• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies nodig voor nieuwe zwarte Civic Silverstone

Met een testspot begin je met de minst grove combinatie... dus verknal je je lak echt niet. Dat is sowieso met een D/A machine zoals de DAP500 vrij onmogelijk, tenzij je echt HEEL raar gaat doen.

testspot wil zeggen kijk eerst wat het resultaat is op een kwart van je motorkap, en niet eerst heel je auto gaan doen.

Dus bv in jou geval eerst kijk je wat ssr 1 op wit doe
Doet het niks ga je kijken wat ssr 1 op oranje doet.
Doet dat niks dan probeer je ssr 2,5 op wit ect ect.

tot je de juiste combi heb ge vonden voor jou lak op jou auto.

Tip:! wil je meteen weten wat goed is voor jou lak? maak een afspraak met de CC mannen en ga je lekker langs met je auto.
Kan je meteen je producten mee nemen :-)^

Je hebt gisteren goed opgelet! :-)^
Wij weten ook niet meteen de juiste combi voor iedere lak, ook wij moeten een testspot doen, maar door wat ervaring weet je sneller een goede combo te vinden. ;)

Oke. Wat ik nog wel graag wil weten: wat zijn de ervaringen met de hand pads van LC. Kan ik daar ook goede resultaten mee bereiken of is een excenter (mijn Metabo 425SXE) veel beter geschikt.

Als ik het goed heb moet ik voor de excenter kiezen voor de 6,5 inch pads toch?

Als je een 150 mm backinplate hebt op je excenter dan kiezen voor 6,5"
Handpads zijn prima van LC, hebben zdezelfde cut als de macine pads, maar om daar een hele auto mee te doen? Als je een machine hebt, dan is een machine natuurlijk veel makkelijker!

Dit heb ik besteld gisteren. Morgen of vrijdag dus even lekker aan de slag!

1 100719 SSR1 Light Abrasive Swirl Remover - 473ml € 15,99 € 15,99
1 100900 Black Hole - 473ml € 16,99 € 16,99
1 100728 EXP Pure Sealant - 473ml € 17,99 € 17,99
3 101030 Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm € 5,99 € 17,97
1 101164 Black Soft Finishing Euro Foam Hand Applicator € 3,99 € 3,99
1 100981 White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator € 4,49 € 4,49
1 100944 SmartPads CCS 6.5 inch Green Light Polishing / Finishing Pad € 14,99 € 14,99
3 101105 Microfiber Applicator € 2,25 € 6,75

stimpy68 zei:
Je hebt gisteren goed opgelet! :-)^
Wij weten ook niet meteen de juiste combi voor iedere lak, ook wij moeten een testspot doen, maar door wat ervaring weet je sneller een goede combo te vinden. ;)

Jij alleen niet, SSR1 op oranje is een no go namelijk :)

Ik denk zelfs dat ik daar het antwoord op kan geven:

Pad heeft een te hoge cuttingfactor voor het produkt (SSR 1).

Ik zou hem wel gebruiken met SSR2.5 en vervolgens met SSR 1 en light green / wit afwerken.

Maar misschien dat Tim het beter kan formuleren.

Civicje zei:
Ik denk zelfs dat ik daar het antwoord op kan geven:

Pad heeft een te hoge cuttingfactor voor het produkt (SSR 1).

Ik zou hem wel gebruiken met SSR2.5 en vervolgens met SSR 1 en light green / wit afwerken.

Maar misschien dat Tim het beter kan formuleren.

Ik heb er niets meer aan toe te voegen ;)

Dan heb ik het dus al aardig door gelukkig. Op het AW-forum waar ik actief ben, volg ik het poetstopic ook altijd op de voet en daar is ook veel kennis.

Heb nu al zin dat mijn spulletjes binnenkomen. Alleen vergeten er een mooie CC washmitt bij te doen. Mijn Meguiar's washmitt begint na 2 jaar wat groezelig te worden namelijk.

Tim zei:
Jij alleen niet, SSR1 op oranje is een no go namelijk :)

Tim,

Mijn ervaring is dat dit ook echt afhangt van de lak... in eerste instantie dacht ik hetzelfde maar toen ik een testspot maakte op mijn A3 werkte dit super!!

Ik wil morgen aan de gang. Vrijdag al even de spulletjes getest. SSR1 met lichtgroene LC op de excenter haalt niet alle swirls weg.
Nou kan ik meerdere passes doen om ze eruit te krijgen maar ik heb ook nog de volgende combo: M83 met W8006 pad. Dit werkt prima heb ik al getest echter ben ik bang dat dit te aggressief is voor een nieuwe auto. Ben ik niet zo door mijn lak heen?

Kan ik dus zonder gevolgen de M83 met de W8006 gebruiken of is dit een no go?