• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies: verlichting en (gas)verwarmer

M135

Detailing chief
22 nov 2014
257
85
Beste allen,

Ik heb advies nodig. Allereerst: mijn BMW M135i is verkocht :sob:. Heb er echt elke dag spijt van, maar ik heb iemand anders blij kunnen maken.

Wat komt er voor terug?
1) Een BMW 320D, dat zal even wennen worden, maar voor mijn werk ga ik nu zoveel rijden dat ik zo langzamerhand gek werd van het tanken (even afgezien van de kosten, maar elke 3 dagen tanken word je gek van).
2) Er moet nog iets terug komen met een 6 cilinder boxer motor cabrio, for the fun :D

Ik ga verhuizen en het volgende huis heeft een garage. Er passen 3 auto's in, maar in de lengte. In breedte weinig ruimte, maar detailen zal wel lukken. Ik wil daar in ieder geval mijn auto gaan detailen samen met @Ric325i. De verlichting laat te wensen over. Nu mijn vraag:

1) Wat voor verlichting raden jullie me aan? Iets wat ik kan verplaatsen en op een standaard dacht ik aan.
2) Hoe kan ik het beste de ruimte verwarmen?

Bedankt!

Met de hand poetsen, heb je het snel warm kan me voorstellen dat het lastig afscheid nemen is van die 135 ... En lekker zo'n grote garage!!

Ik heb destijds voor het bouwen van mijn woning een sunstream verwarming gekocht. Hiermee verwarm ik nu de garage. Werkt op diesel of petroleum. Geeft eigenlijk een mooie verbranding en Door dat de garage genoeg kiertjes heeft gaat dit niet ruiken. De eerste 2-3 meter kan je wel niets zetten achter dit kanon.
https://www.nemaco.nl/verkoop/product/17744317-Protemp-Sun-Stream-infraroodstraler-PT70SS

Voor verlichting heb ik een te armatuur met een touwtje aan en stekker. Dit kan ik hangen waar ik het nodig heb boven op de gewone verlichting. Dit licht komt dan van opzij en ik vind dit ideaal. Als extra heb ik ook nog een gasontladinglamp, stadionverlichting, op staander. Dan is de tuin van de buren ook verlicht!

Het is een huurhuis, dus 'even' vloerverwarming aanleggen zal niet gaan. Daarom dacht ik aan zo'n warmtegaskanon.

Ook andere verlichting ophangen zal niet 1,2,3 gaan. Daarom dacht ik aan staanders met bouwlampen of iets dergelijks.

Ik heb destijds voor het bouwen van mijn woning een sunstream verwarming gekocht. Hiermee verwarm ik nu de garage. Werkt op diesel of petroleum. Geeft eigenlijk een mooie verbranding en Door dat de garage genoeg kiertjes heeft gaat dit niet ruiken. De eerste 2-3 meter kan je wel niets zetten achter dit kanon.
https://www.nemaco.nl/verkoop/product/17744317-Protemp-Sun-Stream-infraroodstraler-PT70SS

Dat lijkt me wel wat!
Werkt het nu op én diesel én electriciteit? En is het genoeg om een aardige garage te verwarmen?

Elektriciteit voor ventilator en ontsteking. Diesel of petroleum als brandstof. Ik krijg de garage aardig warm (10 op 4,5). Enige nadeel is dat het alles of niets is. Geen thermostaat en kan dus niet moduleren. Ik strip naar gelang de temperatuur ... Om te eindigen in t shirt. Jou garage is groter maar moet wel lukken! Steeds welkom om een indruk op te doen .....

135i lijkt mij ook een leuk ding. 3 keer tanken is idd te veel van het goede. 6 cilinders in H en cabrio is anders ook niet mis!

@M135 die laatste is intressant idd.
Voor dat je het weet lopen de temperaturen op en heb je niet direct zo'n warmte kanon nodig denk ik. Bovendien sta je al uit de wind staat je bent bezig dus ik heb genoeg aan een trui

Die gladiator en dan 2x 72W TL/PL verlichting.
Zou dat genoeg zijn?

Als ik er daar nu 2 van neem voor elke kan van de auto.....

Kijk ook naar de kelvin (kleur tempratuur) van de verlichting. 5000/5500 is daglicht. Ik heb zelf SMD LED lampen 50W (6000k) per stuk. Heb er 4 en kan dus in elke hoek 1 neer zetten. Op een verstelbaar statief.

Per 2 aangesloten op een haspel van 4 stekkers. Dus 2 over om er telkens 2 machines tegelijk op aan te sluiten.

Heb wel de reflectors wit gespoten.
3146480484a8823f722096bf910a0f01.webp

Zoals je ziet op de onderste foto, laat die ook hologrammen zien.
3fdb63cf78bff7ced653f8ab9eb4ee15.webp

Elektriciteit voor ventilator en ontsteking. Diesel of petroleum als brandstof. Ik krijg de garage aardig warm (10 op 4,5). Enige nadeel is dat het alles of niets is. Geen thermostaat en kan dus niet moduleren.

Die warmte kanonnen uit de land- en tuinbouw, leveren veel warmte maar zijn mijns inziens totaal ongeschikt voor een garage/detailruimte: door de krachtige ventilator zal er veel luchtverplaatsing zijn, en dus ook veel zwevend stof (tenzij je de hele garage ombouwt tot operatiezaal), daarnaast gebruikt zo'n warmtekanon aardig wat zuurstof, dus ook uit het punt van koolmonoxide-vergiftiging lijkt het mij onverstandig. Misschien eerst eens het dak isoleren, en misschien via een 'gordijn' of iets dergelijks een deel afschermen van de rest voor detailing, zodat je de warmte beperkt tot de detailplek, en dus veel minder verwarmings capaciteit nodig hebt. En dan misschien met kachel op butagas of iets dergelijks de boel opwarmen. (wel zorgen voor afvoerkanaal, en toevoer verse lucht).

• Leuk
Reacties: Quantoxx
Kijk ook naar de kelvin (kleur tempratuur) van de verlichting. 5000/5500 is daglicht. Ik heb zelf SMD LED lampen 50W (6000k) per stuk. Heb er 4 en kan dus in elke hoek 1 neer zetten. Op een verstelbaar statief.

Per 2 aangesloten op een haspel van 4 stekkers. Dus 2 over om er telkens 2 machines tegelijk op aan te sluiten.

Heb wel de reflectors wit gespoten.
Bekijk bijlage 80227

Zoals je ziet op de onderste foto, laat die ook hologrammen zien.
Bekijk bijlage 80228

Waar heb/kan je die kopen?
Lijkt me ook wel wat!

Nooit over dat stof nagedacht. Al valt dit wel mee denk. Het is niet het overal gekende kanon, deze maakt veel minder wind. Toch eens zien volgende keer. Voor mijn kunsten maakt dit nog niet zoveel uit denk ik.

Die kanonnen ken ik nog wel van mijn evenementen-tijd. Veelal waren het tent-scoutingfeesting waarbij de lokale boerenjongens met zo'n ding binnen een poep-en-een-scheet een hele tent of gebouw verwarmd hadden. Kwam een beste herrie van af en het stonk ook behoorlijk.

Persoonlijk zou ik de ruimte opdelen middels een simpele wand en dan met elektrische heater even de kou eruit jagen.
Qua verlichting heb ik 3 TL-bakken van de lokale bouwmarkt en dit kostte maar een paar tientjes. Zelf effe aangesloten en klaar.

Greetz

Handigste is vooraf opwarmen en in de aangebrachte warmte werken
Warme lucht in een koude ruimte is niet aangenaam voor jezelf en voor de producten
Als ik in de garage moet werken gaat vooraf de kachel aan gericht op de vloer / muur

Ha goede tip @RedCat , maar @Ric325i kwam met nog betere tip....... het is bijna zomer ;) Dus wellicht is een warmtekanon nu niet het moment.

Goede verlichting blijft essentieel!

Owjah, je ging met Ric325i aan de slag. Nou, dan moet het goedkomen met een dikke jas aan en af-en-toe een stevig, langdurige knuffel.

Greetz