• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ALFIrE stelt zich voor

ALFIrE

Detailing chief
12 sep 2008
262
100
Hallo,

Ik zal mezelf ook maar es voorstellen, van in het begin van mijn ervaring met auto’s en poetsen.

Als 18 jarige kocht ik een goedkope studentenauto, een Toyota Starlet die toen al 16j oud was. Oorspronkelijk was die wit, maar bij ontvangst was die dof en vol zwarte vlekken. Ik had toen geen kennis van auto’s en lak, maar ik heb die mooi glanzend gekregen, met behulp van … cif en vim … Dat was dus achteraf gezien mijn eerste polier ervaring ;) Ik heb veel lol beleefd aan die auto. Ieder component van de muziekinstallatie was duurder dan de auto zelf.

Na de studentenjaren heb ik me een Lancia Delta HPE aangekocht. Tweedehands, vol met lakschade door vogelpoep,… Fantastische wagen, subliem recaro interieur, maar iets te vlot voor mij. Na een jaartje heb ik daarmee een zwaar ongeval gehad, moeten uitwijken voor wegenwerken en 5-tal keren overkop gegaan… Sterke auto, achteraf gezien.

Daarna lang getwijfeld tussen lancia kappa (stevige sterke auto, misschien ingegeven door angst na het ongeval), en een fiat coupé, waar ik al altijd, en nu nog altijd, een boontje voor heb. Uiteindelijk is het een fiat barchetta geworden. Wederom sublieme auto, echte rijervaring. Ik mis die enorm! Maar na enkele jaartjes kwamen de kosten, en had ik zin in een grotere wagen. Dus barchetta verkocht.

Dan kwam een alfa 156, mooi donkerblauw met beige leder interieur. Aan die wagen ik heb mooie herinneringen, mooie reizen mee gemaakt, nooit geen problemen gehad. De chiptuning zorgde uiteraard voor extra rijgenot. De alfa lak is echter vrij zacht, en ik poetste toen nog met 1 emmer en spons. Gevolg: swirls, swirls en nog es swirls! Alfa verkocht omdat ons 2e kindje eraan kwam, en wat meer kofferruimte wel wensbaar was.

Vervolgens een mooie passat variant 130pk op de kop kunnen tikken. Hoewel die twedehands was, was de lak in uitzonderlijke staat! Geen krasjes, geen swirls, nul schade! Op dat moment ben ik beginnen rondsurfen, hoe mijn wagen tiptop te onderhouden. Ik wou geen alfa scenario meer… Zo ben ik bij meguiars terechtgekomen, en heb ik een investering gedaan in de wash mitt, watermagnet, nxt car wash en nxt tech wax. Deze gebruik ik nu nog vol plezier. Enkel de watermagnet is een ontgoocheling, en zeker voor zijn prijs…

Nu heb ik sedert enkele maanden een nieuwe auto. Wie herkent die? (zie foto) Deze is inmiddels al gekleid, en 3 maal in de tech protect gezet.

Ik heb nu een dap500 + startpakket besteld. Ik verdiep me nu nog verder in andere producten.
[url=http://myalbum.com/mijnalbum][...upload.nl/bekijk/2008/10/12/1223810136-60.jpg[/url][/URL]
 
Welkom op het forum! De auto is een Renault Laguna van het nieuwste type, in estate uitvoering.
Wel grappig dat je de Lancia iets te snel vond (al ligt de snelheid altijd aan de bestuurder) en je vervolgens een aantal andere auto's hebt gehad die qua snelheid niet veel onderdoen voor de Lancia. In elk geval veel plezier hier!
 
Welkom hier, uit eigen ervaring weet ik dat er nu nog veel (Meguiar's) spullen zullen volgen. Veel plezier met je nieuwe hobby.

Groet,
 
niet gedacht dat jullie zo snel de nieuwe wagen zouden herkennen...

top!

valt dit kleur volgens jullie onder de lichte of donkere tinten (handig voor waxkeuze)?
 
die laatste vraag is vaker voorgekomen op dit forum (m.n. voor Seat Leons, zoals o.a. die van Dibbuz). Ook heeft Hans A* nog een testje met producten gedaan op de kofferbak van zijn auto, een Audi A8 in ongeveer dezelfde kleur. De meerderheid, waaronder ik vond/vind dat deze kleur eerder een donkere dan een lichte kleur is. Ik denk dat je bijv met een product als Black Hole nog meer diepte in de kleur krijgt.