• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies voor Detail-starter

Thamoosio

Detailing rookie
4 aug 2010
33
0
Allen,

Ik heb veel gelezen en informatie ingewonnen over alle verkrijgbare detail producten, en ik wil gaan beginnen om onze auto's via het handmatige stappenplan gaan 'bewerken'.

We hebben twee metallic zwart auto's, een Peugeot 206 en een BMW 318 sedan (E46 facelift)

Ik heb begrepen dat de lak van de peug een stuk zachter is dan die van de BMW, en ik heb een lijst met producten samengesteld in de hoop dat die toepasbaar zijn op beide autos en lakken. Overigens zijn beide auto's voorzien van een sh*tload aan swirls en krasjes.

Ik wil de volgende stappen doorlopen met bijbehorende producten. Kunnen jullie aangeven of ik hierbij de juiste keuze heb gemaakt, én daarbij de vraag of ik wellicht de California Gold Sealer & Glaze niet beter kan vervangen door de Poorboys Blackhole?

Wassen:
Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml € 16,99
Meguiars Washmitt

Kleien:
Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System - Verbeterd! € 27,99

Krassen wegwerken (voor zover mogelijk) handmatig:
Meguiars - ScratchX 2.0 - 207ml € 13,99

Cleaner:
Mothers Wax - California Gold Pre-Wax Cleaner - Ultimate Wax System - Step 1 - 473ml € 11,00

Sealer / Glaze:
Mothers Wax - California Gold Sealer & Glaze - Ultimate Wax System - Step 2 - 473ml € 13,49
(of dus de Blackhole.. wat vinden jullie? Zo ja, moet er dan nog een aparte sealer overheen?)

Wax:
Mothers Wax - FX SynWax - 473ml € 15,99

Verder nog:
Meguiars Microfiber towels (3x)
Meguiars Soft Buff Applicator pads (4x)
Poorboys Waffle Weave drying Towel
Meguiars NXT Generation Glass Cleaner
Mothers Back to Black voor de exterieur trims en kunststofdelen


Zelf ben ik best wel blij met m'n lijstje. Enige wat ik zou missen is de velgenreiniger. Ik gebruik al gelange tijd de Sonax Extreme spuitflessen, en die werkt wat mij betreft echt top. Omdat deze zo agressief is wil ik hier wel overgaan op wat anders, maar ik heb nog een volle fles staan.

So.. what do you think.. nog iets veranderen? Inderdaad Blackhole toevoegen?

Alvast dank!
 
ik lees her en der hiero negatieve dingen over hardwares van Meguiars..
dus misschien overstappen op andere pads/mitts/doeken!


de delirium orange drying towel is een echte aanrader! werkt super!
en verder voor MF doeken zijn PB prima doekjes voor mooi prijsje!!!!
 
Damn that's fast..

Oh! Dat heb ik nog niet gelezen. Ik had juist het idee dat ze wel ok waren.
Ik zal die topics eens opzoeken..
 
die heb ik nu ook besteld!!
tot zo ver tevreden over maar gaan de CC pads even lang mee als megs/pb pads?

Oh ook nog een aanrader een trim restorer!! dat maakt de auto echt af na een goeie poets beurt!
 
De CC pads gebruik ik al een hele tijd en nog steeds worden ze niet minder. En gaan ze ooit stuk, je gooit ze dan met een gerust hart weg!
 
Dennis121 zei:
ik lees her en der hiero negatieve dingen over hardwares van Meguiars..
Mwah, dat valt wel mee hoor.
De doeken zijn in elk geval wat minder en over algemeen is de prijs ( muv de gallons ) hoger dan bv PB,
maar om te stellen dat meg's hardware niet goed is, niet mee eens.
washmitt, borstels, softbuff 2.0 pads, die witte pluche hand-aanbreng-pads ( naam even kwijt ) zijn top
 
+1....ik zou trouwens ook de blackhole kiezen en de droogdoek (ultimate waffle dinges van megs) zou ik ruilen voor de Poorboys World Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm (is veel beter) en als velgenreiniger :Meguiar's Professional Wheel Brightener - 3780ml, deze verdun je tot 1/4 en kom je zo heel lang mee toe.
Deze heb je enkel nodig bij erg vervulde velgen. Als je ze in een wheelsealant zet bijv ;Poorboys World Wheel Sealant - 235ml, dan kan je je velgen gewoon mee wassen met je autoshampoo.

suc6
 
Met Corsawim. Blackhole gaat fijn zijn. Het enige dat ik mis bij je bestelling is APC. Dat gebruik ik echt voor van alles, velgen, motor ruimte, trims, interieur, is echt een onmisbaar goedje.

Voor wat betreft de pads en doeken van Meg's, nix mis mee hoor. Ik werk er al een jaar of wat mee, en bij goed onderhoud blijven ze lang goed. De applicator pads van Meg's vind ik de fijnste, maar ja, dat is natuurlijk persoonlijk hè...
 
Mannen, dank allemaal..

Wat betreft de doeken, washmitt en pads, die ga ik dan toch nog even van Megs halen. Dit is het enige wat ik niet zou bestellen via Carclean, er zit hier iemand in Hoofddorp die dat spul goedkoop levert.

de droogdoek (ultimate waffle dinges van megs) zou ik ruilen voor de Poorboys World Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm (is veel beter)
Die neem ik ook ;) Staat in het rijtje.

Het enige dat ik mis bij je bestelling is APC
Hmm.. daar heb ik nog niet over nagedacht. Ik moet ook even denken waar ik dat dan precies voor zou gaan gebruiken. Motorruimte ga ik nog even niet aanzitten, interieur doe ik meestal droogreinigen zonder sprays o.i.d. Wat is het voordeel van zo'n All Purpose Cleaner?

Wat betreft de Blackhole: Is het dan correct dat ik dat in de plaats doe van de California Gold Sealer & Glaze? En zo ja, moet er daarna voor de Wax nog een aparte sealer overheen?

Oh ook nog een aanrader een trim restorer
Daar wilde ik eigenlijk de Mothers Back to Black voor gebruiken. Is dat niet goed?

Fijne werkdag! :cool:
 
Een APC is echt haast onmisbaar voor een detailer, je zult er geen spijt van krijgen.

Denk aan je wielkasten reinigen, je banden, je velgen, je raamrubbers. Immers blijft een oppervlak die je wilt dressen met iets beter hechten als de ondergrond schoon is.

Denk aan vlekken verwijderen etc.

Als je alleen de black hole neemt, dan moet je er een wax of sealant eroverheen zetten, anders heeft het geen nut.

Mothers back to black ken ik niet, maar mothers heeft over het algemeen goede producten zegt men.

Ik heb zelf ook Trim restorer van poorboys en ik denk dat 80% van de mensen hier op het forum net zo tevreden zijn er mee als ik
 
Je weet pas wat APC is tot je het gebruikt: super product.
Dacht ook altijd zonder te kunnen totdat ik van Aron225 2 500ml versies kreeg.
De randjes / kiertjes inspuiten voor je gaat foamen / wassen, even een kwastje om in te werken, afspuiten met water en je ziet de zooi er vanaf druipen.
Binnenzijde van de deuren ( niet de panelen maar bij scharnieren en de dorpels ) gaat ook super.
Banden er even mee doen voor je een bandenzwart er op doet.
Trim Restorer van Poorboys heeft altijd hoge ogen gegooid
 
Bedankt he jongens! Inmiddels is het verlanglijstje van € 150 naar € 250 gegroeid!! :grinning:
Geeft carclean toevallig ook quantum korting? ;)

Het lijstje ziet er nu ongeveer zo uit:
Wassen:
Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml

Kleien:
Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System - Verbeterd!

Herstellen:
Meguiars - ScratchX 2.0 - 207ml

Cleaner:
Mothers Wax - California Gold Pre-Wax Cleaner - Ultimate Wax System - Step 1 - 473ml

Glaze:
Poorboys World - Black Hole - 473ml

Sealer:
Mothers Wax - FX SynWax - 473ml
Poorboys World - Wheel Sealant - 235ml

Extra's:
Poorboys World - Trim Restorer - 473ml
Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml
Meguiars - NXT Generation Glass Cleaner - 710 ml

Accesoires
Carclean.com - Daytona Speed Master Wheel Brush
Carclean.com - Spraymaster mengfles 946ml , incl. 'chemical resistant' sprayer
Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm
Meguiar's Washmitt
Meguiars Microfiber Towels
Meguiar's SoftBuff Applicator Pads


Heb ik nog wel twee vraagjes;
- Afplakken.. Is dat echt nodig? Volgens mij was dat echt voor mensen met een DAP ofzo. Ik doe bijvoorbeeld de trims als laatste en breng het goedje aan mbv een pad. Dan moet dat kunnen zonder toch?
- Die plekken die je normaal snel vergeet, bijvoorbeeld de deurstijlen.. Doen jullie die ook met die microfiber doeken? Lijkt me zo zonde.. die zijn gelijk zo ranzig als wat toch? Kun je ze gelijk nergens anders meer voor gebruiken..
 
Als je handmatig werk lijkt mij afplakken overbodig denk ik,

De deurstijlen zou je in kunnen sprayen met apc en bijv. inwerken met een kwastje en dan afnemen met een goedkopere mf doek van de action of zo.

En als je de doeken in de machine gooit worden ze wel weer schoon:)^
 
afplakken is niet nodig..

mijn trims zijn wel helemaaal wit geworden door het waxen (toen ik begon wist ik dus ook niet dat je trims hier niet tegen kunnen!)
maar als je een beetje op blijft letten wat je doet,
en je trims ff schoonmaakt met een APC lijkt me dit overbodig!
 
Mooi.. dan gaan we maar bestellen. Nu maar hopen dat ik hier wel ff een paar auto's mee kan doen :)

Ik zal proberen pics te maken van het gehele proces, tot nu toe hebben de autos alleen nog maar handwasjes in de wasbox gehad, en zitten echt vol met krasjes en doffe plekken. Die zal ik dan in dit topic plaatsen!
 
Net alles al binnen.. heerlijk zo'n webshop waar alles klopt.

Hebben jullie dat ook dat je zo'n pakket als een klein kind met kerstmis aan het openscheuren bent, ietwat zwaar gaat ademen en met een grote grijns alle dopjes opendraait om de kauwgomballenlucht op te snuiven? :D

Anyhoe, ik heb een extraatje gekregen van Carclean (echt TOP!! ga zometeen nog even een bedankje sturen..) namelijk een Poorboys Natty's Paste Wax Blue.. Ik heb zelf ook de Mothers FX SynWax besteld. Ik heb hier e.a. gelezen over meerdere lagen waxen en dat het een goed idee is om eenst een Synwax aan te brengen, en daarna Carnauba. Klopt dat? Is het een goeie combo om eerst de blackhole te doen, dan de Synwax en dan een laagje Natty's?
 
Thamoosio zei:
(echt TOP!! ga zometeen nog even een bedankje sturen..)
Daar ga je iemand bij Carclean blij mee maken :grinning:

De Natty's na de Synwax zou moeten gaan. Of het nog handig is om eerst Black Hole te gebruiken, weet ik zo even niet.
* Gaat nu even zoeken wat de Synwax precies voor producteigenschappen heeft *