• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alfa Romeo MiTo wash&wash + DLUX behandeling

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
9.242
193
48
Den Haag
Vandaag stond er een wash&wax en DLUX behandeling op het programma voor de auto van mijn zwager.
Het belangrijkste vond m'n zwager dat de velgen extra aandacht kregen vanwege de aankomende winter. Een volledige exterieur detail zal pas in het voorjaar plaats vinden.

Vanmorgen rond de klok van 8 uur begonnen.

De auto bij aankomst:

DSC_2840.webp

DSC_2841.webp

DSC_2842.webp

Als eerste heb ik de banden behandeld met Meguiars Super Degreaser zodat de vervuiling goed effectief verdwijnt.
DSC_2844.webp

Mijn zwager heeft ondertussen de velgen behandeld met Poorboys World Spray&Rinse, dit ingewerkt met diverse Wheel Woolies en washmitts.

Daarna de velgen ingesprayd met Iron-X, dit gaf zeer weinig vervuiling af.
DSC_2845.webp

Op de gehele velg, was dit alles .... ik blijf er bij dat regelmatig schoonmaken met een sopje echt bijdraagt aan minder vervuiling
DSC_2846.webp

Vervolgens mijn zwager aan het werk gezet met de hoge druk reiniger en de foamlans.
DSC_2847.webp

DSC_2850.webp

Nadat de hele auto gewassen is, hebben we deze afgedroogd met diverse droogdoeken.
Na het drogen heeft mijn zwager de auto gekleid. Hiervoor is de Dodo Juice SN clay en Poorboys World Spray&Wipe gebruikt.

Heel veel vervuiling kwam er niet van de lak af, dit omdat de auto voor 90% van de tijd binnen staat en omdat m'n zwager zijn auto regelmatig wast en met Poorboys World QD+ de lak naloopt.
DSC_2852.webp

Intussen heb ik me ontfermt over de velgen.

De velgen bij gedemonteerd, nogmaals gewassen en gedroogd. De velgen zijn gekleid en daarna ontvet met Eraser.
DSC_2853.webp

DSC_2854.webp

DSC_2858.webp

M'n zwager heb ik de wax laten aanbrengen en wat past nou beter bij een Italiaanse auto dan de Monello Ibrido wax? :-d
DSC_2864.webp

DSC_2861.webp

We hadden ook nog visite. Uiteraard weggejaagd. Het is een MiTo, geen Spider.... :-d
DSC_2871.webp

Nadat de wax gecured was, hebben we deze samen uitgebuft met diverse doeken.
Puntjes op de i gezet zoals de banden behandeld met Auto Finesse Satin Tyre Gel, kunststof achterbumper behandeld met DLUX, ramen schoon gemaakt met glass cleaner.

Uitlaat voor:
DSC_2855.webp

Behandeld met Auto Finesse Mercury Metal Polish, afgewerkt met een laagje DLUX
DSC_2857.webp

Tijd om de auto naar buiten te rijden en te genieten.
DSC_2872.webp

DSC_2873.webp

DSC_2874.webp

DSC_2881.webp

DSC_2882.webp

Prachtig resultaat! Wat heb ik spijt dat ik de ibrido ook niet gekocht het bij de regenkorting.. :'(

Ik kan je alvast zeggen dat een rode mito kneiterharde lak heeft :)

Mooi resultaat op een even zo mooie wagen. Die velgen lijken wel als nieuw en dat zonder polijsten?

beetje OT maar vraag het toch...Als jullie de wielen afnemen om de velgen grondig te poetsen, doen jullie dit dan velg voor velg of hebben de meesten een soort van brug waar de auto kan opstaan terwijl alle4 de wielen gedemonteerd zijn??

Ik doe 2 velgen tegelijk, kwestie van het reservewiel voor of achter plaatsen en de krik en/of assteun op de andere. Geen reservewiel? Dan gewoon stuk voor stuk doen.

Mooi man :cool ! Ziet er top uit.

Mbt demonteren velgen. Ik heb voor 15euri een setje assteunen gekocht, ideaal!