• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies producten

Dimitri

Detailing addict
31 jul 2011
102
65
Beste mensen,

Ik heb een lijstje aangemaakt van detailspullen die ik hier de afgelopen maanden heb ontdekt. Deze producten dienen voornamelijk voor mijn wagen (VW Golf MK2), maar op termijn wil ik natuurlijk ook andere wagens detailen, maar daar heb ik momenteel niet echt de tijd voor. De vraag is nu of volgens jullie deze producten goed zijn, of dat er iets beters is rond dezelfde prijs?

Voor mijn bumpers:
  • Carpro CQuartz Dlux
Interieur:
  • Poorboys World natural look dressing
  • Ruitendoek Monello Vetro Bianco
Droogdoek/ washandschoen:
  • Poorboys World Deluxe Mega Towel
  • Microfiber Madness incredimitt washandschoen
Wax:
  • Collinite liquid insulator Wax sealant
  • Poorboy’s Black Hole Show Glaze

Polishes:

  • Menzerna PG1000
  • Menzerna IP2100
  • Menzerna SF4000
​of
  • Scholl S3 Gold
  • Scholl S30+
  • Scholl S40

Andere:

  • Auto finesse Clay Bar 200g

De rest, zoals pads (Vooral Hex, ook Meguiars), shampoo (Meguiars), detailspray (Meguiars) en andere heb ik al. Na verloop van tijd wil ik andere producten proberen, maar het zou nu te zot zijn om die te kopen aangezien ik deze producten nog heb liggen :)


Van dit lijstje twijfel ik nog vooral over de polishes welke de beste zijn en of dat wel de goede polishes zijn die ik heb uitgekozen voor hetgeen wat ik wil doen, daar heb ik niet zoveel kennis van. Ik zou dan mijn Golf dan ook zo willen behandelen door die 3 stapsgewijs te gebruiken.

Alvast bedankt om te lezen, ik kijk al uit naar de reacties :)




 
Na de glaze zou je een sealent erop kunnen zetten alvorens de collinite aan te brengen. Als polish noem je menzerna maar mocht je bij carclean willen bestellen kun je ook voor monello gaan welke eigenlijk uit dezelfde fabriek komt. Als je niet verwacht grof te moeten polijsten kun je met monello mezzo en finale volstaan en dan ook in die volgorde.heb je genoeg doeken?
 
  • Leuk
Reactions: Dimitri
Ric325i;n399597 zei:
Na de glaze zou je een sealent erop kunnen zetten alvorens de collinite aan te brengen. Als polish noem je menzerna maar mocht je bij carclean willen bestellen kun je ook voor monello gaan welke eigenlijk uit dezelfde fabriek komt. Als je niet verwacht grof te moeten polijsten kun je met monello mezzo en finale volstaan en dan ook in die volgorde.heb je genoeg doeken?
Ik heb nog niet genoeg doeken maar die ga ik bijkopen, ik heb al polijstdoeken van MG en een paar droogdoeken. De Collinite is toch een sealant? Bedankt voor je antwoord Ric!
 
Collinite is een sealant met carnauba, niet nodig om een sealant eronder te doen. Mag wel maar ik denk qua duurzaamheid je er niet of nauwelijks op vooruit gaat.
 
Het enige waar ik nu aan denk; auto finesse clay bar zie ik staan in je lijst, maar geen specifieke clay lube. Tenzij je die detailspray van megs daarbij wil gebruiken? Geen idee echter hoe die combi uitdraait...af heeft clay lube die je nog eens 1:5 kan aanlengen. Of je koopt je een gallon spray&wipe, die perfect voor kleien kan worden gebruikt (1:1), maar daarnaast ook als waterless wash, quick detailer, ...
 
UnusualKid;n399604 zei:
Het enige waar ik nu aan denk; auto finesse clay bar zie ik staan in je lijst, maar geen specifieke clay lube. Tenzij je die detailspray van megs daarbij wil gebruiken? Geen idee echter hoe die combi uitdraait...af heeft clay lube die je nog eens 1:5 kan aanlengen. Of je koopt je een gallon spray&wipe, die perfect voor kleien kan worden gebruikt (1:1), maar daarnaast ook als waterless wash, quick detailer, ...
Ik dacht dit idd te doen met de Megs detailspray, dat is me vorige keer wel goed bevallen, wel in combinatie met de Megs klei.

Ondertussen is de AF klei wel veranderd naar de klei van DJ, na een tip van het autodetailing forum.
 
Ivm de polishes hoe is de staat van je auto veel of weinig correctie nodig. Monello vind ik prima werken ,scholl schijnt ook goed te zijn maar kan ik (nog) niet over meepraten. Mezzo en finale werken het prettigste in mijn optiek.
 
Ric325i;n399655 zei:
Ivm de polishes hoe is de staat van je auto veel of weinig correctie nodig. Monello vind ik prima werken ,scholl schijnt ook goed te zijn maar kan ik (nog) niet over meepraten. Mezzo en finale werken het prettigste in mijn optiek.
Toch wel redelijk veel correctie heb ik de indruk.
 
Veloce is de meest grove stap qua polijstmiddel van Monello en stoft iets meer dan mezzo en finale maar ik zou als ik jouw was beginnen met een testspot met mezzo op wit of groen bv en waarschijnlijk kom je al een heel eind (finish met finale).heb je dan alsnog niet alle swirls eruit kun je alsnog veloce aanschaffen .