• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies unilak zwart

ricardok90

Detailing addict
18 sep 2019
16
60
Hallo allen,

Ik ben in het bezit van een harley davidson met een zéér krasgevoelige unilak zwart. Nu wil ik deze graag netjes houden na het polijsten. Echter ben ik bang dat er alsnog krassen/swirls opkomen na een keramische coating, hier over kan je niet meer polijsten neem ik aan ?

Af en toe bij werken met polijsten vind ik ook niet erg. Ik heb al in het verleden gewerkt met black hole + exp op deze lak. Zijn er nog betere opties ? Ik zoek echt iets voor diepte en glans. Standtijd is denk ik niet zo belangrijk omdat de motor -/+ 1500 km per jaar rijd in zonnig weer. Of moet ik toch voor een keramische coating gaan ?

Bedankt !

Uni-zwart is echt heel mooi, maar je ziet er alles op. Combineer dit met een gevoelige lak en dan wordt het al snel een drama. :P

Persoonlijk zou ik de lak in optimale staat brengen, want hier komt 99% van alle kleur/glans/diepte van en dan de volgende overweging doen;
- Een goede wax gebruiken en eventuele defecten voor lief nemen.
- Eventuele defecten proberen te verhullen middels glaze en/of wax.
- Motor stallen en bij het volgende seizoen weer herhalen of opnieuw polijsten.

- Een coating aanbrengen welke meer hardheid heeft dan de lak. (Bijv. Gyeon - MOHS)
- Testen in hoeverre dit helpt bij het voorkomen van defecten, bij hoe jij de motor gebruikt.
- Als je langer plezier hebt van de lak omdat deze minder bekrast, dan scheelt je dat 'regelmatig verhullen' of 'lakdikte omdat je vaker polijst'.

Uiteraard is goed wassen al een grote stap om defecten te voorkomen. Maar, simpelweg het gebruik van de motor kan natuurlijk ook gewoon voor defecten zorgen.

Ik zou em niet te grof polijsten.
Belangrijk om microvezel doeken van kwaliteit en een gesloten lus te gebruiken dat scheelt heel veel.
Ook zou ik absoluut voor een Ceramische coating gaan zoals bv Gyeon Mohs maar je zou ook eens nar Nanolex cerabide kijken deze laatste vult evt hele lichte imperfecties nog iets op.

Ik heb ook een vivid black harley en ik kan je zeggen…een goede coating helpt echt heel veel tegen swirls.
Waarom? Omdat na een goede pre wash er al 80% van het vuil van de lak af. Daarna met beleid en op de juiste manier wassen en vooral goed drogen.
Ik heb 3 jaar geleden Gyeon Pure aangebracht en deze is na 19000km. Nog zeer goed aanwezig.
Ik ben nu bezig met opnieuw polijsten omdat ik de weinige swirls en defecten (van mensen die niet van andermans motor af kunnen blijven :mad:) en ga er Gyeon Syncro opzetten…ook omdat het kan, niet omdat het persé nodig was.

Verder eens met bovenstaande…zeer voorzichtig afnemen met goede doeken met gesloten lus en eerst goed de boel cleanen.

Ik weet niet welke H-D je hebt maar ze gebruiken een mix van Vivid Black lak en poedercoat dus dat werkt echt anders qua polijsten.
Als je meer info wil hoor ik het wel.

IMG_2131.webp
IMG_2135.webp

ik heb je enig tijd geleden gesproken nog over het polijsten van een vivid black motor ! Inmiddels heb ik het trucje nu wel door, koste even wat moeite. Maar inderdaad juiste doeken , polijstmiddels etc gebruiken.

Heb nu een nieuwe streetglide. Alsof die met een bezem is gewassen … ben inmidels al druk bezig met polijsten.

Hoe ga je polijsten als er nog een coating opzit ? Dan komen er toch stukjes los lijkt me ..

Ja ik zag het ook, toen had je een Dyna toch?
Nee hoor, als je gecoate lak polijst is deze weer brandschoon en klaar voor een nieuwe laag bescherming.
Heb je foto’s? Altijd leuk om te zien!

Klopt , die heb ik onlangs verkocht. Bij de laatste wasbeurt verbaasde ik me hoeveel swirls erop zaten ondanks het voorzichtig wassen.

ik heb nog wel een flesje carpro uk quartz 3.0 liggen en gliss 2.0. Misschien is dat wat ..

IMG_7029.webp
IMG_7025.webp
IMG_7030.webp

Er staat nu 600km op. Hij is eigenlijk al bijna af. Stage 2 , jeckill hyde etc. Wil alleen nog wilbers vering erop en misschien andere banden.

Een ST? Toch weer een soort van gouden velgen :yum !
Mooi hoor, vind vooral ook het Harley opschrift op de tank echt cool, heel oldskool. De J&H uitlaat is ook wel echt goed, jammer dat het zoveel moet kosten…anders wist ik het wel.

Die coating die je nog hebt is ook meer dan prima hoor, ik zou hem lekker smeren.
Ik vind de coating echt goed helpen voor het schoonhouden en helpt voor mij echt veel qua swirls.

• Leuk
Reacties: Ric325i
Gewoon die carpro uk quartz 3.0 smeren zou ik zeggen.
Een gevoelige lak heeft echt baat bij een coating (althans op mijn bmw hielp het erg goed).

• Leuk
Reacties: Altos