• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alfa Romeo 147 MY2004

Quincy

Detailing guru
21 mei 2008
1.691
173
45
Doetinchem
Gisteren en vandaag bezig geweest met een Alfa Romeo 147

Het bouwjaar van deze bolide is 2004 en naast de normale gebruikerssporen was er opmerkelijk veel steenslag aanwezig..

Gisteren toen de auto gebracht werd ben ik gestart om met APC van Meguiars en de Mothers detailbrush alle kunststof en kiertjes te reinigen, op deze manier ook de banden gereinigd, daarna alles afgespoeld om daarna de velgen en wielkasten te reinigen met Iron X icm de EZ Detail Go, de wielkasten heb ik met APC ingesprayed en schoon geborsteld met de EZ Detail Go.

De wielen afgespoeld en de wielkasten uitgespoeld en daarna de auto gewassen met Pacific Blue shampoo icm washmitt, daarna auto afgespoeld en begonnen met kleien. Dit is gedaan met Dodo Basics of Bling clay icm Dodo Born Slippery, daarna de auto weer afgespoeld en gedroogd met de Delerium icm luchtcompressor.

De bedoeling was om de wagen vandaag te polijsten, maar ik kon mijn nieuwsgierigheid toch niet bedwingen en ben begonnen met polijsten om te kijken hoe makkelijk of hoe moeilijk dit ging.
Ik heb de DAP erbij genomen met een witte Kompressor pad icm SSR 2.5, ik vind dit een hele fijne combinatie en zo ook nu weer. Het finishen ging gewoon lekker en het resultaat was goed.
Om deze reden de gehele auto zo gepolijst op vrijdag avond, ik moest vanmorgen alleen nog de voorbumper en de achterbumper polijsten..

Vanochtend daarom verder gegaan en na het polijsten de wagen even weer gewassen met Surf City Garage Pacific Blue icm washmitt. Daarna weer gedroogd met de Delerium..

Even wat beadingshots van na het polijsten..

90131D78-92A4-43F0-B94E-3DA660D61CA8.webp

22E4A584-AA2C-49CE-8D00-B9329C51BF32.webp

AB855679-CDB1-4745-8B40-8ADD49975BB7.webp

Nadat de auto helemaal droog was, heb ik de auto voorzien van zijn "base" coat, te weten Auto Finesse Power Seal, deze lekker laten curen en toen afgenomen.. inmiddels was ook de eigenaar van de auto gearriveerd en hij wou ook graag wat ervaring opdoen met de DAP en wat meer "inside" informatie over het "detailen".
Hem daarom even voorgedaan hoe je met de DAP werkt, een rode Kompressor eronder geplakt en de Chemical Guys Black Light erbij genomen, een stukje op de motorkap voorgedaan en hem daarna de DAP overhandigd, zo heeft hij de gehele auto voorzien van een mooi egaal laagje Black Light..

In de tussentijd alle andere zaken behandeld, velgen had ik in de Body Wrap van Wolf's Chemicals gezet, de banden van Satin Tire gel van AF, kunststof exterieur met Poorboys Trim Restorer gezet en de ramen inside -outside met Meguiars Glass Cleaner icm Dodo glasdoek.

The afters ..

P1070227-BorderMaker.webp

P1070228-BorderMaker.webp

P1070230-BorderMaker.webp

P1070232-BorderMaker.webp

P1070231-BorderMaker.webp

P1070237-BorderMaker.webp

P1070234-BorderMaker.webp

P1070236-BorderMaker.webp

Bedankt voor het lezen en bekijken van dit topic !