• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alfa Romeo Rosso Competizione

SpecialVeloce

Detailing addict
2 nov 2018
33
50
Even een topic van mijn auto hier openen.

2 jaar geleden heeft mijn vrouw deze prachtige bella gevonden toen wij opzoek waren naar een mooie Alfa Romeo 159. Om de auto van eigenaar te kunnen laten widselen moest ik flink extra in de buidel moeten graven om deze variant met de Tri coat kleur voor de deur te hebben staan.

Alfa-159-Italie-2019-01.jpg


Na een jaartje lekker te hebben gepoests en europa te hebben door kruist. Vond een trekhaak op een verlaten parkeerplaats het nodig om de binnenkant van mijn voorbumper te bekijken.

Elk nadeel heeft zijn voordeel ik kon met wat eigenwerk de hele neus onder handen laten nemen. Na een heel lang verhaal en een verf producent (Standox) die wil dat het goed komt hebben zij de auto naar een spuiterij gebracht die de hele auto grondig van top tot teen tot fabrieks spec heeft terug gebracht.

Nu is de auto bijna klaar na het spuiten en ben ik het volgende voornemens en hoor graag of jullie wat tips of opmerkingen hebben.

Omdat de auto nu super vers wil ik haar twee weken laten staan onder de carport zodat de lak kan na harden.

Heeft er iemand Ervaring met het polijsten van Standox PU
Volgens mij is het de Standox Voc-2k k9550 maar dat kan ik wel navragen.

Als eerste was ik van plan om na die 2 weken PPF op de voorbumper de skirts instap en de wielkasten achter te plakken.

Nu is het de vraag. Zal ik nu de auto daar als polijsten omdat er wel een beetje structuur of sinasappel op zit? En ik zou het liefst wel een glaze liquid look willen hebben.

Nu zat ik te denken aan glass coating maar daar zie ik toch maar vanaf omdat ik toch graag aan het waxen ben.

Nu heb ik zelf wel Rotary niet een heel bijzonder model maar daar had ik de verschillende auto al wel behoorlijk goed resultaat bereikt.
Niet dat ik de auto met korrel 4000 heb geschuurd en dan heb gepoetst.

Nu heb ik 3 compounds

Farecla g3 coars
Farecla g3 fine
ScratchX 2.0

Die van Farecla die zijn al wel een paar of 10 jaar oud dat moet toch niets uitmaken of kan ik beter iets anders pakken.
Misschien wat voor pad om te polijsten.

filmpje om te downloaden voor de volle resolutie

Hebben jullie tips of aanbevelingen hoe ik dit het beste kan aanvliegen.