• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

AIO - Cleaner Wax - Spray Wax

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
39
Hasselt
Goedemiddag heren,

Sinds kort was ik wat auto's om wat bij te verdienen om mijn verslaving te onderhouden:-" . Nu, voor de 'klanten' was ik hem, doe ik de trims, glas en banden. Maar ik ben nu aan het kijken om de poetsbeurt ietsje omhoog te krijgen. Ze zijn wel heel tevreden maar ik mis de extra bling. En eerst een Pre-wax cleaner en dan een wax is teveel werk om het werk binnen de 2 uurtjes gedaan te krijgen. PS; ze worden ook nie gekleid, enkel op vraag.

Het volledige polijstwerk doe ik ook, maar moet dan rekenen op mijn vaders garage die niet altijd ter beschikking is. En de meeste mensen willen dit voor de zomer niet de winter:weetniet ...

Daarom mijn vraag;

Waar zou ik het meeste bling en verhulling mee halen zonder teveel moeite want doe het voor een democratisch prijsje?

1) Een cleaner wax zoals Mothers (naar het schijnt een goede wax met cleaners in zich?)
2) Een AIO zoals SRP zonder enige wax?
3) Spray-wax zoals Syn FX SPraywax voor bescherming?

Hopelijk krijg ik hier wat raad...

Grtz

STephan
 
Ik zou voor de SRP gaan, daar krijg je toch het meeste effect mee, plus er zit een sealant in die de lak een tijdje beschermt. SRP moet je, net zoals een cleaner wax, wel inwerken (= boenen) en afnemen. Het is helaas geen kwestie van opwrijven en afnemen, zoals een wax of spray wax.
 
Okay heren,

Ik begin al een beetje wijzer te worden. En van Mark is wel een goed idee om dit aan te bieden. Stoft een cleaner wax ook zoals SRP?

En heeft dit eig wel nut als je niet kleid???

Ik heb ook al gelezen dat bv. een spray-wax bijna niets toevoegt als je niet niet hebt gewaxed.... Het zou gewoon voor een 2-tal weken bescherming zijn.

Grtz
 
Carpro Reload voor de snelle bescherming kost erg weinig tijd om op te brengen en je hebt er weinig van nodig.

Voor wassen Autoshampoo + scheut APC?
 
Als je met de hand werkt en niet veel teveel gebruikt, dan stoft SRP eigenlijk niet (naar mijn ervaring). Niet te lang doorgaan en vooral niet teveel gebruiken. Ik heb alleen maar ervaring met de cleaner wax van Raceglaze en die van Swissvax, die stoffen ook niet.. andere cleaner waxen heb ik helaas niet gebruikt.

Je hebt spray-waxen en spray sealants voor een top up (bijv. Poorboy's QD+), maar je hebt ook spray waxen en spray sealants die 'zelfstandig / stand-alone' gebruikt kunnen worden, zoals de Reflections spray wax/sealant van Mothers of Carpro Reload of Poorboy's QW+. De standtijd van de zelfstandige spray waxen is langer dan die van de top-ups.
 
Je zou ook een cleaner kunnen gebruiken en aftoppen met een makkelijk te verwerken wax. Bijvoorbeeld Lime Prime (light) en een mooie wax erop. Zelf geen ervaring met Lime Prime maar wellicht een optie.
 
Heel leuk, dat er zoveel mensen mee nadenken:-)^

Lime Prime vind zelf superproduct ! Maar is een extra stap en dan nog eens extra waxen . Ik doe een auto wassen, trims en banden op gem. 2uurtjes en dan willen de mensen hem meestal ook terug. Ik wil ook geen 4u aan een auto bezig zijn voor de spreekwoordelijke appel en een ei.

Ik zou iets extra willen geven voor ze terug te lokken ipv naar een krasstraat te rijden (deze geven volgens hun ook een waxje, maar wij weten beter). Mijn idee lijkt me dat een spray-wax het snelste zou te verwerken zijn. Zelf heb ik nog geen van deze producten omdat ik meer ben voor het effectief wegwerken van defecten.

Weet ook toevallig iemand hoe deze producten zich verwerken in de kou van + - 12 graden? En welk kunnen het meest zichtbare resultaat geven. En welke de minstse verwerkingstijd nodig hebben.

Prijzen van de producten zijn natuurlijk aan mekaar gewaagd.

Mijn lijstje is momenteel nu zo met mijn twijfels;

SRP na het wassen maar zonder extra laagje (kan ik ook lekker voor mijn eigen auto gebruiken in de winter)
Mothers Cleaner wax (volgens veel forums een héél goede vuller-wax)
FX Spraywax , Reflections Spraywax, M135, PB Q+ (ook voor mijn auto tussen de wasbeurten door)

Andere ideeën mogen ook natuurlijk. We zijn er om te leren van mekaar

Grtz
 
Wat is een democratisch prijsje? Voor bijvoorbeeld 30 euro, 2 uur werken? Dan zou ik zeggen Foamen, afspuiten, wassen met een goede waxhoudende shampoo, drogen en spraywaxen. Klaar. 2 uur zijn nu wel voorbij op een midden klasser.
 
@ frogs, is zelfs ietsje minder voor buiten (wassen, drogen, velgen enkel wassen, trims en banden behandelen.) Of is dit ECHT te weinig... Dan toch maar enkel een Spraywax want anders zal ik er niet meer aanuit kunne vrees ik qua tijd en geld.

Dan nog maar eens;

Welke spray-wax dan heren????:schaam

Mothers Fx Spraywax
Mothers Reflections Spraywax
M135 Spray Sealant
PB's Q+
....

Nogmaals Merci !!!!
 
Of het echt te weinig is zou je uit kunnen rekenen. Hoeveel behandelingen kan je met het gebruikte product doen. Delen en je hebt de uitkomst. Qua energie die je er in steekt,kan ook enkel jij beoordelen of het loont of niet.

Spraywax,zelf geen ervaring ermee. Zou in de webshop de reviews lezen van de verschillende producten en dan de kosten bekijken. Zoek naar een goede prijs/kwaliteit verhouding.
 
Vandaag heb ik Meguiars Goldclass quik wax gebruikt, ook een bijzonder gemakkelijk te verwerken product. Wat de standtijd is kan ik niet zeggen.
 
Ok heren,

Bedankt voor alle info. Nu de moeite die ik erin steek is zo weer vergeten als je hem terug geeft aan de klant.

@dibbuz ; hoe bedoel het snelst?

Als ik de Meguiar's Goldclass quik wax opweeg tegen de Mothers FX is er verschil in prijs en volume (voordeel voor mothers).

Heren allemaal bedankt, echt leuk. je hebt wat vragen en onmiddelijk hulp uit alle hoeken...
 
Volgens mij is het zeker niet nodig om elke keer de trims mee te nemen , steek je beter wat meer tijd in het kleien van de lak om de zoveel maanden (6 tot 12) en dan moeten ze maar wat meer geven voor de optionele kleibeurt .

Als ik mijn auto poets in +- deze volgorde : velgen-banden foamen-wassen-spoelen-drogen-detailerspray(of spraywax)-velgen drogen -bandendressing kom ik op +- 1,5 uur uit . Als je een goede detailerspray hebt moet je zeker niet elke keer een waxlaagje leggen.

Wat het verhaal van de wax in de wasstraat betreft : laat ze dan maar naar de wasstraat gaan , ze zullen het verschil snel inzien en....terugkomen :ja

Het is idd niet makkeljk om mensen te overtuigen van het nut van een degeljke waxlaag (en alle andere stappen zoals het reinigen van de velgen binnenin ) omdat voor de meesten de auto enkel dient om van A naar B te rijden......
 
@ Danny ; je slaat de nagel op de kop. 3/4 van de mensen ziet waskrassen zelfs niet. Als em maar proper is.

De Trims doe ik meestal 1x en dan om de maand bij men eigen wagen. Kleien ook iedere 6 maanden.

Maar nu dat ik wat detail en let op mijn wagen in de straat valt het wel degelijk op welke de mijne is:lol. Mijn auto is 14 en ziet er beter uit dan sommige van 2 j.

Van mij mag dit topic :slotje worden. Ik heb de SRP ook maar mee besteld. Producten nooit genoeg...

Ik denk dat ik bij de toekomstige 'klanten' eens een stukje ga kleien. Dan zien ze het verschil onmiddelijk en is maar 5 min. werk.

Grtz
 
De fx spray wax is ook op een natte auto te gebruiken. Dus ook tijdens het drogen. Afgelopen winter sprayde ik de fx wax na het wassen en spoelen op mijn nog natte auto , verspreidde het met een mf doek en droogde het dan met een droogdoek. werkt echt supersnel!

Wel was dit op een goed beschermde auto, waar nog weinig water op lag na het spoelen. Bij een auto zonder bescherming zou je de auto eerst heel snel iets droger kunnen deppen, en hierna de fx spray wax op de nog vochtige lak verspreiden en afnemen.
 
Inderdaad, droog, nat even opspuiten en afnemen. Nauwelijks nawrijven nodig. Dat kan met een spraywax met carnauba wel nodig zijn, denk aan QD+ e.d.
 
@Stephan: Nog voor ie op slot gaat wil ik toch nog even mijn mening geven.
Ik begrijp als geen ander dat elke €25 in de knip is meegenomen ( heb ze zelf vaak genoeg gemist ), maar heb voor mijzelf de weegschaal toch de andere kant op laten gaan:
Je bent voor een geeltje niet alleen met emmers water aan het zeulen, je kan de doeken ook nog is gaan wassen, met je producten in de weer, en belangrijker nog, de basis aan het overslaan: geen klei !
De allerbelangrijkste stap wordt gewoon simpelweg overgeslagen en wordt meteen gegrepen naar een ( al werkt het vrij goed, daar niet om ) verhullend middel.
Je kan no way in deze korte tijd de SRP of andere AIO goed zijn werk laten doen. Het middel kan lichte swils er uit trekken maar dan zal je toch meer tijd / energie in moeten steken.
Nu doe je ( ff gemakshalve want zijn er dus ongetwijfeld meer ) exact wat de dealer en/of poetsbedrijf doet: ff snel een wasje en middeltje er op knallen .... mijn ogen alles behalve detailen dus.
Koop bij de Action dozijn bussen cockpitspray en de wielkasten zijn ook weer bling.
De klantenkring ziet de swirls niet en gaan net zo makkelijk weer door de wasstraat heen.

Mijn advies is om wat selectiever te worden en meer tijd en energie te gaan steken in het overtuigen van mensen om het op de juiste wijze te doen of gewoon niet:
op deze manier breng je water naar de zee en die is al meer dan genoeg gevuld toch ? !

@Grandscenicman: leuk en aardig die 1½ uur, maar gezien je 85x per week je auto wast e.d. is dit in 1000 jaar te vergelijken met een willekeurige andere auto ....
die is veel te vuil om in dezelfde staat te brengen waar die van jou staat !

Ik vraag me af of ze werkelijk terugkomen na de wasstraat: auto is dan toch ook weer 'schoon', swirls ziet men niet en kost maar €7,50 ( schat ik ) .... waar zit het verschil in ?

Als ik de vraag krijg om "ff de machine er snel overheen te halen", ben ik zo een uur verder met ( in het kort ) uitleggen waar het prijsverschil nu echt in zit,
en belangrijker hoe verder te doen na de ' gooi-de-machine-er-overheen-actie'.

Normaliter ben ik wat positiever gestemd maar ik vind in dit geval dat 'we' er voor moeten waken hier A te zeggen en stiekem B te doen:
waxoyl is kut / wasstraat is uit den boze / poetsbedrijven snappen het niet etc, maar zelf ook op het randje bezig zijn

Nogmaals: is zeker geen flame tegen Stephan of Grandscenicman of zo, maar had even het idee dat we op deze manier wel snel van het begrip detailen afstappen.

Los hiervan: zou ook niet zo klakkeloos melden dat je €25 zwart bijklust elke keer ( want ga er stiekem vanuit dat je het niet opgeeft als extra bijverdienste ) ;)