• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies middel lichte swirls opvullen / reinigen

Divided

Detailing addict
23 feb 2014
49
65
Mijn (lease) auto is vooral in de winter een wekelijks wasstraat koningin. Ik probeer hem erg netjes te houden maar swirls blijf je altijd zien.

Nu de zomer in aantocht komt weer een goed moment voor frisse start van vaker handmatig wassen

Ik zoek nu eigenlijk een middel om handmatig (geen dap, geen zin om te kopen) de lak goed te reinigen (zodat de wax beter hecht) en evt lichte swirls weg krijgt, wegkrijgen zal niet lukken handmatig ? Maar opvullen wellicht wel.

En als dit middel ook nog ruiten goed reinigt wordt het alleen maar beter.

Er zijn veel bomen en bos… nu kom ik PP of SRP maar kijk ook naar finale van monello of mirenza 3800
Ik zoek dus advies kwa product en applicatie
 
@Divided je noemt zelf al enkele producten zoals Monello Finale of de Menzerna. Ik zou zelf dan de Menzerna 3000 pakken, die heeft te wat meer bite.
Een polijstpasta vult swirls niet, daarvoor moet je naar een glaze kijken. Bijv Poorboys blackhole.

Daarna een lekkere wax aanbrengen, kijk eens naar de Collinite 845. maar misschien is die wax al wel afdoende.

Als je een snellere klus wilt doe, kijk dan eens naar een 2 in 1 product. Maar vaak heeft dat een kortere standtijd.