• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies nodig voor flinke uitdaging: zwarte Opel

Max35i

Detailing trainee
4 aug 2017
10
45
Hallo allemaal,

M'n ouders hebben mij gevraagd deze Opel Corsa E te detailen. Uitgeleend aan familie en dit is het resultaat, drama...
Ik ben een best leuke amateur, maar dit gaat even wat verder dan polijsten / waxen.

Qua materiaal heb ik oa het volgende:
- Polijstmachine: DAP900 V3
- Medium polish: Raffini Mezzo Polish - 250ml
- Finishing polish: Raffini Finale Finishing Polish - 250ml
- Polishing pad: Kompressor Polishing Pad - 6" - Wit
- Light-Polishing pad: Kompressor Light Polishing Pad - 6" - Groen
- Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915
- Supernatural Fine Detailing Clay

Hier ga ik het niet mee redden. Hoe zouden jullie het aanpakken en wat heb ik daarvoor extra nodig?
Want met die krassen op de RA-deur en RA-paneel ga ik ergens komen, maar niet volledig. Wat adviseren jullie hier?
Daarnaast ook de schade op de dorpel (hoe krijg je het voor elkaar..) Zit geen lak meer, het aluminium ligt bloot (onbeschadigd).

Bedankt alvast!

Groetjes,

Max
 

Bijlagen

  • IMG_6197.jpg
    IMG_6197.jpg
    253,7 KB · Weergaven: 0
  • IMG_6198.jpg
    IMG_6198.jpg
    230,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_6196.jpg
    IMG_6196.jpg
    208,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_6199.jpg
    IMG_6199.jpg
    409,4 KB · Weergaven: 0
Nou Max, als ik eerlijk ben denk ik niet dat je dit met detailen gaat verhelpen o_O uiteraard kun je het allemaal wat meer toonbaar maken, maar als je het allemaal weer in orde wil hebben, zul je langs het schadeherstelbedrijf moeten ben ik bang
 
  • Leuk
Reactions: DKBM
Nou Max, als ik eerlijk ben denk ik niet dat je dit met detailen gaat verhelpen o_O uiteraard kun je het allemaal wat meer toonbaar maken, maar als je het allemaal weer in orde wil hebben, zul je langs het schadeherstelbedrijf moeten ben ik bang
Dat gevoel heb ik inderdaad ook. Het toonbaar maken is het doel nu, dat het niet als nieuw wordt is in deze niet erg.
 
De schade op de dorpel kun je met voldoende vullende grondlak & zwarte lak opvullen en daarna zoveel mogelijk vlakschuren, de diepere krassen kun je ook opvullen met zwarte lak en daarna vlakschuren met bv korrel 2000-3000. Nieuw zal het niet worden, maar je kunt wel eea maskeren als je het netjes doet.
 
Dit wordt, denk ik, een gevalletje 'naar de spuiter'. wat je zal bereiken met polijsten is dermate minimaal (vermoed ik, als je al enig effect zal zien), dat je je beter de tijd en energie kan besparen, de auto laten spuiten en daarna de auto eventueel detailen, zodat hij er daarna weer netjes bij staat.
 
een AVP voorziet niet in de dekking voor dit soort schade, enkel een all-risk verzekering voor de auto.
Betekent niet dat je de bestuurder niet aansprakelijk kan stellen om op te draaien voor.

Wat ook niet veel mensen weten is dat de houder eigennaar van het kenteken altijd risico aansprakelijk is voor hetgeen wat met het voortuig gebeurt, joy riding is herop de enige uitzondering.
 
+1 voor de eerdere reacties.

On the other hand... Je kan nu wel dingen proberen en kijken hoever je wilt gaan c.q. welk resultaat je durfd te behalen omdat er waarschijnlijk toch spuitwerk aan te pas zal komen. :p
 
Eens dat het beter is om dit via de verzekering op te lossen, of te kijken of er niet een spuiter is die het tegen een scherpe prijs wil doen. Maar als je zelf een poging wil wagen. Die krassen onderaan zijn helemaal door de lak en daar kan je denk ik niets mee. Maar de krassen die wat hoger zitten lijken me idd zo op het eerste gezicht best te doen. Wat je nodig hebt is denk ik een lakdikte meter, fijn schuurpapier1500-2000-3000 oid en een pad met hoge correctie zoals een microfiber pad met bijpassende compound.
 
Ik heb onlangs mijn bus weg gebracht voor spuitwerk. Dealer schade aan de bus gereden met de APK.

Voor velen zeggen verzekeringswerk:

Verzekering zei eerst, JIJ hebt met JOU TOESTEMMING je voertuig uitgeleend. Dus word dit op je eigen all risk polis verhaalt met bij behorend gevolg.

Zelf geef je aan:
Hallo allemaal,

M'n ouders hebben mij gevraagd deze Opel Corsa E te detailen. Uitgeleend aan familie en dit is het resultaat, drama...


Ik zou maar goed navragen hoe of wat. Of familie moet de portemonnee willen trekken, maar veelal sorry en dat is alles.

Mijn eigen geval zei ik, het betreft een wettelijke verplichting de apk, dus niet zomaar uitgeleend, plus een bedrijf die daar weer WA voor heeft. Dus was verhalen eigen polis en dan claimen.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Er bestaat ook zoiets als de wettelijke aansprakelijkheids verzekering die iedereen heeft. Ik snap dat je eigen verzekering misschien zo reageert en anders civiel aansprakelijk stellen. Maar aangezien het familie is lijkt het me dat je er onderling toch wel uit mag komen, anders zouden ze bij mij in ieder geval niet meer welkom zijn maar dat is persoonlijk
 
Ik heb onlangs mijn bus weg gebracht voor spuitwerk. Dealer schade aan de bus gereden met de APK.

Voor velen zeggen verzekeringswerk:

Verzekering zei eerst, JIJ hebt met JOU TOESTEMMING je voertuig uitgeleend. Dus word dit op je eigen all risk polis verhaalt met bij behorend gevolg.

Zelf geef je aan:



Ik zou maar goed navragen hoe of wat. Of familie moet de portemonnee willen trekken, maar veelal sorry en dat is alles.

Mijn eigen geval zei ik, het betreft een wettelijke verplichting de apk, dus niet zomaar uitgeleend, plus een bedrijf die daar weer WA voor heeft. Dus was verhalen eigen polis en dan claimen.

Drama zeg. Had ik niet ook niet verwacht moet ik zeggen. Ben je klaarmee...
Onze band met de familie is erg goed en als het met een sisser kan aflopen is dat natuurlijk voor beide partijen fijn.
Gaat ook niet zozeer om de auto weer in nieuw staat te krijgen.

Jullie advies helpt in ieder geval, ik ga er even over denken!
 
@DetaiLeo klopt ik lees het net inderdaad dat motorvoertuigen uitgesloten zijn excuus :D
Ik zou me in ieder geval echt slecht voelen als ik met een auto van iemand anders schade rij, daar zou ik alles aan doen om het netjes op te lossen want het is tenslotte mijn eigen schuld haha
 
  • Leuk
Reactions: DetaiLeo
@Max35i ,ik zou eerst kijken hoe de case wordt afgehandeld in de familie wanneer eenmaal afgehandeld zou ik gewoon kijken hoe ver je komt met polijsten. Dorpel is niet meer te polijsten dus dat wordt spuiten imo.
De rest zou ik aanpakken met mezzo en kijken wat er overblijft aan schade (eerste vuil is er dan ook gelijk uit). Waarschijnlijk is een zwaardere stap nodig en dan zou ik bv Scholl S3/sandwich spiderpad pakken .
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Heb je al een testspot gemaakt? Mij valt op dat de laatste tijd veel wordt geroepen om maar een zware combinatie te pakken, maar zo’n schade kan soms verraderlijk snel corrigeren!! Ik zou beginnen met Mezzo zoals @Ric325i ook aangeeft en dan pas bepalen hoe ver je komt!

Vroeger werd het echt vaker geroepen hier: testspot, testspot, testspot!! Vanaf zo’n foto is daar echt weinig zinnigs over te zeggen.. Behalve die dorpel natuurlijk, das gewoon spuiten als er geen lak meer zit!!
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Ik zou toch eens een paarse Scholl pad proberen met S3. Denk dat je best een eind komt op die deur.
Dorpel is idd ander verhaal.
 
  • Leuk
Reactions: Max35i