• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

advies voor een ECHTE beginner.....

martin78

Detailing rookie
26 jun 2010
197
0
Beste mensen na al het lees werk op dit zeer uitgebreide forum zie ik door al het schuim mijn auto niet meer :grinning:

Ik heb een Golf V groen/grijs, zwarte velgen en een donker grijs leer interieur (zie foto's)
golf2.jpg

golf3.jpg


Ik wil deze graag onderhanden nemen op een beginners manier, dus niet met een zeer uitgebreid pakket van €200,- waarbij ik met alle flessen en klei soorten niet meer weet waar te beginnen....
en zoveel soorten sponzen en doeken heb dat mijn vriendin denkt dat ik het huis ga poetsen :-b
Ik zal proberen uit te leggen wat ik ongeveer wil want met de merken ben ik hier ook niet echt bekent :

De auto wassen met een shampoo, en een goede spons of doek die daarvoor bestemd is
waxen of een alternatief hiervoor
velgen aan pakken (eventueel met een borstel die daarvoor bestemd is)
leder interieur aanpakken
en misschien een finishing touch tip van de expert

alvast bedankt voor de genomen moeite :cool:
 
Shampoo bv, de Dodo Juice Born To Be Mild is een hele goede, maar ook de Wolfgang Autobath en de Poorboy's Super Slick & Suds zijn goede shampoo's.
Wassen met een goede wasmitt bv, de Meguiars Ultimate Wipe Wash Mitt, of als je van een sponsachtige houd de Cobra 'The Bone' Spons.
Drogen met een droogdoek, bv de CSF Delirium Orange Drying Towel.
Velgen als ze erg vuil zijn een velgenreiniger gebruiken bv, Poorboys World Spray and Rinse Wheel Cleaner(is te verdunnen). En om ze na het schoonmaken voortaan eenvoudig schoon te houden een velgwax gebruiken bv, Poorboys World Wheel Sealant.
Een goede en betaalbare wax voor de auto is de Poorboys World Natty's Paste Wax Blue, eenvoudig aan te brengen.
En voor het leder word veel de Gliptone producten aanbevolen.

En verder nog wat doeken en pads om de wax aan te brengen en uit te buffen.
 
De auto wassen met een shampoo, en een goede spons of doek die daarvoor bestemd is
waxen of een alternatief hiervoor
velgen aan pakken (eventueel met een borstel die daarvoor bestemd is)
leder interieur aanpakken
en misschien een finishing touch tip van de expert
----------------------------------------------------------------------------------------------------

wassen:
dodo born to be mild shampoo (klein flesje, heel geconcentreerd)
delirium orange drying towel (om te drogen)
cobra the bone spongue (om de auto mee te wassen

waxen:
poorboys natty's blue pastewax
carclean high tech foam applicator om aan te brengen
poorboys deluxe mega towel voor de laatste veeg

velgen:
bilberry safe wheel cleaner
lege sprayfles
bouwmarkt kwast, of 1 van de EZ detail borstels

leder:
gliptone liquid leather gentle cleaner.
gliptone liquid leather conditioner
badstof of mf applicator
doek om af te poetsen (kan eventueel een badstof handdoek voor gebruikt worden)

final touch van de expert:

na het wassen: poorboys qd+
opbrengen met een microvezel pad (bijvoorbeeld de mothers microfibre applicator pad)
afnemen met een dodojuice fantastic fur, of mothers detail towel.
 
Met de bovenburen. Alleen als shampoo zou ik de Poorbooys Super slick & stud gaan
https://www.Carclean.com/product/Po...ds_Concentrated_Car_Wash_946ml_PB-SS32_100713

En een rondje bij de action:schaam maken voor was elcheapo MF doeken en een MF Washmitt voor de onderkant van je auto
Deze bedoel ik:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


Oja, en twee emmers kopen natuurlijk:)^
 
Mag ik je wijzen op dit topic, waar Dibbuz al een heleboel uit de doeken doet.

D'r zitten trouwens wel g3!le velgjes onder die Golf van je. ,^^