• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies welke pad voor Meguiars Marine nr67

Smotske

Detailing guru
5 mrt 2023
461
115
Aankomend weekend een poging doen om de boot van m'n zwagertje weer te doen glimmen. Hij is zelf al eens bezig geweest met het handje, met Meguiars Marine One-step compound. Dit is natuurlijk amper te doen met de hand, dus vandaar dat ik los ga met m'n Dap900. Maaarrr, welke pad wordt er vaak mee gebruikt?
Ik las in een topic hier dat de Lakewood Green Heavy polishing pad gebruikt werd, maar denk dat een hele stevige cut wat overboden is. Kan iemand iets aanraden?
 
Ik weet niet welke pad je bedoeld (Lake Country?)

Een All-in-One heeft nooit mijn voorkeur, maar als ik deze zou gebruiken, dan zou ik een Fine of Medium pad erbij pakken. Je wilt immers wel enige druk van de pad op de korrels in het product, maar ook wat zachtheid om product beter in te werken.

Heb je bij je DAP toentertijd Monello-pads erbij genomen? Dan kan je bijv. de witte pad gebruiken.
 
Lake Country inderdaad :oops:

DAP gekocht met het Gyeon setje. Dan de rode cutting pad. De blauwe polishing pad is denk ik te licht. Verschil tussen die twee is toch best groot.
 
Wat voor boot.
Gelcoat of geschilderd.
staat van de lak?
als eerste natuurlijk een proefvlak.

ik doe aardig wat bootjes. Bijna altijd gebruik ik 1-2 stappen grover dan bij een auto met een Dap. Probeer eens een paars wolletje.
 
  • Leuk
Reactions: Smotske