• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alchemy

Soms is een verrassing ook leuk!

De producten hebben we al een tijdje hier getest en bevallen erg goed.
Compacte lijn van producten, mooie verpakking, ruiken lekker en netjes geprijsd dus vandaar dat we deze eens proberen.
118740


118741
 
Ik heb onlangs de Dirty Harry shampoo van Alchemy aangeschaft! Op aanraden van Carclean ongeveer 20-25 ml op een grote grit guard emmer met water gebruikt. Schuimt goed en ruikt heerlijk, maar doet gewoon wat een shampoo moet doen! :) Volgende keer misschien 10-15 ml gebruiken om even te testen?
 
  • Leuk
Reactions: BZwart
Ja hoor, kan prima. Shampoo moet een beetje glad zijn tussen je vingers, te glad is niet optimaal, te stroef ook niet.
 
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD
Vanmorgen de snow foam van Alchemy, White Wash getest en die beviel super.
Gaf bij mij het dikste schuim wat ik tot nu toe heb gehad. (Ik heb ervaring met Monello, Waxaddict en Auto Finesse)

Reinigingskracht is ook zeker in orde, en ruikt erg lekker. Ruikt naar bitterkoekjes

Na het wassen de Quick Detailer, Suga Coat even gebruikt, maar inmiddels stond een deel van de auto al in de zon en op warme lak werkt dit spul niet echt lekker.
Op schaduwdelen is het een prima detailspray die de lak heel glad maakt.

Tenslotte het interieur gedaan met So Clean matte interior cleaner. Dit spul ruikt heerlijk en werkte bij mij perfect op de radio en acc knoppen en displays in mijn Bmw F11. (Normaal best een klusje om dat helemaal stofvrij te krijgen vind ik)
Verder is dit spul wel echt mat, zoals de naam zegt. Het voedt dus zeker geen kunststof, daar moet je dan een ander product voor gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Jamme1981
In de zon, op zwart is altijd lastig. Zelfs Spray & Wipe verdampt dan vrij snel. SugaCoat is voor mij echt top, spraytje per paneel tijdens het drogen, ideaal.

Foam is erg goed en geeft bijzonder veel schuim!
 
@Dibbuz Weet jij of de white wash snow foam iets van boosters oid bevat?
Ik gebruik de snow foam van Alchemy al een tijdje en het viel mij op dat de beading tijdens het afspuiten zo snel terug kwam.
De auto staat in Cancoat, ongeveer 2,5 maanden, 15.000 km oud.
Ik heb net mijn auto gefoamd met Monello foam en dit keer was de beading tijdens het afspuiten iets minder. Na langer op 1 plek te spuiten leek het wel iets beter te worden.

Ik twijfel nu of dit komt omdat de Alchemy foam beter reinigt, of dat deze iets bevat waardoor het water afstoot.
 
Het kan zijn dat bepaalde foams de oppervlaktespanning verlagen, dat zie je ook terug bij shampoos bijvoorbeeld.
Ik weet niet precies wat er in de Alchemy foam zit helaas.