• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies verbruiksproducten

Dirkkie

Detailing rookie
6 feb 2022
2
15
Hallo,

Mijn naam is Dirk, eigenaar van een zwarte Nissan Qashqai J10 en vader van 2 kleine jongens. Dit dekt dan ook de hele lading waarom ik dit bericht plaats.
De lak is al jaren niet meer gepoetst en inmiddels zitten er ook wat krassen door kinderfietsjes op, behoorlijk oppervlakkig gelukkig. Daarnaast nog een rode Sirion 2 waarvan de lak niet best is maar ik nog wel een keer het beste van wil maken.

Vroeger als bijbaan auto’s gepoetst en ik vond het werk en resultaat van een glad en glimmend gepoetste lak veel voldoening geven. Daarom niet uitbesteden maar zelf aan de slag. Goed = goed en simpel beginnen, eventueel later wat doorpakken als het me goed af gaat.

Om te beginnen ben ik er wel uit qua machine, na wat inlezen lijkt me de DAP EVO een prima keus. Nu kom ik er alleen niet uit welk starterspakket ik het beste kan pakken (welke middelen). Is er iemand die mij kan adviseren obv bovenstaande info? Wat mis ik dan nog als aanvulling zoals bv pads voor de kleinere plate? Ik wil beginnen met de must haves, een bestelling is later zo bijgeplaatst.

Bvd voor de hulp!
 
Ik ben zelf een fan van de menzerna polijstmiddelen, dus ik zou gaan voor de monello (=menzerna) of de menzerna. Maar Scholl is ook gewoon heel erg goed.

Als aanvullen op dat pakket heb je nog een goede wax nodig; bijvoorbeeld een collinite. En verder natuurlijk shampoo, een washitt, klei, e.d.

Voor de kleinere plate zou ik gewoon dezelfde pads pakken, maar dan in de kleinere versie.
 
Met auto's van Aziatische merken, zal de lak waarschijnlijk niet al te hard zijn, als je dus extra pads voor de kleine backingplate gelijk mee wil bestellen zou ik wel voor vrij zachte pads gaan, zoals bijvoorbeeld de witte Monello polijstpad. Mogelijk dat je zelfs met een fijn polijstmiddel en een finishing pad al lichtjes kunt polijsten.
 
Thanx voor de feedback! Vandaag de DAP EVO menzerna set ontvangen, mede door de goede recensies over heavy cut compound hiervoor gekozen. Alle pads uit de set in 4inch besteld en aangevuld met Collinite 845 en een kleisetje van Auto Finesse.

Dacht eerst dat de helft ontbrak maar alles zat netjes verpakt in de tas. Naast handig qua verzending blijkt ook dat er erg zorgvuldig mee om is gegaan en ik was blij verrast. Complimenten voor carclean.com en kan niet wachten om er mee aan de slag te gaan.