Even een kleine update, nou ja klein...
Deze middag was ik bij de dealer om wat afleveringszaken te bespreken, wanneer de auto over 2 tot 4 weken geleverd wordt. Bij binnenkomst grijnst hij al naar me en zegt: "ik heb een verrassing voor je.......JE NIEUWE AUTO IS ZOJUIST AFGELEVERD!"
Ik meteen met hem naar buiten in de regen en nog helemaal flabbergasted de volgende shots geschoten, met een dikke grijns om mijn bakkus:
Zelfs nog een aardige beading op de auto.
Deze 17 inch velgen gaan de schuur in en worden mijn wintervelgen. Er komt 18 inch onder!
Met oud roest op de achtergrond, mooi contrast.
Ok weer even terug op de wereld (de auto is uiteindelijk met de vrachtwagen gekomen vandaar dat hij er zo snel is, aldus de dealer, ik heb geen defecten gezien maar het weer was ook heel slecht). Daarna met de verkoper wat zaken besproken rond de aflevering. Daarbij heb ik nu het volgende met hem afgesproken (kan altijd nog andere zaken doorgeven):
- Dealer voert een technische controle stap uit (18 inch eronder, ander uitlaatsierstuk, technische checkup etc. etc.)
- Wanneer deze vervolgens door de technische quality check komt kan het "poets" gedeelte beginnnen. De verkoper vond het geen probleem wanneer ik de auto daar op locatie onder handen neem (ze hebben een eigen wasbox en verder detailen mag in de showroom), eventueel met hulp van hun eigen "poetspersoon".
Dan zit ik te denken aan het volgende in deze volgorde (doel is een snelle eerste detail actie om er zeker van te zijn dat de auto in perfecte staat is, de rest doe ik op mijn gemak thuis):
1. Verwijderen folie en schuimrubber exterieur (is dit gewoon er af trekken of komt er meer bij kijken?)
2. Foamen (weet niet of dat daar kan)
3. Wassen met washmitts (Born to be mild, 2emmers)
4. Afspoelen
5. Drogen met Delirium of met Metropolitan Air Force Blaster Sidekick (als ik die dan heb)
Auto naar binnen:
6. Lijmresten verwijderen met spul van de dealer (of zal ik hier een Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover voor nemen of iets anders, deze moet ik dan nog wel bestellen)
7. Lak inspectie met Brinkmann
8. Interieur snel detailen om te kijken of alles goed is (hoe kan ik dit het beste doen?)
9. Mits geen bijzonderheden, GAAN MET DIE BANAAN!
w^^w w^^w w^^w
Mis ik nog iets? Alle tips en suggesties zijn welkom!
^