• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies voor mijn P206 - WinterModus??

Niek_Gti

Detailing addict
23 jul 2010
69
52
Allen,

Het ziet er naar uit dat Dennis121 en ikzelf binnenkort een kleine Team-up poets/dap dagje gaan doen. Aangezien ik wel graag wil beginnen in het detailen maar nog niet de beschikking heb over een DAP, aan Dennis121 gevraagd of we niet eens samen konden werken. Kon opzich gebruik maken van Dennis zijn DAP-gear... Natuurlijk komt er een uitgebreid fotoverslag van dan!

Als allereerst mijn auto, het gaat om een Peugeot 206 in de kleur Blue Recife. Hij is van 2005 en denk zelf dat de staat van de lak redelijk is. Wel lichte swirls maar zover ik nu zie geen extreme...

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Wat is pad/polijst combi kun je daar het beste op los laten?

Ik heb via het forum van de 206club (voor ik op dit forum was aangemeld) een handmatig pakket. Maar daar gaat dus nu een machinaal pakketje worden. Naast een aantal doeken en droogdoek ben ik natuurlijk ook nodig:

- Kleien
- Voeden
- Waxen

Wat kan ik het beste gebruiken voor mijn kleur/type lak? Want valt dit nu onder donkere lak of lichte? Ik dacht zelf aan: Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System voor het kleinen, maar wat nog meer.

Alvast bedankt voor jullie hulp
 
Mede 206club genoot :grinning:

Vergis je niet, de lak van een P206 is aan de redelijk harde kant. 8o

Er is maar 1 manier om erachter te komen hoe hard/zacht een lak is: testspot doen d.m.v. diverse pads en polijstmiddelen.
Begin met een lichte combinatie, werkt dat niet, dan een stap hoger.

Kijk anders even in mijn show off of bij de Peugeot 206CC die ik ook heb gedaan.
 
Denk dat het qua DAP combi's wel testen word dan..

Maar Glaze, wax en eventueel sealant? Wat is leuk spul voor mijn kleur? ong 50~60 euro voor glaze en wax. Sealant is dus optie?
 
Is idd een optie, geen must.
Voordeel van de sealant is dat ie over algemeen langer blijft zitten dan een wax, dus als de wax 'op' is ben je nog even beschermd.
Je kan ook 2 laagjes wax doen, sowieso zijn 2 laagjes een pré ( absoluut geen must ), omdat je dan zeker weet dat je geen stukje hebt overgeslagen ( en stiekem iets langer weer meegaat )

Glaze:
Dodo Juice - Lime Prime Lite a €18,99
OF
Poorboys Wolrd - Black Hole a €16,99

Wax:
Dodo Juice - Blue Velvet a €44,99
OF
Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue a €18,99

Sealant:
Poorboys Wolrd - EXP a €17,99
 
Aan de producten te zien zou mijn lak beetje onder de donkere lakken vallen? Daar dacht ik zelf ook het meeste aan.

Was opzich qua wax ook al benieuwd naar:
Poorboys World Natty's Paste Wax Red - Limited Edition á € 18,99

Maar hoor over Dodo juice ook niets dan goeds. En over Wolfgang trouwens ook. Maar denk dat het vooral als beginnen makkelijk aanbrengen en afnemen moet zijn..
 
Wolfgang hoor je met name veel over de sealant, maar dan zit je met minimaal 12 uur droog wegzetten.
Zowel de Dodo's als de Natty's zijn zeer goed te doen.
Dodo wel wat duurder maar het ook weer waard !
 
Jaja moet ik de Dap over dat bakkie jagen :O
gaat vast wel gezellig worden =D

Ben benieuwd wat je nu uiteindelijk in je winkelwagentje doet ^_^
 
:-b Zo ik zal de winkelwagen met wat ik denk nodig te hebben eens even neerzetten. Dit is dan voor een machinaal stappenplan:

Stap1 Wassen
Poorboys World Super Slick & Suds
Delerium Drying Towel

Stap2 Kleien
Mother’s Clay Kit
Deluxe Mega Mega Towel

Stap 3 Polijsten
DAP + Monelle kit van Dennis met te teste pad/polijst combi
Deluxe Mega Mega Towel

Stap4 Voeden
Dodo Juice Lime Prime Lite
Dodo Juice Fantastic Fur

Stap5 Wax
Dodo Juice Blue Velvet
Concorso hand applicator
Dodo Juice Fantastic Fur

De dodo juice is zijn meerprijs waard hoor ik, dus maar gelijk doen dan :-b. Sealant komt nog wel is. Vergeet ik belangrijke dingen?
 
ik zie 2 x dodo juice fantstic fur staan..
als je slim bent koop je wel een 3 pack ervan!!
scheelt je paar centjes =D
desnoods neem ik de 3de wel van je over dan haha!

maar lijstje ziet er netjes uit zeg!
 
Doe je er nog Dodo Juice Born Slippy bij.
Kan je de detailerspray van Mothers bewaren waar die echt voor is ....
..... naderhand wat vlekjes wegwerken.

Hans
 
De detailspray die standaard bij de mothers cllay kit? is de claykit van mothers dan wel en goede keuze?

Of kan ik dan daar beter helemaal een ander voor kiezen?
 
Heel mooi lijstje zo te zien, enige wat ik eventueel nog mis is een handpad om de Lime Prime Lite mee aan te brengen, of doe je dit machinaal?

Veel plezier ermee!
 
Een handpad is het geld ook niet, misschien ook maar ff bij bestellen. Welke pad moet ik daarvoor hebben?
 
Voor Lime Prime Lite zou ik denk ik voor de zwarte gaan, die heeft nog een klein beetje meer bite dan de rode/gouden, waardoor de cleaners goed hun werk kunnen doen.

Zie de zwarte handpads echter niet meer staan in de webshop ? Dan zou de rode een goede vervanger zijn denk ik, of een van badstof
 
En een blauwe pad dan? Deze zit tussen rood en zwart in. Dodo Juice heeft hem:

Dodo Juice Blue Roo Polishing Pouch
 
De blauwe foampad zit inderdaad tussen rood en zwart in volgens mij, maar dit is geen foam, dit is een microfiber.
Ondanks dat is het een prima keus voor Lime Prime Lite. Hele fijne pad om te gebruiken door de buidel.

Was hem even vergeten :)^
 
Na meerdere topics over gelezen te hebben over het "winterklaar maken van de auto" ben ik toch benieuwd wat ik het beste kan doen.

Ik heb helaas niet de beschikking over een dap, dus eventueel polijst stap zou met de hand moeten deze keer. Het doen is bescherming... Ik heb nu:

1101684Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm
1101424California Gold Clay Bar Paint Saving System - Verbeterd!
1101025Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm
1101650Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
1101125Deluxe Mega-Mega Towel - Koraal - 40x68cm
1101053Blue Velvet - 250ml
1101037Born to be Mild shampoo - 250ml
1101133Fantastic Fur - Microfibre Buffing Cloth
1101334Blue Roo Polishing Pouch
1100900Black Hole - 473ml
1101231Chenille Wash Mitt
1100747Snappy Clean Pad Cleaning Powder (3 Pack)

Wat zou ik het beste nog erbij kunnen nemen. Ik moet sowieso denk ik nog hebben:
APC
Spray en whipe iets
Wheal sealant?
nog een aantal doeken.

Maar denk dat ik een andere wax of een sealant moet hebben? Voor een lange standtijd?
Wat zou het stappen plan zijn
- wassen
- kleien
- polijsten met de hand?
- glaze
- sealant
- wax
- bandjes/velgen

Wie o wie :p
 
Polijsten met de hand is redelijk nutteloos aangezien je nooit het resultaat haalt wat je bij een DAP wel krijgt.

Qua shampoo zit je goed met de BTBM

De mother's klei is erg zacht. Is je auto nog nooit gekleid zou ik een iets zwaardere pakken bijvoorbeeld de Meg's. Nadeel is dat deze schrikbarend duur is tov de Mother's.

Een sealant onder je waxlaag is een beetje overdreven naar mijn mening. 2 laagjes wax heeft hetzelfde effect.

Als wheelsealant kan je de Poorboys Wheelsealent gebruiken. Evt kan je hier ook gewoon de Collinite wax voor gebruiken. ( het verschil is naar mijn mening minimaal.)

In plaats van polijsten zou ik na het kleien dit gebruiken:

https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/California_Gold_Pre-Wax_Cleaner_Ultimate_Wax_System_Step_1_473ml_07100_100215

Daarna een glaze, zoals de Dodo Juize Lime Prime.

Tenslotte 2 waxlaagjes met een lange standtijd. Topper hierin is de collinite insulator wax.

https://www.Carclean.com/product/Collinite/Liquid_Insulator_Wax_No_845_473ml_CO-845_101219