• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies mbt krassen

Rupa

Detailing rookie
2 dec 2008
16
0
Gisteren heb ik de motorkap met SSR2.5 van PoorBoysWorld gepoetst en gepolijst. Ik heb een orange pad twee keer gebruikt met SSR2.5. Daarna polish van PoorBoysWorld met een groene en zwarte pad.
De motorkap ziet er stukken beter uit dan dat het eerst was, maar ik blijf wel met een tal van krassen zitten. De krassen zelf voel je niet met de hand. Het zit er echt onder.
Is er een manier waarop ik ze alsnog kan verwijderen?
Ik gebruik de Dap500 misschien dat deze te kort schiet?

De auto is een Volkswagen Corrado.

Foto-XYEAMMF8.jpg
 
Misschien handig als je er bij verteld wat het merk en type is van je auto ;) ?
Je kan niet alle krassen verwijderen met een DAP500 of gelijkwaardige machine, als het met een DA niet lukt dan zal er een rotary aan te pas moeten komen.
 
stimpy68 zei:
Misschien handig als je er bij verteld wat het merk en type is van je auto ;) ?
Je kan niet alle krassen verwijderen met een DAP500 of gelijkwaardige machine, als het met een DA niet lukt dan zal er een rotary aan te pas moeten komen.

Toegevoegd.
 
Rupa, het is denk ik om te beginnen wel leuk om je even voor te stellen hier op het forum. Weet men in ieder geval wie je bent en nog interessanter, in wat voor auto je rijdt.

Wat betreft de krassen; Normaal gesproken als je de kras met je nagel niet voelt moet je ze eruit kunnen polijsten. Ik zou die krassen plaatselijk nog eens een keer 2 of proberen te polijsten met een oranje cuttingpad i.c.m. de SSR2.5 en mocht dit niet lukken dan zul je inderdaad zoals Adrie ook al zegt moeten overstappen op een rotary. Let wel op dat je niet teveel polijst, de blanke lak raakt een keer op natuurlijk. :D
 
Xizer zei:
Rupa, het is denk ik om te beginnen wel leuk om je even voor te stellen hier op het forum. Weet men in ieder geval wie je bent en nog interessanter, in wat voor auto je rijdt.

Wat betreft de krassen; Normaal gesproken als je de kras met je nagel niet voelt moet je ze eruit kunnen polijsten. Ik zou die krassen plaatselijk nog eens een keer 2 of proberen te polijsten met een oranje cuttingpad i.c.m. de SSR2.5 en mocht dit niet lukken dan zul je inderdaad zoals Adrie ook al zegt moeten overstappen op een rotary. Let wel op dat je niet teveel polijst, de blanke lak raakt een keer op natuurlijk. :D

Inderdaad niet zo handig van mij. Ik zal me straks even voorstellen.

Als ik opnieuw met SSR2.5 aan de slag ga, moet ik de motorkap alleen wassen of moet kleien ook? De auto staat momenteel binnen, maar het is er wel vochtig.
 
Kleien is niet nodig, wassen alleen als de auto tussentijds nog gereden heeft misschien, zo niet, dan is een detailerspray voldoende