• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies mbt Splinternieuwe Mercedes

Als ondernemer heb je de eerste jaren niet eens tijd om te verzinnen dat je een andere auto moet.
Dan kijk je op een dag naar buiten en denk je, ben er blij mee maar dat ding is al best oud en hoeveel staat er eigenlijk op de teller? Wat veel.
En voor de vakanties heb je eveneens geen tijd.

BTW: Je hebt tegenwoordig toch van die wasboxen. Is goed behandelen bijv. met de Wolfgang vloeibare wax geen idee.
Als je de video mag geloven is alleen afspoelen voor maanden genoeg.
 
In Amsterdam heb je zo'n rijdende autowasservice, die doen 'm met de hand, voor de deur... Wat wil je nog meer! :cool:

Hebben ze in Nijmegen e.o. niet ook zoiets?
 
Niet dat ik weet :roll

de meeste dikken bakken hier zie je op zaterdag gewoon door :! de wasstraat:! gaan :d (anac voor de bekenden in de buurt)
 
Je kunt de krasjes dan wel telkens weg poetsen, maar op het eind heb je geen lak meer over.
Ach jah iemand met zo'n duure auto laat hem dan gewoon ff opnieuw spuiten :grinning:
 
Dan is 't goedkoper om in zee te gaan met een professionele detailer en die de auto te laten bijhouden denk ik... ;)
 
Mijn pa is geen auto poetser.
Maar luisterd wel na mij ;)

Heb hem gezecht dat ik hem wel wil onderhouden.
Maar dan mag hij niet meer door de wasstraat. ;)

vind hij wel een deal ondanks dat mijn behandelingen duurder zijn ;)
 
ik krijg er helemaal niets voor, is niet erg, hoeft ook niet, ik krijg er genoeg voor terug... vind ook niet dat je alles voor geld moet of hoeft te doen. Het is wel zo dat ik alles wat ik koop:kado voor zijn auto gewoon netjes terug krijg, zolang de factuur/bon maar op naam van de zaak staat:rules (sorry Tim voor de afgelopen keer, volgende keer geef ik het sneller door) , en mits hij er het nut van inziet. ik hoef niet met potjes wax aan te komen van duurder dan 40 euro, dan is het w^^w vette pech voor mij. Er zijn grenzen he:)

en natuurlijk is het helemaal niet erg dat ik dan "zijn" spullen op mijn eigen auto gebruik... zo heb ik er ook voordeel van... :d
 
Zag zostraks nog een nieuwe A8 Quattro voor de wasstraat parkeren (wachtende totdat ie door de wasstraat heen kon, terwijl zijn voorganger mega onder het zand zat, zonder eerst voor te weken, met de hogedrukreiniger)

Was iig 1 met het "nieuwe" kenteken... en daarna volgden er nog 5 andere auto's
Reed er langszij, want ik was eventjes te tanken en had echt zoiets van, waar zijn die mensen nu nou allemaal mee bezig :D
 
Dom, onverschillig en/of onwetend... :(

Hoe vaak ik niet te horen krijg dat detailingproducten 'duur' zijn... of dat het zoveel werk is... of dat het 'maar' een auto is. Meestal help ik ze dan even herinneren hoeveel ze hebben uitgegeven voor hun auto, en hoe weinig een beetje bescherming van hun dure investering in verhouding kost. En hoeveel minder een auto vol krassen opbrengt bij verkoop of inruil... Dan zijn ze vaak snel uitgel*ld.
 
Phaeton W12 zei:
Moderne Mercedessen hebben toch nano-lak zodat je krassen nauwelijks nog ziet? :ja

FF een update: KRASSEN ZIE JE DUS WEL DEGELIJK

Vorige S-klasse, iedere week wasstraat, niets te zien op de lak, deze is nu een half haar oud, en de eerste krasjes beginnen zich al aan te dienen... DAPPEN

Enne ceramic clear coat, keramische lak... bij keramisch denk ik nog altijd aan gebakken (pot)grond.
 
stimpy68 zei:
Lullig om te zeggen, maareuh: we hebben je gewaarschuwd 8o

Is ook niet zo heel erg, kan ik weer een zaterdags lekker DAPPEN.
Maar ging me erom, dat de krasvastheid van de ZGN keramische lakken niet zo heel hoog is als wordt beweerd.
 
Probleem is zelfs zo, dat krassen er juist makkelijker in komen en er lastig uit gaan door de hardheid van de lak. Dus het advies is om vooral niet tekeer te gaan met te grove middelen, zie anders dit topic even