• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alcoa wielen

bros

Detailing chief
7 jun 2014
327
103
46
Binnenkort een nieuwe vabis met Alcoa's rondom.Nu staan er zat topics over aangetaste wielen maar de mijne zijn nieuw. Ik zat te denken om ze elke week met non ferro en een aparte wash mitt te wassen.
Maar wat zou ik kunnen gebruiken om ze te beschermen? Mothers Mag Aluminium heb ik nog in de schuur.... Iemand anders ervaring met andere producten?
 
Gyeon Rim voor de meest langdurige bescherming. Daarna volstaat een restant sopje vaak al om ze schoon te krijgen en te houden. Eens in de zoveel tijd kun je ze nalopen met Gyeon Cure, Gyeon Wetcoat, Monello Acquafobia, Kenotek Coat It Ceramic Boost enz. om de levensduur van de coating te boosten.
 
  • Leuk
Reactions: bros
Rim lijkt me wel een werkje om aan te brengen op zo'n wagen, maar wel de beste. Heb je die mogelijkheid?
 
  • Leuk
Reactions: bros
Ik behandel schone wielen met 2 lagen Poorboys Wheel Sealant. Daarna is gewoon wassen met autoshampoo voldoende om het seizoen door te komen.
Bij het overschakelen van zomerbanden (wielen) naar winterbanden, en andersom, de wielen volledig schoonmaken met Non-Ferro (eventueel kleien en polijsten en daarna ontvetten) en dan weer 2 lagen heel Sealant erop.

Werkt voor mij uitstekend
 
Ik behandel schone wielen met 2 lagen Poorboys Wheel Sealant. Daarna is gewoon wassen met autoshampoo voldoende om het seizoen door te komen.
Bij het overschakelen van zomerbanden (wielen) naar winterbanden, en andersom, de wielen volledig schoonmaken met Non-Ferro (eventueel kleien en polijsten en daarna ontvetten) en dan weer 2 lagen heel Sealant erop.

Werkt voor mij uitstekend
Doe ik bij de personenauto ook maar aan deze heb ik wat meer werk.....
 
@bros,
als het op andere velgen geen kwaad kan, kan het op de Alcoa's ook geen kwaad.
Het belangrijkste is een goede voorbereiding: wassen, al dan niet lichtjes polijsten, goed ontvetten, coating aanbrengen, laten drogen en dan pas monteren.
 
  • Leuk
Reactions: bros