Hey hallo,
Ik heb een nieuwe VW !Up gekocht. Nu is er bij de aflevering de auto niet goed gepoetst. Er zat nog allerlei vervuiling op (vermoedelijk conserveer spul, vliegroest en poetsmiddelresten enz.)
Ik heb gelijk een afspraak gemaakt om het te laten herstellen. Ik wilde alleen de randen van stijlen en van bumpers etc laten doen omdat alle grote vlakken vrijwel swirl en streeploos waren.
(Ik was al bang voor wat er kon gaan gebeuren)
De poetser zag nog meer vervuiling, zoals vliegroest e.d. en heeft toch besloten om de hele auto opnieuw te doen.
Resultaat is dat in de zon of onder de lantaarnpaal de auto heel erg veel swirls, een paar hologrammen en andere poetssporen zichtbaar zijn. Je ziet ook bij plooien van het plaatwerk van de deuren dat hier niet goed mee om is gegaan (te veel/ lang contact op de hoeken).
Zelfs de plastic koplampen zien er nu niet meer uit in de zon.
Nu heb ik ergens een keer een heel wetenschappelijk stuk gelezen over de nieuwe autolakken en de chemische uitharding. Dit zou een aantal weken in beslag nemen. Net als een hoogglansverf van een huis is dit rond de 4 weken.
Als een auto net gespoten is, mag je ook 2 weken lang geen producten op de auto gebruiken. (stevige shamoo en afsluitende waxen etc.)
Nu moet mijn auto dus weer naar de poetser. Ronde 3 ! Ik weiger om de hele auto zelf onder handen te nemen als deze net uit de fabriek en van de dealer komt rollen. De auto schijnt ook echt nog maar pas uit de fabriek te komen.
De vraag:
Wat is nu een veilige termijn om op een auto te beginnen als we kijken naar de chemische uitharding van een lak? Ik ben er namelijk niet helemaal gerust op, of het wel goed is om de auto nu al steeds zo onder handen te laten nemen.
Ik heb een nieuwe VW !Up gekocht. Nu is er bij de aflevering de auto niet goed gepoetst. Er zat nog allerlei vervuiling op (vermoedelijk conserveer spul, vliegroest en poetsmiddelresten enz.)
Ik heb gelijk een afspraak gemaakt om het te laten herstellen. Ik wilde alleen de randen van stijlen en van bumpers etc laten doen omdat alle grote vlakken vrijwel swirl en streeploos waren.
(Ik was al bang voor wat er kon gaan gebeuren)
De poetser zag nog meer vervuiling, zoals vliegroest e.d. en heeft toch besloten om de hele auto opnieuw te doen.
Resultaat is dat in de zon of onder de lantaarnpaal de auto heel erg veel swirls, een paar hologrammen en andere poetssporen zichtbaar zijn. Je ziet ook bij plooien van het plaatwerk van de deuren dat hier niet goed mee om is gegaan (te veel/ lang contact op de hoeken).
Zelfs de plastic koplampen zien er nu niet meer uit in de zon.
Nu heb ik ergens een keer een heel wetenschappelijk stuk gelezen over de nieuwe autolakken en de chemische uitharding. Dit zou een aantal weken in beslag nemen. Net als een hoogglansverf van een huis is dit rond de 4 weken.
Als een auto net gespoten is, mag je ook 2 weken lang geen producten op de auto gebruiken. (stevige shamoo en afsluitende waxen etc.)
Nu moet mijn auto dus weer naar de poetser. Ronde 3 ! Ik weiger om de hele auto zelf onder handen te nemen als deze net uit de fabriek en van de dealer komt rollen. De auto schijnt ook echt nog maar pas uit de fabriek te komen.
De vraag:
Wat is nu een veilige termijn om op een auto te beginnen als we kijken naar de chemische uitharding van een lak? Ik ben er namelijk niet helemaal gerust op, of het wel goed is om de auto nu al steeds zo onder handen te laten nemen.