• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Inès: Peugeot 607 3.0 V6 AUT Full Option - Full Detail

Vandaag moest de 607 even aan de kant vanwege wat werkzaamheden in de loods. Net haar nog even vertroeteld. Bandjes weer even stevig op druk. Linksachter loopt steeds langzaam leeg, zitten 4 nieuwe banden op. Is er al voor terug naar de garage geweest en heeft rondom nieuwe ventielen gekregen, maar deze blijft leeglopen. Afijn, de velgen moeten opnieuw gelakt worden, dus dan doen we dat in één keer.

Verder een halve bus aan smeermiddel gebruikt om preventief problemen voor te zijn.
A378BBD5-2043-4CE9-BFE3-22AF0C659B15.jpg



Rails van schuif- kanteldak behandeld, oprolmechanismes van de gordels, sloten van de deuren en de rails van de elektrische stoelen. Geeft toch wel een voldaan gevoel. Onder het mom van “dan kan het daar niet meer op stuk lopen”.

Bovendien plaatjes geschoten. Was hoog tijd voor een nieuwe achtergrond op mijn telefoon. Heb nu ééntje met een leuke camera, dus ik ben weer helemaal blij.
IMG_7182.jpg

IMG_7189.jpg
 
Gisteravond voor een klant voor het eerst Gyeon Fabric Coat gebruikt op het cabriodak van een BMW Z4. Vandaag dus voor het eerst ‘live’ kunnen zien wat het effect is. Ik was snel verkocht!
IMG_8657.jpg

IMG_8592.jpg


Vanavond had ik eventjes vrije tijd, dus dan weer eens ‘hobbymatig’ detailen!

De vloermatten van de 607 moesten er meteen aan geloven

Uit de auto gehaald, paar stofjes gestofzuigd en de matten op uitgeknipte vuilniszakken gelegd.

Het interieur van de 607 vind ik gewoon ‘de woonkamer’ (le salon op z’n Frans).
Daarom zo nu en dan wat spraytjes van mijn favoriete geurtje (ook weer Frans) in de auto.
Fabric Coat ruikt nou niet echt zalig, dus heb de matten eerst met de parfum lichtjes ingeneveld.
IMG_8654.jpg


Eventjes gewacht zodat het wat kon drogen.

Daarna eigenlijk alles wat er nog in het flesje zat na het cabriodak op de vloermatten geneveld. Uiteindelijk 2 lagen kunnen doen en beide keren met handschoentjes aan in de stof gewreven.

Met een borsteltje weer lijnen getrokken en nu liggen de matten op zolder te drogen.
IMG_8656.jpg


Echt kans om vies te worden krijgen de matten niet eens, maar toch lekker gevoel dat ook de vloermatten beschermd zijn tegen de schoenen van passagiers die iets minder zorgvuldig in- en uit de ‘salon’ stappen

Nu moet ik eerst weer nieuwe Fabric Coat bestellen, want de kofferruimte en het tapijt moeten nu uiteraard ook in de ‘coating’
 
Vandaag weer eens écht detailen. Deze keer was de houtinleg aan de beurt. Die zitten nog onder de lichte krasjes. Net een begin gemaakt en vanavond weer even verder. Elke keer een stukje afgeplakt en daarna gepolijst met een kleine polijstmachine, gele Rupes pad en de blauwe Rupes Coarse compound.

Neemt wat tijd in beslag, maar de inleg begint er weer stukken meer van te glimmen!

Perfect? Nee, maar wel 10x beter. Wil ook weer niet te ver gaan, omdat ik weet hoe fragiel het blanke laklaagje op dit soort inleg is.

Nu de rest van het interieur nog. Ik hoef me niet te vervelen!

Edit: gaat niet lekker met de foto’s, komt eraan!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: kawazxr
Vandaag weer eens écht detailen. Deze keer was de houtinleg aan de beurt. Die zitten nog onder de lichte krasjes. Elke keer een stukje afgeplakt en daarna gepolijst met een kleine polijstmachine (ik noem ‘m de grote elektrische tandenborstel), gele Rupes pad en de blauwe Rupes Coarse compound.

Neemt wat tijd in beslag, maar de inleg begint er weer stukken meer van te glimmen!

Perfect? Nee, maar wel 10x beter. Wil ook weer niet te ver gaan, omdat ik weet hoe fragiel het blanke laklaagje op dit soort inleg is.

Nu de rest van het interieur nog. Ik hoef me niet te vervelen!

IMG_8861.jpg

IMG_8864.jpg

IMG_8869.jpg

IMG_8847.jpg

IMG_8850.jpg

IMG_8851.jpg


Bekijk bijlage 152327
 
Laatst bewerkt:
Met dat mooie weer begint het toch wel weer heel erg te kriebelen. Vandaag de knoop doorgehakt en een belletje gedaan naar de verzekeringsmaatschappij, de 607 is weer op de weg!
Schorsing opgezegd, verzekering erop en gaan!
Bovendien weer wat van het lijstje kunnen afvinken.
Meteen langs de automaterialenzaak gereden voor verse kentekenplaten!
IMG_0550.jpg


Daarna echt weer de weg op, naar huis! Sinds maart woon ik op mezelf in Franeker, dus de 607 voor het eerst ‘mijn’ oprit opgereden en in de garage gezet
IMG_0561.jpg

IMG_0552.jpg


Wat heb ik het rijden met deze slee gemist. Ik ben vereerd om in allerlei dikke auto’s te mogen rijden, maar die 607 blijft toch echt speciaal
 
Vandaag meteen weer wat van het lijstje kunnen afvinken.
De Peugeot Dealer zit praktisch naast mijn bedrijfspand, dus de 607 mocht vandaag naar de buurman. De trekhaak is er vandaag afgehaald. Stoorde me al sinds de aanschaf aan dat lompe ding. De 607 mag heel veel trekken, maar daarvoor heb ik ‘m welgeteld nul keer gebruikt, dus eraf met dat ding.
Zo blij als een kind :)
IMG_0864.jpg
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk!

De 607 heeft weer frisse voeten! Alle velgen + remklauwen zijn aangepakt.
Alles opgeschuurd en gespoten. Vanochtend kon de Peugeot de brug op bij mijn autogarage-buurman. Daar is de olie en het filter vervangen. In de tussentijd kon ik mooi de velgen en klauwen lichtjes polijsten, ontvetten, nieuwe Brembo stickers erop en helemaal beschermen met Gyeon RIM!
IMG_3871.jpg

IMG_3872.jpg

IMG_3873.jpg
 
Zo, tijd voor een update!
Wat vliegt de tijd. Er gebeurt van alles om ons heen, maar mijn 607 blijft lekker gezelschap houden :)
Toch de afgelopen 4 maanden is er weer een hoop aan de bolide gedaan om ‘m nog beter te krijgen.

Ik zal jullie in vogelvlucht door de updates leiden!
Een poos terug een cursus leer- en plasticherstel gevolgd. Het raambedieningspaneel van de 607 gingen we gebruiken als testpaneel! Alle oude soft-touch verwijderd, ontvet en in meerdere lagen opnieuw gespoten. Onwijs blij mee!
IMG_6731.jpg

IMG_6732.jpg

IMG_6739.jpg

IMG_6744.jpg



Daarna het versleten stuur opgestuurd voor restauratie. Tijdens het wachten een stuur van een sloper tijdelijk gebruikt. Stuur net voor de beste man zijn vakantie opgestuurd, dus moest helaas wekenlang geduld hebben, maar nu eindelijk geen versleten leer meer in m’n handen!
IMG_7924.jpg

IMG_7925.jpg

IMG_9182.jpg


Het linker achterlicht had altijd nog een scheur. De sloperij om de hoek had toevallig sinds kort een 607 binnengekregen, dus die heeft ‘m gedoneerd aan Inès :)
IMG_8701.jpg

IMG_8717.jpg


Vervolgens heeft de 607 wekenlang bij de garage buiten gestaan…
Het was tijd voor nieuwe APK. Ook wilde ik graag wat kleine reparaties gedaan hebben. Een combinatie van slecht te verkrijgen onderdelen, een garagehouder die op vakantie gaat en het niet in de reguliere planning opnemen van de auto heeft ervoor gezorgd dat ik ‘m ruim 5 weken langs het kanaal heb moeten zien staan. Juist in de periode dat het heerlijk zomerweer was, dus dat was best zuur.
Uiteindelijk is alles goedgekomen, inclusief excuses van de garagehouder.

Dat betekent wel dat de 607 er weer een jaar tegenaan mag. Verder geen lijken uit de kast gevallen, dus dat is fijn.
Na het lange wachten het er goed van genomen en kilometers met de auto gemaakt!
IMG_9502.jpg

IMG_9501.jpg


Een poosje later mocht de 607 weer schitteren als showauto op een Oldtimerdag in mijn geboortedorpje. Lokale autohandelaar had mij deze keer een fantastische Citroën 23R/W uitgeleend, met wat chique standpalen om informatie te kunnen laten zien.
IMG_9685.jpg

IMG_9674.jpg


Behoorlijk wat bekijks gehad! Super leuk om te zien, wat mensen van de auto vinden of zelfs de nostalgie die sommigen ermee hebben.

Optisch is ‘ie in mijn ogen zo goed als perfect. Vooral de verweerde chromen raamlijsten is waar men nog over viel. Alles met poetsen al geprobeerd, maar de verwering zou juist ónder de toplaag zitten. Hier nu ook een oplossing voor gevonden: wrap! Daarnaast de ramen 20% laten tinten. In mijn ogen is de auto nu optisch ‘af’
IMG_9960.jpg

IMG_9993.jpg

IMG_9963.jpg

IMG_9997.jpg

IMG_9974.jpg

IMG_9998.jpg



Nu staat ze weer lekker droog en warm in de garage thuis. Er staat sinds kort zelfs een luchtontvochtiger, om de luchtvochtigheid in de garage op 40% te houden.

Sommigen hadden de auto een poosje niet meer gezien en vroegen al of ik d’r had weggedaan, maar dat ben ik helemáál niet van plan.
De 607 is als een Franse wijn, des te ouder, des te beter ze wordt!

Bedankt voor het lezen
IMG_9992.jpg
 
Robin dat raambedieningspaneel is dat opnieuw softtouch, of is het 'gewoon' gespoten? Knap geworden in elk geval, en voor meer mensen met een versleten softtouchlaag is het goed om te weten dat het opgeknapt kan worden.

Die Citroën 23R, deed bij mij direct een lampje branden toen ik de foto zag: een half jaar terug had iemand op een ander forum de restanten van zo'n vrachtauto gespot bij een sloperij in Wieringerwerf en vroeg zich af wat het was, destijds na lang zoeken gevonden dat het een Citroën was geweest.
 
  • Leuk
Reactions: Jamme1981 en RobinT
Robin dat raambedieningspaneel is dat opnieuw softtouch, of is het 'gewoon' gespoten? Knap geworden in elk geval, en voor meer mensen met een versleten softtouchlaag is het goed om te weten dat het opgeknapt kan worden.

Het paneeltje is met speciale ‘plastic verf’ gespoten. Eerst meerdere lagen kleur en daarna nog 2 lagen soft touch. Het paneel voelt daarmee ook letterlijk als nieuw! Het meeste werk zat in de voorbereiding. We zijn praktisch een hele middag bezig geweest om de oude soft touch te weken en tot in alle hoekjes weg te peuteren.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Die soft touch, is dat vergelijkbaar met plasti-dip? Qua onderhoud, APC en detailspray gewoon?

Die wrap op de raamlijsten, super. Maakt het verschil echt.
Deze PUG wordt met nodige liefde verzorgd.
1663582021182.png
 
  • Leuk
Reactions: RobinT
[mention]Jamme1981 [/mention]

De soft-touch is een verf wat in eenzelfde soort potje zit als de leerverf. Wordt dus ook gespoten met een spuitpistool en niet uit 1 of andere spuitbus. Qua onderhoud is een microvezeldoek met apc prima.
 
Zo, een hele poos later!

Nu het mooie weer er aankomt mag de 607 zich klaarmaken voor een nieuw seizoen plezierritten!
Ze staat sinds de herfst keurig geschorst in de droge garage, beschermd tegen alle elementen.

Eind februari nog een paar dagen naar Frankrijk geweest met de auto. Dus na een maandenlange winterstop mocht de auto ineens in vier dagen meer kilometers rijden dan wat ik normaal in een jaar rijd. Welgeteld 1700km in vier dagen. De auto gaf geen krimp en we zijn beide keren zonder tussenstops (alleen voordelig tanken in Luxemburg) in één keer doorgereden. Hier bewees de 607 volledig. Voor dit soort ritten is de auto gemaakt!

Plannen zijn er nog om de bodem te conserveren. Die behoeft nog de meeste aandacht. Jarenlang buiten op vochtige houtsnippers heeft de bodem geen goed gedaan.
Ik hoor graag wat jullie advies zou zijn om de bodem zo lang mogelijk goed te houden!
692409bf-d6c3-4d0c-a78b-e4d789300f27.jpg



IMG_0768.jpg

IMG_0755.jpg

IMG_0724.jpg

e980fa53-95b9-463d-bfbc-a029bfd73099.jpg

IMG_0730.jpg