• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Een voorstelrondje na een dagje auto poetsen!

Jellezz

Detailing trainee
31 jul 2023
34
27
Hallo! Ik ben Jelle!
Heb sinds april een mooie astra uit 2018 en wilde sindsdien mijn auto wassen naar een hoger niveau tillen.
Een hoop dingen besteld via carclean en nu wordt het vooral alles gebruiken en testen wat fijn werkt en een goed resultaat geeft!

Een weekje vakantie dus nu mooi de tijd om met de auto bezig te zijn!
Vandaag eens de auto een goeie schoonmaakbeurt gegeven. Voor t eerst een echte detailbeurt gegeven met decontaminatie en sealen en alles wat er bij hoort!

Natuurlijk eerst even foamen, alles losweken en schoonspuiten, dan een contactwasje voor de rest van het vuil gedaan. Mooi schoon, toen met restartwash ingefoamed, beetje van dat spul geeft al hartstikke veel schuim. Daarna iron remover op de auto, ipv wit werd hij ineens paars. Onderkantjes nog met tar remover gedaan. En weer afspuiten.

Dan komt het echte reinigen, eerste keer gekleid, wel even wennen hoe en wat. Er leek niet extreem veel vuil af te komen maar de lak werd er zeker gladder door!

Na ‘t kleien nog een paintcleaner over de lak en toen werd de lak nog gladder en begon mooi te glimmen! Dat was foto 3..
Dan als laatste moet er natuurlijk nog bescherming op de auto dus de sealant aangebracht.

In t donker klaar, morgen even nog een extra check doen of ik alles goed geraakt hebt maar het ziet er wat mij betreft weer top uit.

Met het licht in t donker zie je toch swirls tevoorschijn komen, heb de motorkap en het dak even kort een glaze op gedaan maar vanwege tijd niet de hele auto gedaan. Als t veel scheelt met de swirls evt een volgende keer de hele auto in de glaze.
En anders uiteindelijk toch een keertje leren polijsten, en dan wel met een machine. Met de hand is t een hoop extra werk.

Voor nu ben ik tevreden! Lak voelt hartstikke fijn en glad aan, en als je goed kijkt kan je zien dat er een hoop vervuiling is verwijderd. Mocht de bescherming tegenvallen kan er altijd nog een laagje extra overheen of evt nog aftoppen met een wax of een spraywax.

Ik zal vast nog veel kunnen leren ook hier op t forum en vind t leuk om alle projecten te volgen!
 

Bijlagen

  • F425CD46-107B-4A4A-96FA-AC047A6F3306.mov
    10,6 MB
  • IMG_9621.jpeg
    IMG_9621.jpeg
    100,4 KB · Weergaven: 65
  • IMG_9626.jpeg
    IMG_9626.jpeg
    283,8 KB · Weergaven: 59
  • IMG_9640.jpeg
    IMG_9640.jpeg
    117,5 KB · Weergaven: 61
  • IMG_9641.jpeg
    IMG_9641.jpeg
    118,6 KB · Weergaven: 57
Welkom op het forum, Jelle! :D

Je bent al lekker druk geweest. Je hebt het wassen inderdaad al naar een hoger niveau getiltd.

Ik vroeg mij wel wat dingen af;

Je hebt een handwas gedaan, maar niet afgespoten.
Toen de Gyeon - Restart Wash gefoamed en niet afgespoten.
Na de Restart Wash alsnog een de-ironizer en niet afgespoten.
Daarna teerverwijderaar op de lagere delen en dit wél afgespoten?

Ik dacht dat de Restart Wash gebruikt word op coatings en dan dus als de-ironizer?

Welke sealant heb je gebruikt?


Veel plezier op het forum!
 
Haha ja wel overal tussendoor afgespoten inderdaad. Ook nog een afwasmiddel wasje tussendoor gedaan en afgespoten!
Valet pro advanced neutral foam
Afspuiten
Monello shampoo
Afspuiten
Als extra gyeon restartwash gefoamd
Afgespoten
Iron remover, met microvezel nogmaals verspreid
Afgespoten
Tar remover, met microvezel eraf gehaald
Afgespoten
Monello dolce verder klei, met p&s absoute rinseless in 1:128 als claylube
Afgespoten
Rondje afwasmiddel
Afgespoten
Poor boys Professional polish paintcleaner
Afgenomen uiteraard met microvezel
Motorkap en dak met glaze poor boys white diamond
Afgenomen met microvezel
Poorboys ex-p sealant, even laten curen
Afgenomen met microvezel

Afhankelijk van hoe het allemaal gelukt is.
Kan ik evt nog een rondje extra ex-p sealant doen of aftoppen met poorboys natty’s paste wax red. Of evt een keer gyeon wax.

Velgen met p&s brake buster gedaan en een rondje kenotek iron remover, afgetopt met gyeon wetcoat.
 
  • Leuk
Reactions: Smotske en RedCat
Welkom op het forum!
Zo te zien al een hoop mooie producten waarmee je auto behandeld. Dus dat naar een hoger niveau tillen is zeker gelukt!

Ben inderdaad ook wel even benieuwd wat die restartwash voor impact had op het de-ironizen. Gyeon geeft immers zelf aan:

"Het heeft de mogelijkheid om remstof en vliegroest te verwijderen dankzij een toegevoegde iron remover."

Als de auto dan nog helemaal paars kleurt zoals je zelf aan geeft, dan is die de-ironizer dus niet zo heel effectief haha. Verder zou je die restartwash stap er ook wel tussen wegkunnen halen. Dat is meer een shampoo voor op coatings, om die nog wat beter te reinigen dan normale shampoos zouden doen. Alleen zelf heb ik het idee dat het allemaal relatief is. Ik vind het met name meer een marketing stuk van gyeon om te verkopen als extra op hun hele coating lijn. Een litertje kost je ook 36 euro weer.

Verder geef je aan swirls te zien, dus die zullen dan ongetwijfeld ook op de andere delen dan de motorkap en dak zitten. Heel de auto er mee voorzien, zal denk ik dan nog wel wat meer maskeren!

Maar al met al lekker bezig en auto ziet er op 3e foto al weer goed uit!
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ja die restartwash stinkt wel naar inornremover. Had een sample ervan en heb daarvan ongeveer de helft in de lancia gedaan. Gewoon om te testen en met ‘t idee evt ijzerdeeltjes of ander vuil al extra wat te verwijderen/verzachten.
Het schuimt iig prima, misschien heeft het wel wat ijzerdeeltjes aangepakt maar iron remover doet het specifieker en beter. Ik denk dat die restartwash wel een aardige werking geeft maar hij kleurt niet paars.

Misschien test ik voor de swirls nog wel met wat glaze of kijken met de wax wat t doet. Lekker blijven experimenteren in ieder geval!

Een coating heb ik nog wel aan gedacht maar vind ik persoonlijk denk ik niet waard zonder eerst machinaal te polijsten.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Hallo! Ik ben Jelle!
Heb sinds april een mooie astra uit 2018 en wilde sindsdien mijn auto wassen naar een hoger niveau tillen.
Een hoop dingen besteld via carclean en nu wordt het vooral alles gebruiken en testen wat fijn werkt en een goed resultaat geeft!

Een weekje vakantie dus nu mooi de tijd om met de auto bezig te zijn!
Vandaag eens de auto een goeie schoonmaakbeurt gegeven. Voor t eerst een echte detailbeurt gegeven met decontaminatie en sealen en alles wat er bij hoort!

Natuurlijk eerst even foamen, alles losweken en schoonspuiten, dan een contactwasje voor de rest van het vuil gedaan. Mooi schoon, toen met restartwash ingefoamed, beetje van dat spul geeft al hartstikke veel schuim. Daarna iron remover op de auto, ipv wit werd hij ineens paars. Onderkantjes nog met tar remover gedaan. En weer afspuiten.

Dan komt het echte reinigen, eerste keer gekleid, wel even wennen hoe en wat. Er leek niet extreem veel vuil af te komen maar de lak werd er zeker gladder door!

Na ‘t kleien nog een paintcleaner over de lak en toen werd de lak nog gladder en begon mooi te glimmen! Dat was foto 3..
Dan als laatste moet er natuurlijk nog bescherming op de auto dus de sealant aangebracht.

In t donker klaar, morgen even nog een extra check doen of ik alles goed geraakt hebt maar het ziet er wat mij betreft weer top uit.

Met het licht in t donker zie je toch swirls tevoorschijn komen, heb de motorkap en het dak even kort een glaze op gedaan maar vanwege tijd niet de hele auto gedaan. Als t veel scheelt met de swirls evt een volgende keer de hele auto in de glaze.
En anders uiteindelijk toch een keertje leren polijsten, en dan wel met een machine. Met de hand is t een hoop extra werk.

Voor nu ben ik tevreden! Lak voelt hartstikke fijn en glad aan, en als je goed kijkt kan je zien dat er een hoop vervuiling is verwijderd. Mocht de bescherming tegenvallen kan er altijd nog een laagje extra overheen of evt nog aftoppen met een wax of een spraywax.

Ik zal vast nog veel kunnen leren ook hier op t forum en vind t leuk om alle projecten te volgen!
Heel mooi gedaan
 
Welkom Jelle. Je bent grondig te werk gegaan.

Wellicht zijn de swirls ook wel ontstaan of extra ontstaan door het kleien. Kleien kan namelijk marring veroorzaken.

Maar zo te horen ga je toch op een moment ook aan het polijsten, dan ga je die swirls ook wel weg krijgen.
 
Ja, dat zou misschien kunnen. Wel monello dolce verde klei gebruikt. Kan ook zijn dat ze meer tevoorschijn zijn gekomen omdat ik nu alle vuil uit de lak heb gehaald. Desalniettemin ben ik tevreden met het resultaat!