• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alcantara

Leon1987

Detailing addict
21 okt 2008
394
62
36
Ik hoor veel over het feit dat Alcantara een drama stof is om schoon te maken.

Nou vroeg ik me af, is Wolfgang Spot Eliminator geschikt voor Alcantara?

Of weet iemand een ander goedje wat Alcantara kan reinigen en beschermen?

b.v.d.

Leon
 
zover als ik het begrepen heb, is het inderdaad wat lastig schoon te krijgen/houden.
alcantara is ook een soort leer, maar als je het echt "invet" ziet het er niet meer mooi uit...
ik zit eigenlijk een beetje met hetzelfde probleem, heb een heel mooi alcantara stuurtje op t oog, maar mede door dit vraagstuk nog geen actie ondernomen....
 
Heeft niets met leer te maken, het is een alternatief voor suède:

Alcantara is een kunststof die gebruikt wordt als alternatief voor suède in de kledingindustrie en meubelmakerij.

Samenstelling: De stof bestaat uit een melange van hechtgeweven microvezels en bestaat voor 68% uit polyester en voor 32% uit polyurethaan.
 
AMEN

En hoe is dit schoon te houden / te beschermen?

Wolfgang Spot Eliminator kan schoonmaken en beschermen, en is voor suede.

Maar dan ook automatsich voor alcantara?
 
Ik maak mijn alcantara stoelen (middenstuk is niet van leer) schoon met apc+ 1:6 door voorzichtig en lichtjes te wrijven met een badstofdoek.

Daarna met Fabricguard, en klaar :party: :heart_eyes:

Alcantara is inderdaad geen leer of suede, maar een stof. Voorzichtig mee omgaan, want het is gevoelig voor 'pillen/klitten'.
 
Tinus,

thnx voor de tip.

Zal een speciaal flesje met extra licht aangemaakte APC maken en de fabricguard bestellen!

Deze spray je gewoon op en neem je af (met lichtjes wrijven?

Gr. Leon
 
stimpy68 zei:
Heeft niets met leer te maken, het is een alternatief voor suède:

Alcantara is een kunststof die gebruikt wordt als alternatief voor suède in de kledingindustrie en meubelmakerij.

Samenstelling: De stof bestaat uit een melange van hechtgeweven microvezels en bestaat voor 68% uit polyester en voor 32% uit polyurethaan.
my bad :schaam
verkeerd ingelicht dus.... :|~*
anyways, thnx voor de opheldering o:)
 
Ik kan hier geen links klikken...maar dat is vast en zeker de link naar die Audi!

Ik heb ook alcantara in mijn lancia, ik heb het op advies van Dennis van de CC crew met een theedoek en heet water (+-50 graden) schoongedept. Met de APC durfde ik het niet aan.

Trouwens een tip om rullen van oude bekleding af te krijgen: Scheermesjes! (wel zeker weten dat er nog iets onder de rullen zit, bij mij kon dit makkelijk). Ga niet trekken, dan gaat de structuur kapot.
 
heb de beste resultaten niet met een apc (meguiars) maar met fabric clean of stain remover, beiden van chemical guys.
alcatara is met beleid prima te reinigen

één tip: nooit rechtstreeks op de stof spuiten.
een doek nat maken/bevochtigen met de reiniger en daar voorzichtig deppend en wrijvend de vlek van buiten naar binnen verwijderen.
daarna goed laten drogen, eventueel met behulp van een haardroger (op ruime afstand houden)
 
even off-topic, maar hoe is het eigenlijk afgelopen met het verhaal van die S8....?!
wat een gezeur is dat geweest zeg.... 8-())

OT: thnx voor de tips
 
+1 voor Harold, maar had geen Fabricclean en met APC+ werd het al mooi schoon (was niet vies).
 
Wij liepen ook al tegen het probleem aan met de alcantara en dennis had ons inderdaad geadviseerd om met een klamme theedoek te dekken. Verder hebben we een interieur borstel van paardenhaar om de stof zachtjes mee te borstelen, daarna kon het ingespoten worden met de Shining Monkey D-spec fabric/leather protector om het vuilafstotend te maken.
 
Nog twee tips uit een oud draadje:


Product gebruikt door Bas en Reinder

Advies van Alcantara zelf