Vandaag stond er een wash&wax en DLUX behandeling op het programma voor de auto van mijn zwager.
Het belangrijkste vond m'n zwager dat de velgen extra aandacht kregen vanwege de aankomende winter. Een volledige exterieur detail zal pas in het voorjaar plaats vinden.
Vanmorgen rond de klok van 8 uur begonnen.
De auto bij aankomst:
Als eerste heb ik de banden behandeld met Meguiars Super Degreaser zodat de vervuiling goed effectief verdwijnt.
Mijn zwager heeft ondertussen de velgen behandeld met Poorboys World Spray&Rinse, dit ingewerkt met diverse Wheel Woolies en washmitts.
Daarna de velgen ingesprayd met Iron-X, dit gaf zeer weinig vervuiling af.
Op de gehele velg, was dit alles .... ik blijf er bij dat regelmatig schoonmaken met een sopje echt bijdraagt aan minder vervuiling
Vervolgens mijn zwager aan het werk gezet met de hoge druk reiniger en de foamlans.
Nadat de hele auto gewassen is, hebben we deze afgedroogd met diverse droogdoeken.
Na het drogen heeft mijn zwager de auto gekleid. Hiervoor is de Dodo Juice SN clay en Poorboys World Spray&Wipe gebruikt.
Heel veel vervuiling kwam er niet van de lak af, dit omdat de auto voor 90% van de tijd binnen staat en omdat m'n zwager zijn auto regelmatig wast en met Poorboys World QD+ de lak naloopt.
Intussen heb ik me ontfermt over de velgen.
De velgen bij gedemonteerd, nogmaals gewassen en gedroogd. De velgen zijn gekleid en daarna ontvet met Eraser.
M'n zwager heb ik de wax laten aanbrengen en wat past nou beter bij een Italiaanse auto dan de Monello Ibrido wax?
We hadden ook nog visite. Uiteraard weggejaagd. Het is een MiTo, geen Spider....
Nadat de wax gecured was, hebben we deze samen uitgebuft met diverse doeken.
Puntjes op de i gezet zoals de banden behandeld met Auto Finesse Satin Tyre Gel, kunststof achterbumper behandeld met DLUX, ramen schoon gemaakt met glass cleaner.
Uitlaat voor:
Behandeld met Auto Finesse Mercury Metal Polish, afgewerkt met een laagje DLUX
Tijd om de auto naar buiten te rijden en te genieten.
Het belangrijkste vond m'n zwager dat de velgen extra aandacht kregen vanwege de aankomende winter. Een volledige exterieur detail zal pas in het voorjaar plaats vinden.
Vanmorgen rond de klok van 8 uur begonnen.
De auto bij aankomst:
Als eerste heb ik de banden behandeld met Meguiars Super Degreaser zodat de vervuiling goed effectief verdwijnt.
Mijn zwager heeft ondertussen de velgen behandeld met Poorboys World Spray&Rinse, dit ingewerkt met diverse Wheel Woolies en washmitts.
Daarna de velgen ingesprayd met Iron-X, dit gaf zeer weinig vervuiling af.
Op de gehele velg, was dit alles .... ik blijf er bij dat regelmatig schoonmaken met een sopje echt bijdraagt aan minder vervuiling
Vervolgens mijn zwager aan het werk gezet met de hoge druk reiniger en de foamlans.
Nadat de hele auto gewassen is, hebben we deze afgedroogd met diverse droogdoeken.
Na het drogen heeft mijn zwager de auto gekleid. Hiervoor is de Dodo Juice SN clay en Poorboys World Spray&Wipe gebruikt.
Heel veel vervuiling kwam er niet van de lak af, dit omdat de auto voor 90% van de tijd binnen staat en omdat m'n zwager zijn auto regelmatig wast en met Poorboys World QD+ de lak naloopt.
Intussen heb ik me ontfermt over de velgen.
De velgen bij gedemonteerd, nogmaals gewassen en gedroogd. De velgen zijn gekleid en daarna ontvet met Eraser.
M'n zwager heb ik de wax laten aanbrengen en wat past nou beter bij een Italiaanse auto dan de Monello Ibrido wax?
We hadden ook nog visite. Uiteraard weggejaagd. Het is een MiTo, geen Spider....
Nadat de wax gecured was, hebben we deze samen uitgebuft met diverse doeken.
Puntjes op de i gezet zoals de banden behandeld met Auto Finesse Satin Tyre Gel, kunststof achterbumper behandeld met DLUX, ramen schoon gemaakt met glass cleaner.
Uitlaat voor:
Behandeld met Auto Finesse Mercury Metal Polish, afgewerkt met een laagje DLUX
Tijd om de auto naar buiten te rijden en te genieten.