• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alfa Romeo Mito

KevinWolfs

Detailing rookie
18 jun 2015
1
0
Beste Detailers,
Ik heb sinds kort mijn eerste auto zonder schade en wilde de lak nu helemaal top maken en zo houden. Een zwarte alfa romeo mito uit 2011.
Ik ben van plan een DAP te kopen en de auto te polijsten en vaker machinaal in de was te zetten.
Nu heb ik in mijn beginjaren gewerkt in een audi dealer en heb wel ervaring met polijsten en wassen, nu heb ik echter geen ervaring met de lak van alfa of met de merken en spullen die nu te koop zijn (of binnen mijn budget vallenXD).
Welke pads, polijst, polish en dergelijke kan ik kopen? .en dan ook welke combinatie past bijelkaar? De pads van monello zijn niet te duur, is dit iets?

Ik hoop dat jullie mij in de goede richting kunnen sturen:)
Kevin
 
Een aantal maanden geleden heb ik het DAP900 Power Pack gekocht. Dan heb je een mooie set waar eigenlijk alles in zit en waarbij het ook gelijk duidelijk is wat je met wat moet/kan gebruiken. Daar heb ik nu vier auto's mee gedaan, en ik heb geen moment spijt gehad. Voor echt knalharde lakken heb je daar nog te weinig aan en zal echt corrigeren veel tijd kosten. Ik heb geen ervaring met Alfa's, en de lak verschilt ook per type/kleur, etc, dus daar kan ik niks over zeggen.
 
Monello is zeker iets... Ik zou naar een dap power pack kijken! Daar zit alles wat je nodig heb wel zo'n beetje in...

lak is altijd moeilijk te zeggen... Heb wel eens een alfa gedaan.. En die lak was kneiter hard... Maar dat zegt niet alles... Bmw had ook altijd harde lak maar de nieuwste modellen hebben zelf een redelijk zachte lak..

maar zoals ik zei... Ik zou eerst een powerpack bestellen... Daarmee aan de gang... En als je dan voelt dat je een zwaardere combi nodig heb.. Kan dat altijd.. Doe jezelf wel een plezier en koop een dap900 ;)
 
Hoi Kevin,
Het aankopen van een DAP 900 Power Pack is een uitstekende start voor het detailen. De set bestaat uit de in eerste instantie noodzakelijke zaken. Op het forum worden veel vragen over dit onderwerp behandeld.
Welke pads, welk polijstmiddel, welke polish, etc. het beste bij je passen is niet zo'n gemakkelijke vraag. Je komt er nl in de praktijk het beste achter wat bij jou, je auto en je portemonnee past.
Zoals je vraag over de Monello pads. Afhankelijk wat je ermee wilt doen, wat je er zelf van verwacht zijn deze pads best oke. Maar er zijn nog vele andere merken en kwaliteiten op de markt, die mogelijk voor een
nog beter resultaat kunnen zorgen.
Ik raad je aan om nog veel meer te lezen op het forum, aanvullend nadere info te vragen bij Carclean, en uiteindelijk een keuze te maken.
Ook hulp vragen aan een ervaren collega forumlid bij jou in de buurt zal je zeker helpen bij het maken van juiste keuzes.
Ik hoop dat duidelijk is, dat door lezen, toepassen en proberen het langzamerhand duidelijk wordt wat het beste bij jou past zowel qua producten en qua investering.
Veel succes ermee.
Groet,
Jan