• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alcantara schoonmaken met een extractor?

Wouter B

Detailing addict
27 feb 2011
767
62
Zoals hier boven staat vraag ik me af of mijn interieur delen van alcantara hiermee schoon gemaakt kunnen worden.

Bedankt alvast :)^
 
Ik heb geen idee.
Weet wel dat er iemand hier op het forum problemen had met zijn alcantara bekleding.
Misschien even de zoek opdracht gebruiken
 
Alcantara kan je het beste met een vochtige doek schoonmaken of een hele , hele lichte apc verhouding.

Dit heb ik hier op het forum gelezen en volgens mij werd de extractor toen afgeraden.
 
Ik durf het niet te zeggen, dus ik wil dan ook niets op mijn geweten hebben:-" . Ik denk nog een lichtere mix. 1:20?

Wacht anders nog even totdat iemand je zekerheid kan geven.
 
Als je mijn show off leest van de Clio RS die ik destijds heb gedaan lees je dat ik het heb ingesprayd met APC 1:20 en vervolgens met een nat/droogzuiger er weer uitgezogen heb. Werkte perfect!

https://forum.Carclean.com/cc_postst7028/Renault-Clio-20-16V-RS-2003.aspx
 
@Paulus, er stond me iets bij ja. Maar je hebt het toen met die machine gedaan, ik denk niet dat je de alcantara kan behandelen zoals we doen met stoffen interieuren?

Dus alleen de zuigstand gebruiken dan!?
 
@Gideon

Klopt die link had je me al is gestuurd! Was hem helemaal vergeten :-"

@de rest

Ga denk ik dan eerst maar is met alleen lauw water proberen, als dat niet genoeg doet pak ik er APC 1:20 bij :)^
 
Om een oud topic weer wat leven in te blazen en omdat er nog wel eens wat vragen over voorbij komen:
Niet altijd een fan van JP Details, maar hij gaat flink tekeer op deze stoelen en het gaat allemaal prima.

 
Leerzaam. maar...

Pfff, het blijft maar borstelen en borstelen. Tussendoor afnemen is er niet bij.
Ze knappen er wel van op, maar ik sla toch liever over.

Je hebt slechts één kans om het (goed) te verneuken. Ik sla daarom maar over.
 
  • Leuk
Reactions: Brad
Ik zou ook iets anders te werk gaan denk ik. Maargoed, hij heeft wel wat ervaring natuurlijk, dus misschien werkt dit ook
 
Ik weet dat het een oud topic is, maar ik zat met hetzelfde. Je kunt lachen, maar bij mij - vooral de achterbank, waar de honden vaak zaten, dus inclusief ingedroogd kwijl van jaren terug o_O - ging het erg goed met eerst een product van ... Turtle Wax (met zo'n borstel erop) en daarna er nog eens over met een gewone stoomreiniger. Zien er nu weer perfect uit.

Dit product bedoel ik. Zal zeker niet het beste zijn, maar het werkte voor mij:
Let op: sommige mensen klagen over vlekken, dus altijd eerst even uittesten, maar ik had er geen last van.
 
Voor mij is het simpel hier met de alcantara. Ik ben met de e-tron ff naar Berkel&Rodenrijs getuft en de meneer van CC zei tegen mij: “niets aan doen, grote kans dat je er een hoop gedoe van krijgt als je begint te smeren”. Nou dat doen we dan maar.
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw en Quantoxx