• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

alfa leer

jurgensterken

Detailing trainee
18 jan 2014
11
32
donderdag krijg ik deze alfa binnen valt dit nog te redden en welke produchten heb ik nodig
conv_2044.webp

Ik heb toevallig gisteren een leren interieur schoongemaakt in zo'n zelfde kleur. Negen jaar oud en nog nooit gereinigd. Ik heb Mothers Leather Tech Foaming Wash Cleaner gebruikt om het schoon te maken. En vervolgens Mothers LeatherTech Mosture Infusion Cream gebruikt om het te voeden. Het was niet zo vies als die Alfa, maar ik heb behoorlijk moeten boenen. Ik heb deze https://www.Carclean.com/product/Carclean_nl/Interieur_borstel_Paardenhaar_85_590_101232 borstel gebruikt.

Links is voor, rechts is na. Dit is de armsteun.
conv_2056.webp

Wat ik nog vergat te zeggen is dat het hiermee wel schoon wordt, maar dat je kleur er niet meer terugkrijgt op die kale plekken. Daarvoor heb je iets anders nodig, en ik zou niet weten wat.

Op de foto ziet er vooral erg vervuild uit. Het vuil zou je kunnen verwijderen met een borstel en Gliptone Cleaner. De kale plekken kun je opnieuw op kleur brengen met Colourlock of de producten van de Leerlooier uit Den Haag. Ik spreek hier overigens wat betreft het op kleur brengen niet uit eigen ervaring.

Toevallig, deze week ook begonnen aan een leder setje. zie het filmpje voor het een verschil. [video]https://youtu.be/BU6tz_DMU88[/video]
Dit valt nog te repareren inderdaad.

Midden is gereinigd.. uiteraard

27yn80.webp

Het lijkt toch met name vuil te zijn wat je ziet en niet beschadiging. Dus het lijkt voor een groot gedeelte wel te corrigeren.

Hier een video met verschillende tips over hoe je wat aan je leer kunt doen. Het gaat niet zo zeer om de specifiek producten die gebruikt worden maar de technieken waar het om draait.
[video]https://youtu.be/4Bd_IqK5ydU[/video]

Zelf heb ik veel voor elkaar kunnen krijgen met de paardenharen borstel van carclean en de Gliptone liquid leather cleaner. Daarna met de Gliptone conditioner behandeld (heeft en leergeur, moet je van houden).
Als ik 1 tip mag geven over de cleaner: in het begin was ik daar niet geheel tevreden over en had ik veel nodig en droogde het uit op het leer ondanks de instructies. Handigst is als je met een plantenspuit je leer van te voren wat bevochtigt (eventueel lage concentratie APC, controleer of je leer er tegen kan) en dan de cleaner gebruikt. Je kan ook tussendoor bevochtigen. Dan krijg je wel echt schuim zonder dat het geheel uitdroogt op je leer. Zo droogt het vuil niet weer in je leer op maar blijft het voor het grootste gedeelte in de schuim en kan je dat met een doek afnemen.

Zoals in de video is te zien kun je daarnaast zelfs lichte schuursponsjes gebruiken en tot aan stoom gaan waardoor poriën gaan openstaan het vuil makkelijker loslaat.

Hier zou ik mee beginnen voordat je met hele dure oplossingen gaat werken. Simpel en basics. Sowieso moet je leer schoon zijn voordat je eventuele kleurcorrigerende lagen erop kan zetten.

Nu begrijp ik waarom ik niet genoeg had aan een flesje reiniger. Bij mij was het schuim ook heel snel weg. Dus een beetje bespuiten met een plantenspuit is een prima tip lijkt me zo!

en ik heb overal gezocht naar die borstel kop, die in het filmpje hierboven word gebruikt. Leek me een hoop tijd te besparen. Helaas niet gevonden in Nederlandse webshops.

De paardenharen borstel van carclean werkt prima. Enige voordeel van zo'n kwast als in de video is dat je makkelijk in hoeken komt. Gewoon ergens een paardenharen kwast kopen en niet te hard druk uit oefenen.

Op die manier. Ja die kan wel handig zijn. Maar is natuurlijk ook meteen een hele zware combinatie met potentieel schade. Ik zou gewoon beginnen met een lichte combinatie en kijken wat je uiteindelijk nodig hebt. Je hoeft niet zwaarder te gaan dan nodig is. Kan alleen maar extra slijtage/schade geven zonder dat het extra voordeel heeft.

Ik zou zelf eerder de Mother's foamtech cleaner aanraden ipv de gliptone cleaner. Daar heb je dat probleem met uitdrogen niet mee. Ik heb er destijds het gehele interieur van mijn Alfa mee gereinigd. En slechts 1/4 flesje nodig gehad ;)