• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alfa Romeo Brera 2006

Tiemen

Detailing addict
22 aug 2012
134
65
50
Afgelopen week stond deze prachtige Bella op het programma voor een full exterieur detaill.
Deze prachtige Alfa Brera uit 2006 is nu twee weken in het bezit van de huidige eigenaar, een echte liefhebber die iedere week zijn auto wast. (helaas wel altijd met één emmer, spons en lederen zeem, maar dit is vanuit onwetendheid, een washmitt, droogdoek en shampoo worden voor hem besteld!)

Deze Brera heeft weinig kilometers gemaakt (90.000), maar gezien de staat van de lak konden dit er wel 190.000 zijn!
Totaal verwaarloosde lak: dof en vol met krassen en swirls.

Ik had gelezen dat Alfa lakken tot de zachte lakken behoren, en daarom heb ik een testspot gemaakt met finale op wit (de Monello Professional 5,5”, wel zo handig om erbij te vermelden aangezien er steeds meer kleuren bijkomen ;)).
Dit gaf al een mooi resultaat, en de lak begon weer op kleur te komen.
Echter sommige andere stukken waren lastiger vanwege de verwaarloosde lak, en moest ik mezzo op groen gebruiken.
Uiteindelijk heb ik hier de hele auto mee gedaan, en gefinisht met finale op wit.

Totale tijdsduur: 21 uur verdeeld over 4 dagen! (en dan te bedenken dat de Brera een glazen dak heeft…)

Stappenplan en gebruikte materialen:
• Sponningen met APC 1:4
• Afgespoten
• Agressieve velgenreiniger (Cartec)
• Gehele auto ingespoten met Iron-X
• Gewassen (uiteraard 2em) ook met Cartec shampoo
• Velgen ingespoten met Iron X
• Kleien met Mothers Gold clay bar
• Polijst stap 1 (na testspot) Mezzo – Groen
• Polijst stap 2 Finale – wit
• Black hole
• EXP
• Dodo Juice - Rainforest Rub soft wax
• Kunststof Black WOW
• Velgen met Poorboys World - Wheel Sealant

Van de eerste stappen, wassen en Iron-X, heb ik geen foto’s genomen, deze zijn inmiddels overbekend. Wel leuk/goed om erbij te vertellen dat je de Iron-X slecht kunt zien op een zwarte auto, totdat je deze afspuit, de hele stoep rood ;)

Afijn, foto’s:

Na het wassen auto naar binnen gereden:
AlfaBrera1voorforum.webp

Het kleien ging prima, er kwam veel vervuiling van de Bella af, en ik heb gewerkt met 2 stukjes klei.
De ene in een bakje warm water, en de ander om te kleien, en zo wisselde ik het af:
AlfaBrera2voorforum.webp

Zo zag de hele auto eruit:
AlfaBrera3voorforum.webp

AlfaBrera4voorforum.webp

AlfaBrera14voorforum.webp

AlfaBrera12voorforum.webp

Motorkap:
AlfaBrera19voorforum.webp

AlfaBrera21voorforum.webp

Na 1 hit zag de motorkap er zo uit: (bovenste stuk gedaan, onderste nog niet):
AlfaBrera24voorforum.webp

Motorkap na polijsten, blackhole, ex-p en de wax:
AlfaBrera27voorforum.webp

Een 50-50:
AlfaBrera13voorforum.webp

Een zijpaneel na mezzo op groen en finale op wit:
AlfaBrera18voorforum.webp

De bekende foto ;) :
AlfaBrera28voorforum.webp

Prachtige weerspiegeling ondanks dat het al donker werd:
AlfaBrera29voorforum.webp

Als laatste de auto toch even gewassen, doe ik normaal nooit, omdat ik de ramen bij nadere inspectie niet goed had afgeplakt, en er veel stof op zat.
(direct maar even mooie beading foto’s gemaakt ;))
AlfaBrera30voorforum.webp

AlfaBrera32voorforum.webp

Eindresultaat (helaas geen betere foto’s, omdat de eigenaar de auto kwam ophalen had ik geen tijd meer om de Bella naar buiten te rijden en mooie foto’s te maken vanwege de duisternis)
AlfaBrera38voorforum.webp

En deze foto heb ik in een opwelling gemaakt met de gedachte dat het een leuke plaat kon zijn als deze gelukt zou zijn.
Persoonlijk vind ik dit een super gave foto vanwege de mooie reflectie!
AlfaBrera39voorforum.webp

1. Mooi resultaat.
2. wat een schitterende auto is zo'n Brera toch

Een van de (nog) mooiere modellen van Alfa Romeo, prachtig die Brera! Deze heeft de detail ook flink verdiend, ziet er weer prachtig uit! :)