• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aflevering nieuwe Seat Exeo ST door dealer

Mijn A1 was ondanks anders afgesproken toch klaar gemaakt door de dealer. Viel mij 100% mee! Heb eigenlijk niets kunnen vinden op krasjes en swirl gebied. Alleen op het zijscherm zat een klein plekje van vogelstront, dit is door mijzelf verwijderd. Gewoon de dealer zijn ding laten doen, ga daarna zelf aan de slag als je het niet bevalt.

Als je je er beter door voelt om je nieuwe auto zelf te doen, gewoon doen. Afspraken maken met de dealer, als je het uitlegt zullen ze er echt wel begrip voor hebben.
Afgelopen Maart heb ik mijn nieuwe astra ook zelf klaargemaakt , geen seconde spijt van gehad. De dealer had zelfs de kosten voor de poetsbeurt in mindering gebracht:-)^
Ik kan me goed voorstellen dat je er van gruwt dit door de dealer te moeten laten doen.

owkee dit is inderdaad een heikel puntje,
maar als je de verkoper toch kent, kan je toch ff afspreken dat ze je ff bellen als hij echt voor hun deur staat, ga dan al even snel kijken, laat de dealer daarna RUSTIG zijn werk doen, en vanaf je de sleutels in je handen hebt, je de eerste kilometers achter de kiezen hebt, parkeer je hem voor je deur of in je garage en ga je helemaal los erop met alles wat je zelf wil!
denk er goed aan(dit is hierboven al beschreven) dat je garantie voor een deel afhangt van dat de dealer je auto klaarmaakt he!
aangezien hij hierdoor een volledige in detail controle uitvoert op afwerking/spuitwerk/schade...

veel succes, en foto's nemen en proficiat he :love

Even een kleine update, nou ja klein...

Deze middag was ik bij de dealer om wat afleveringszaken te bespreken, wanneer de auto over 2 tot 4 weken geleverd wordt. Bij binnenkomst grijnst hij al naar me en zegt: "ik heb een verrassing voor je.......JE NIEUWE AUTO IS ZOJUIST AFGELEVERD!" :lol

Ik meteen met hem naar buiten in de regen en nog helemaal flabbergasted de volgende shots geschoten, met een dikke grijns om mijn bakkus:
IMG_0177.webp

Zelfs nog een aardige beading op de auto.
IMG_0176.webp

IMG_0174.webp

IMG_0173.webp

IMG_0171.webp

IMG_0170.webp

Deze 17 inch velgen gaan de schuur in en worden mijn wintervelgen. Er komt 18 inch onder!
IMG_0169.webp

Met oud roest op de achtergrond, mooi contrast.
IMG_0168.webp

Ok weer even terug op de wereld (de auto is uiteindelijk met de vrachtwagen gekomen vandaar dat hij er zo snel is, aldus de dealer, ik heb geen defecten gezien maar het weer was ook heel slecht). Daarna met de verkoper wat zaken besproken rond de aflevering. Daarbij heb ik nu het volgende met hem afgesproken (kan altijd nog andere zaken doorgeven):
- Dealer voert een technische controle stap uit (18 inch eronder, ander uitlaatsierstuk, technische checkup etc. etc.)
- Wanneer deze vervolgens door de technische quality check komt kan het "poets" gedeelte beginnnen. De verkoper vond het geen probleem wanneer ik de auto daar op locatie onder handen neem (ze hebben een eigen wasbox en verder detailen mag in de showroom), eventueel met hulp van hun eigen "poetspersoon".

Dan zit ik te denken aan het volgende in deze volgorde (doel is een snelle eerste detail actie om er zeker van te zijn dat de auto in perfecte staat is, de rest doe ik op mijn gemak thuis):
1. Verwijderen folie en schuimrubber exterieur (is dit gewoon er af trekken of komt er meer bij kijken?)
2. Foamen (weet niet of dat daar kan)
3. Wassen met washmitts (Born to be mild, 2emmers)
4. Afspoelen
5. Drogen met Delirium of met Metropolitan Air Force Blaster Sidekick (als ik die dan heb)
Auto naar binnen:
6. Lijmresten verwijderen met spul van de dealer (of zal ik hier een Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover voor nemen of iets anders, deze moet ik dan nog wel bestellen)
7. Lak inspectie met Brinkmann
8. Interieur snel detailen om te kijken of alles goed is (hoe kan ik dit het beste doen?)
9. Mits geen bijzonderheden, GAAN MET DIE BANAAN!
w^^w w^^w w^^w

Mis ik nog iets? Alle tips en suggesties zijn welkom! :-)^

Je moet wel in de wolken zijn dat de auto er al is :party

Heel mooi ook dat je het zelf mag doen en ook nog in de showroom!

Het folie erafhalen is in principe gewoon lostrekken net als de delen schuimrubber, wel voorzichtig doen natuurlijk dus niet proberen een stuk er in 1x af te sjouwen maar rustig eerst de hoekjes losmaken en dan langzaam aan het geheel losmaken.

Voor lijmresten zal ik wel de Valet Pro even aanschaffen weet je zeker dat het goed zit en hoef je het in de toekomst niet meer te kopen :)

Interieur hoeft niet veel aan te gebeuren, is een kwestie van al het folie weghalen en snel even alles bekijken op krassen en vlekken verder is er niet echt iets om je druk over te maken. Misschien een flesje Natural Look mee om alles netjes te krijgen en eventuele vervuiling verwijderen.

dat is potverdorie een mooie wagen!

ik was nooit seat fan (buiten de leon dan )

maar dit is toch een rede om ook in die showroom eens te gaan kijken.

! top!

BigBram zei:
dat is potverdorie een mooie wagen!

ik was nooit seat fan (buiten de leon dan )

maar dit is toch een rede om ook in die showroom eens te gaan kijken.

! top!

Ik heb dit pareltje ook pas laat in mijn selectietraject ontdekt :-"

Toen ik +/- 4 mnd geleden bij de Mercedes dealer rondliep om even te verkennen, liet een verkoper mij een mercedes s klasse zien met amg pakket die ze met het stuur rechts afgeleverd hadden. De auto moest weer terug naar Stuttgart [ een paar dorpjes verder ] en dat is toch wel jammer met name als je gaat kijken dat dat transport nogal roekeloos word gedaan.

Ik ben geen Seat fan, maar deze ziet er wel chique uit, dit is toch eigenlijk het oude model a4??

bs zei:
Ik ben geen Seat fan, maar deze ziet er wel chique uit, dit is toch eigenlijk het oude model a4??

DNA van het vorige model A4 Avant, maar ook delen van de A6, S6 en A4 cabrio (dashboard is bijv. van de cabrio).

bs zei:

Ja klopt, mooi stukje beleving. Haal een ''oude A4'' en een ''nieuwe A4'' uit elkaar en inclusief het plaatwerk is 95% gelijk.

Maarja, als VAG eerlijk is en gewoon zegt dat alle Passats, A4's en Exeo's gelijk zijn is het hele beleving/marketing idee weg.

Mooie bak trouwens! Mijn Fiesta is keurig gepoetst door de dealert. Geen swirltje te bekennen. Heb het ook anders meegemaakt met de Peugeot 207 van mijn moeder. Is dus totaal afhankelijk van de dealert.

EDIT: mag ik vragen welke motorisering je hebt gekozen?

Het is voornamelijk afhankelijk van of de dealer het zelf doet of ze er een poetsbedrijf voor inhuren die het voor 60 euro per auto moet doen en dan krijg je dus over het algemeen slechte resultaten.

Wouter B zei:
Het is voornamelijk afhankelijk van of de dealer het zelf doet of ze er een poetsbedrijf voor inhuren die het voor 60 euro per auto moet doen en dan krijg je dus over het algemeen slechte resultaten.

Als de dealer een 16 jarige met een grote fles meuk en een rotary loslaat ben je nog steeds niet blij hoor:-"

Ik zit in hetzelfde schuitje: over een paar weken mijn nieuwe Ibiza ST.
Nav dit topic ook ff langs de dealer gegaan: nee meneer hij gaat niet door de wasstraat, word met de hand gedaan.

Ik: dat is mooi, want van die krassen ben ik niet gediend. Liep de verkoper gelijk naar een auto en begon een heel verhaal over swirls (hij noemde het gewoon krassen :lol) Nu zag je ze maar eenmaal buiten was dat niet te zien.
Ik: eh...... die zie je wel en krijg je weg met polijsten.
Hij: nee hoor, dat zit in de lak en krijg je niet weg, maar buiten zie je dat niet
Ik: bedankt voor alle info! *zucht* is geen beginnen aan dus.

Ga het wel zien hoe die eruit komt te zien, denk dat het zelf dus detaillen word na aflevering.

Magic zei:
Ik zit in hetzelfde schuitje: over een paar weken mijn nieuwe Ibiza ST.
Nav dit topic ook ff langs de dealer gegaan: nee meneer hij gaat niet door de wasstraat, word met de hand gedaan.

Ik: dat is mooi, want van die krassen ben ik niet gediend. Liep de verkoper gelijk naar een auto en begon een heel verhaal over swirls (hij noemde het gewoon krassen :lol) Nu zag je ze maar eenmaal buiten was dat niet te zien.
Ik: eh...... die zie je wel en krijg je weg met polijsten.
Hij: nee hoor, dat zit in de lak en krijg je niet weg, maar buiten zie je dat niet
Ik: bedankt voor alle info! *zucht* is geen beginnen aan dus.

Ga het wel zien hoe die eruit komt te zien, denk dat het zelf dus detaillen word na aflevering.

LoL daar sta je dan haha.:lol

Verkopers :no

Raar slag volk vaak (uitzonderingen daar gelaten) Denken altijd dat ze alles beter weten mbt. auto's...

Volgens hun kan je geen auto zonder krassen hebben omdat ze er zelf nog nooit 1 gezien hebben dus bestaat het ook niet..

Ja, zo begon het vandaag bij mijn dealer ook.....nee meneer wordt netjes met de hand gewassen en met een zeem afgedr.........STOP laat maar ik doe het zelf wel :lol