• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies over de Flex LK 602 VR

Tomas

Detailing guru
Tester of Bling
8 apr 2013
749
153
29
Amerongen
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw in de detail wereld en wil graag wat advies over de machine die we op mijn werk gebruiken. Het gaat om een flex LK 602 VR. Opsig kan ik er best wel krasjes mee uit de lak krijgen maar ik ben toch niet tevreden over wat ik er mee voor mekaar krijg. We hebben volgens mij pads van Cartec, een oranje gele en een zwarte. Als polijstmidde, gebruik ik ook die van Cartec.

Nu zie ik hier op het forum allemaal super mooie resultaten met de dap's, maar mij lijkt dat ik met de flex toch ook wel zulke resultaten moet kunnen halen? Mijn vraag is dus ook op welke stand ik het beste kan werken met welke pad en of het zin heeft om bijvoorbeeld zo'n heel pakket van monello te kopen? Of kan ik zekfs beter een dap 500/900 aanschaffen?


Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Groeten,
Tomas van Stralen
 
Wat kort google werk levert me op dat het een rotary polijstmachine is.
Wat ik persoonlijk denk is dat het meer aan de gebruikte techniek / werkwijze ligt dan aan de machinerie.....
 
Ik zal even kort vertellen hoe ik te werk ga.

Eerst was ik de auto volgens de 2 emmer manier, dan klei ik de auto.
Dan polijst ik de auto, eerst doe ik een paar kleine drupjes polijstmiddel op de pad. Dan verdeel ik dit over het paneel en dan zet ik de machine sneller (stand 3) en werk ik eerst van links naar rechts het paneel rustig af, dan van boven naar beneden (zoals het ook in de how to staat), zodat je een soort dambord patroon krijgt zegmaar. Dan zet ik de auto in de glaze dan sealent en dan nog een laagje wax.

Doe ik iets verkeerd of lig het toch echt aan de machin3/pads?
 
de polijstmiddelen en pads van Cartec ken ik niet, aan de machine zal het wss niet liggen...
 
Oke nee dacht ik ook aldat het daar niet aan zou liggen, ik denk dat ik het gewoon ga proberen met de monello lijn.
 
Misschien een ideetje om bij een forumlid in de buurt van je om wat Monello polijstmiddel sample's te scoren en hiermee te experimenteren?
 
Tomasvs;326219 zei:
en werk ik eerst van links naar rechts het paneel rustig af, dan van boven naar beneden (zoals het ook in de how to staat)

Ik heb onlangs nog gelezen dat dit voor een rotary niet nodig is .......maar als het resultaat oké is : blijven doen .

Probeer je baas te overtuigen dat hij een extra machine koopt........een DAP namelijk. Zo zal je geen hologrammen hebben en ook het feit dat er maar weinig mensen echt met een rotary goed kunnen eindigen .


@ doe ik iets mis :
Kan vanalles zijn of een combinatie van

-gebruik je genoeg verschillende (en propere) doeken voor elke stap ?
-was je de pad uit of hoe doe je dit nu als je een hele auto polijst ?
-neem je de lak af met iets van eraser / ipa oid ?
-bouw je ook af in toeren als je een stuk gepolijst hebt ?
-na het kleien : was je de auto terug of neem je hem af met iets of .....?
-breng je de glaze en wax ook aan met die machine ??

Het feit alleen al dat je de auto's mag kleien wil zeggen dat er toch zeer veel goede wil aanwezig is ........ik ken geen enkele garage/dealer waar ze het doen namelijk (of zelfs kennen :schaam )
 
Aangezien we maar een kleine garage zijn denk ik niet dat ik mijn baas kan overtuigen om er ook nog eens een dap bij te kopen.

Even de antwoorden op je andere vragen:
- ik gebruik bij elke stap een nieuwe schone katoene doek (ik weet het, dit is niet optimaal) en soms zelfs 2 nieuwe per stap.
- aangezien we van elke pad maar 1 exemplaar hebben was ik de pad tijdens het polijsten af en toe als ik merk dat het polijsten slechter ga. Dan spuit ik er een beetje allesreiniger op en spoel ik hem onder de kraan goed uit. De tijd om hem te laten drogen heb ik dan niet echt dusik droog hem altijd even snel met een handdoek af en dan nog even op de flex.
- nee ik neem de lak niet af na her polijsten.
- ik bouw ook af in toeren ja. (Dus eerst opbouwen in toeren dan weer afbouwen)
- na het kleien was ik de auto meestal nog even af.
- Glaze en wax breng ik met een applicator aan dus niet met de flex.

Ja klopt er is zeker goede wil, de kleine dingetjes zoals klei of wax e.d. Doen ze ook nooit moeilijk over als ik daar nieuwe voor moet hebben. De klei hebben ze wel dankzij mij aangeschaft. Toen ik er begon hadden ze alleen de flex en een standaard cartec setje met glasreiniger, wax, polijst pasta enz..
 
Zou eerst eens overstappen naar een ander polijstmiddel en een Dap.
Ik ben niet zo te spreken over de Polijstmiddelen van Cartec.
Ik zou voor de Monello gaan,en wat andere polijstschijven.

Denk dat het dan een stuk beter gaat.
Succes verder
 
Ik denk dat ik gewoon een dap 900 starterskit koop, daar zit toch alles in. Eens kijken of het daar wel mee lukt!