• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alfa 147 - 1.9jtd mjet - Alfa Rosso

de dokter

Detailing chief
13 jun 2011
41
90
Leeuwarden
Mijn eerste post hier op het forum.
Zelf vind ik dat je best met een mooie post mag beginnen.

Gister was de Bella van mijn vrouw aan de beurt.
Poetsmachine van m'n vader geleend (eerst schoongemaakt, is eigenlijk een schuurmachine Bosch PEX 400 AE)
Pads gekocht bij de autoshop en het poetsarsenaal aangevuld met Meguiar's deen crystal polish.
Ik had ook al redeijk wat spulletjes:
- Meguiar's velgenreiniger;
- Valma washandschoen;
- Turtle wax hoogglans shampoo (witte fles met rode dop);
- Turtle wax Platinum series shampoo (groene fles, zwarte dop)
- 2 emmers;
- stapeltje microvezel doeken;
- Meguiar's Scratch X (1);
- Meguiar's clay en detail spray;
- Meguiar's Goldclass caranuba plus paste wax;
- Meguiar's Das en trim restorer;
- Commandant 4 cleaner;
- Commandan 5 polish;
- chrome cleaner;
en verder nog wat oud spul wat ik al een tijdje niet meer gebruik.

Beginnen dan maar: eerst wat foto's vooraf:
en oh ja: let niet op dat zielige wieltje: morgen zit de velg er weer onder, moet gericht worden)
DSC02438-1.jpg


DSC02439-1.jpg


DSC02442.jpg


DSC02446.jpg


DSC02447.jpg


DSC02444.jpg


Dan wassen. Ik heb veel shampoo gebruikt om de bestaande waslaag alvast iets af te breken. De goedkope shampoo in de witte fles van Turtle (moet toch ook op)
2 emmers uiteraard en de washandschoen. Voor de velgen heb ik een nieuwe emmer som gepakt en een oude spons (beetje een doodzonde hier, maar heb nog nog geen oude washandschoen, tot die tijd maar een spons dus)
DSC02448.jpg


na het wassen is dit het resultaat:
DSC02449.jpg


DSC02450.jpg


DSC02451.jpg


DSC02452.jpg


DSC02453.jpg


DSC02454.jpg


best veel swirls, krassen en kleurverschil dus.
Geprobeerd om de kleur van de auto weer wat bij de motorkap en zijschermen te trekken, maar die laatste 2 zijn gespoten door de vorige eigenaar ]-0 Had de hele auto moeten laten doen. Maar goed, is niet anders.

Vervolgens afplakken en met de Bosch dap aan de slag. Eerst geprobeerd met de Meguir's polish. Helaas niet het resultaat dat ik had gehoopt. Toen een poging met Scratch X. Dat lijkt er meer op. De rest van de auto eerst met scratch x en dan met polisch gedaan.
Wat moet je dan met de Commandant zal de oplettende lezer zich afvragen: op het dak van de Alfa zitten 2 rubberen randen over de hele lengte van het dak. Deze zaten vol met zwarte vlekken en waren best dof. Mijn vermoeden dat de rode verf er af ging bleek niet te kloppen: ze zijn door en door rood. Met van alles geprobeerd ze weer strak te krijgen. Uiteindelijk met Commandant 5 en 4 weer mooi geworden.
Ook heb ik 2 ingedroogde vogelflats plekken op de motorkap weer mooi gekregen met nr 4. vervolgens sratch x en polish er overheen.

Inmiddels is het al best laat geworden omdat ik tussendoor nog weg moest.
Achteraf niet verkeerd omdat de linkerkant + dak en motorkap toch te warm waren door de zon.
Alles afgemaakt, bleek nog meer werk dan ik dacht.:p

Als laatste de was er op gebracht met een doek en uitgepoetst met de machine en een zachte pad. Tot slot met een doek nagewreven.
Maar toen was het 22:308-()) en donker. te donker om foto's te maken.
Vanochtend maar gedaan dus.
helaas regen vanacht 8-o Wel heeft ook dit weer voordelen: beading foto's.
Het liefst had ik meteen de puntjes op de i gezet, maar dat zal nu even moeten wachten.

Zelf ben ik wel blij met het resultaat to nu toe
DSC02455.jpg


DSC02457.jpg


DSC02459.jpg


DSC02462.jpg


DSC02463.jpg


DSC02468.jpg


DSC02467.jpg


DSC02466-1.jpg


DSC02465-1.jpg


DSC02464-1.jpg



Ik lees graag wat jullie er van vinden.
Mensen die tips hebben om het resultaat nog beter te krijgen: graag.

Volgende keer is mijn Bella aan de beurt: een Nero Pergusa Alfa 166 :)^
 
Mooie beading en een goed verhaal. Heb je misschien ook foto's van de hele auto na? Zo krijg ik er niet echt beeld bij ;)
 
Zonde zeg dat kleurverschil!

Kan je er alles over vertellen, heb hiervoor ook een Rode 147 gehad, weliswaar ook laten overspuiten destijds....

Blijft een onderhoudskleurtje! Hoe leuk rood ook kan zijn.

Zijn nog een aantal oneffenheden zie ik wel, maar al doende leert men!
 
ik heb nog wel foto's gemaakt vandaag maar echt droog is het niet geweest hier.
Die oneffenheden klopt wel een beetje: auto zat onder de spetters van polish en water.
denk dat ik de poetsschijf iets te nat had. Nu krijg ik de spetters er lastig af.
Gisteravond kon ik ze niet meer zien. Voortaan toch maar vroeger beginnen en meteen weghalen.
Foto's zal ik straks even plaatsen....-> edit: geplaatst

trouwens: kleurverschil is wel jammer, maar als je goed hard gaat zie je er niets van :grinning:
 
Netjes hoor, mijn vrouw rijd ook een Rosso 147 en ik weet dat je er veel tijd aan kwijt bent om dit netjes te houden :)
De volgende wordt weer Proteo Rosso (Metallic ;))