• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies wasboxen

Hux

Detailing rookie
27 mrt 2021
2
2
Dag allemaal,

Ik heb sinds kort mijn eerste eigen auto. En ik heb hier een beetje rondgekeken wat betreft je auto wassen. En ik kom tot de conclusie dat ik dan het beste naar een wasbox kan gaan en daar mijn auto kan wassen. Ik merk echter dat eigen shampoo meenemen vaak 'verboden' is. Hoe doen jullie dit? En nemen jullie echt altijd zelf emmers met water en sop mee, of vullen jullie je emmers daar pas? Ik merk ook dat ik met behulp van websites niet vaak verder kom met wat er allemaal mogelijk is of niet bij een wasbox, zoals bv of er een kraan is of niet om je emmers te vullen.

Dus ook meteen de vraag; kunnen jullie toevallig wasboxen aanraden in (of in de buurt van) Nijmegen? Of algemene tips? In de zin van bv "Shell heeft altijd wel goede wasboxen". Of misschien hebben jullie ervaringen met Duitse tankstations en hun wasboxen? Ik tank nog weleens bij Argos of Aral in Duitsland.

Alvast bedankt!
 
Ik maak regelmatig zelf ook nog wel eens gebruik van een wasbox. Maar neem wel zelf 2 emmers mee met beide een deksel erop (merk grit guard, deksels gamma seal op passende emmer en grit guard rooster erin). Ik doe dit omdat ik niet altijd zin heb om thuis alles uit te moeten rollen betreft slangen enz en even snel wil wassen. Betreft welke wasbox goed is zal je zelf moeten ervaren welk prettig werkt of iemand moet toevallig in jou regio wonen en voorkeuren hebben. Maar betreft het was programma gebruik ik enkel hoge druk afspoelen als hoofdwas om vervolgens met eigen shampoo etc en accessoires te wassen en vlekvrij na te spoelen met osmose water. Wat betreft dat er niet gebruik gemaakt mag worden van eigen was producten doe ik altijd maar of me neus bloed en geef er veder niet zo veel aandacht aan mochten ze er problemen mee hebben dan zal ik de volgende wasbeurt naar een andere was box gaan. Maar vreemde blikken krijg ik toch wel zo nu en dan met 2 emmers en een hele berg aan borstels washmits doeken reinigers enz. Maar bespaart voor mij meestal flink wat tijd binnen het halfuur klaar vandaar de keus zo nu en dan. Veel succes met de zoektocht en voor mij hier in het zuiden is Washin7 de favoriet.
 
Welkom en veel leesplezier, ik ga ook vaak naar de wasbox maar dan lekker vroeg en heeft niemand last van mij ;).
 
Ik heb zelf nog niet gehoord dat iemand berispt werd omdat hij/zij eigen shampoo gebruikte.
Wat kawazxr zegt: een tijdstip opzoeken dat er weinig volk is en je niemand tot last bent zal heel erg veel helpen. Eerlijk gezegd had ik er ook wel een hekel aan als ik uitgebreid bezig was en er stonden mensen te wachten. Dan ga je toch zaken afraffelen.
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr
Voorheen reed ik ook met alle spullen en 2 gevulde emmers naar de wasbox. Gebruikte alleen de hogedruk om het ergste vuil er af te spuiten en na het wassen naspoelen met vlekvrij water. Inderdaad lekker vroeg ( wasbox was 24 uur open) om niemand tot last te zijn.
Ik woon op 5 minuten van een wasbox, dus tegenwoordig spuit ik het ergste vuil er daar af (vooral makkelijk voor de wielen en wielkasten) en
daarna rijd ik weer naar huis om daar het wassen op mijn gemakkie te doen. Misschien toch nog maar eens een hogedrukreiniger aanschaffen ;) .
 
Over wasbox advies..

Gisteren bij een wasbox een auto afgespoten met ´vlekvrij naspoelen´ in de gedachte dat dat puur osmose water was.. maar het schuimde licht (??).
Even nagevraagd en het is dus water met "glansdroger" erin. Was ook niet helemaal duidelijk of het water nou echt osmosewater was.
Het droogde in ieder geval wel vlekvrij op.

Wat moet ik me bij "glansdroger" voorstellen?? Het had geen enkel hydrofobisch effect in ieder geval.
 
@MTyn - ''Glansdroger'' was in de waxbox in mijn omgeving simpelweg osmosewater. Het licht-schuimen was waarschijnlijk oud product wat nog meekwam? :p Inmiddels is deze wasbox ''gemoderniseerd'' en komt de optie ''Vlekvrij naspoelen'' met gratis lading kalk.
 
Dat dacht ik ook. Blijkbaar is " vlekvrij naspoelen" gewoon leidingwater met wat additieven geworden in plaats van 100% osmose water.
Het gekke is dat je vlak naast deze wasbox osmose water kan tanken a 50 cent per 20 liter.

Oud product was het zeker niet, zelfs na een minuut schuimde het opgespoten water nog iets. Zat echt iets in wat ze ´glansdroger´ noemen.
 
Voor mij binnenkort ook thuis wassen maar moet nog een kraan voor aan huis aanleggen nu moet ik de tuinslang van achter door de garage naar voor trekken. En na de was beurt kan ik dan de garage telkens ook uit doen. Dus vandaar de keus voor makkelijk gebruik van wasbox.
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr
Welkom op het forum. :D

Als je bij de zoekfunctie even ''Wasbox'' intyped, dan vind je een waslijst aan topics.

https://forum.carclean.com/search/129488/?q=Wasbox&c[title_only]=1&o=relevance
Hoi, dankjewel! En ja ik had daar al wel opgezocht, maar kon niet echt antwoorden vinden op mijn vraag.

Conclusie is denk ik; gewoon naar een wasbox gaan en het doen en dan vanzelf zien. En slimme tijdstippen uitkiezen. Wat zijn vaak tijdstippen waarbij je anderen niet tot last bent? haha
 
Als je gaat rondzoeken naar een wasplaatst, dan kan je eventueel ook wat vragen stellen. Stel dat er een kantoortje zit, de wasplaatst zit bij een dealer/garage of wat dan ook, vraag gewoon even hoe zij er over denken. ;)

Sommige wasplaatsen zijn nogal strikt, maar veelal is dat omdat er een bepaalde doorvoer behaald moet worden. Komen er gemiddeld 100 auto's op een dag en deze spenderen gemiddeld 10 minuten in de wasbox, dan wordt het vervelend als jij met al je spullen ''effe'' een uurtje een wasbox bezet houdt terwijl er mensen staan te wachten.
De één doet er moeilijk over, de ander interesseert het geen hol. :p

(Vaak zijn er ook huisregels te vinden op een bordje, ergens)
 
Ik heb nog nooit problemen gehad met zelf meegebrachte spullen en doe dat al 10 jaar. Ik gebruik enkel ‘spoelen’ of ‘vlekvrij naspoelen ‘ met osmosewater. Enkel als ik ga waxen gebruik ik shampoo met hoge druk. NOOIT de borstel! Nadien klei en wax ik de auto dan in/rond de wasplaats. Scheelt me een hoop ‘straatzever’ bij mij thuis. Man wat heb ik daar een hekel aan tijdens het detailen! “Mag de mijne ernaast?” En dat soort cliché praat.. Gewoon je eigen spullen meenemen en lekker hobbyen :)
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Als ik m'n auto in een wasbox was, doe ik dat sowieso op tijdstippen dat het rustig is.. dus niet op zaterdag of zondag.. meestal in de avonduurtjes.. met het risico dat het ook plekken zijn om te "meeten" met getunde auto's.

En ik heb nog nooit gezeur gehad met eigen spullen e.d. maar nogmaals, ze doen echt niet moeilijk als jij 's avonds om 19:00uur even een klein uurtje bezig bent..