• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

alcantara schoonmaken van een 206 Roland Garros

henry classic v70

Detailing rookie
11 sep 2009
16
0
Ik heb een 206 Roland Garros '01 gekocht (zo'n groene) waar leer en alcantara inzit.
Nu is het alcantara flink opgeruwd maar dat is te verhelpen door het met een pluizenapparaatje te "scheren", weet niet precies de juiste benaming voor dit apparaatje maar weet wel dat deze wordt gebruikt op het 850forum om het alcantara weer mooi vlak te krijgen.
Maar hoe krijg is de alcantara bekleding weer schoon...? het is toch wel flink donker geworden (net als de gordels overigens).
Is het gewoon een emmer met "huishoud" schoonmaakmiddel, is Dasty hier voor te gebruiken of is er een ander goedje wat prima werkt.
Geldt ook voor de gordels, waarmee krijg ik die schoon?

vrgr. Henry
 
Schaf een 100% paardenharen borstel aan om loszittend vuil los te borstelen. Gebruik daarna eventueel een stofzuiger voor dieper vuil (controleer met de hand of de zuigmond volledig glad is en geen scherpe uitsteeksels heeft). Daarna afnemen met klamvochtige theedoek (katoen, bij voorkeur onbedrukt) . In geval van een vlek, eerst de aard van de vlek controleren. Eerst proberen met alleen lauw water en eventueel een beetje waspoeder voor fijnwasmiddel.
Probeer eerst op een niet zichtbaar gedeelte uit om te zien of er geen blijvende verandering of verkleuring ontstaat. Pas op dat je het weefsel niet in de
diepte nat maakt, maar slechts aan het oppervlak bevochtigt. Nogmaals behandelen met een met schoon water bevochtigde doek en goed laten drogen (niet geforceerd!) na het drogen nogmaals met paardenharenborstel naborstelen.
Een extractor heb ik op alcantara nog niet durven gebruiken en ik zou het ook niet makkelijk doen, maar dat is misschien mijn voorzichtigheid.
Vlekken altijd van buiten naar binnen verwijderen. Gebruik beslist geen bleekmiddelen, tri en/of aceton!
 
Had er al wat over gelezen en ben ook al wat tips tegengekomen op internet, komt wel zo'n beetje op het zelfde neer...
Dus waspoeder gebruiken (in lauw water) of een "gewoon" vloeibaar wasmiddel in lauw water zou ook kunnen toch?
Groene zeep dan, is toch ook vriendelijk t.o.v. alcantara...

Wat wordt eigenlijk bedoeld met "shampooing", lees dit een aantal keren op verschillende sites.

En weet iemand misschien hoe je die gordels weer schoon krijgt?
 
Het meeste moet eigenlijk al met schoon water en de theedoek schoon te krijgen zijn. Ik zou zo weinig mogelijk zeep of wasmiddel gebruiken. Groene zeep of Goudzeep pak ikzelf nogal makkelijk.
De gordels kunnen wel wat hebben daar zou kun je met APC (plus) aan de gang.