• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alfred Even voor stellen.

Alfred

Detailing rookie
8 dec 2019
9
15
Beste forum leden,

Ik ben Alfred en woon in de omgeving van Nijmegen.
Heb deze site ontdekt via Clio Club Nederland, en heb al jaren het plan op mijn auto zelf te onderhouden met goed spul.
Echter door de enorme hoeveelheid poets middelen en aanbod is het erg moeilijk, ( voor mij ) om te kopen wat je nodig hebt.
Dus heb ik mijn auto's altijd netjes gewassen in een WasBox. Nooit gebruik gemaakt van de borstels daar of de wasstraat.
Twee emmers vullen met water een om te spoelen an de andere voor de shampoo, en afspuiten met de hogedrukspuit op veilige afstand.
Nu een week geleden Nieuwe auto gekocht ( Mitsubishi ASX ), nu echt wat meer aandacht aan geven dan de vorige auto's.

Dus inlezen hier, Maar blijft erg lastig.
Heb Iron X aangeschaft voor de velgen.
Maar lees veel verschillende toepassingen mogelijk heden, van velg tot gebruik over de gehele auto.
In schuimlans , tot plantenspuit
puur of in combinatie met shampoo.

Ga eerst nog maar eens kijken op de site van CarClean wat ik nog meer moet ( kan aanschaffen ).

er zullen nog wel wat vragen komen

Ga verder genieten van jullie mooie verhalen!

Grt Alfred
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en PA27506
Welkom op het forum, Alfred.
Ijzerverwijderaar gebruik je inderdaad vooral voor de velgen maar kan je ook af en toe eens op de hele lak gebruiken. Er kan veel, er moet niks. Wat de beste manier is? Dat is aan jou.
Rustig bij de basis beginnen - op de juiste manier wassen - en van daar stap voor stap verder. Veel plezier alvast.
 
Welkom Alfred. Als newby zie je inderdaad door de bomen het bos niet meer in het detailwereldje. Om snel een behoorlijk begrip te krijgen over werkwijzen, en wat er hier allemaal wordt verkondigd, is het het mooiste om óf een dagje uit te trekken voor een summer detail day (als die binnen afzienbare tijd wordt georganiseerd), of meekijken met een ervaren detailer in je omgeving. Na zo'n dag ben je nog geen ervaren detailer, maar kun je wel de opmerkingen hier op het forum plaatsen, anders zal veel van de goed bedoeld info die je hier krijgt, toch niet tot je door dringen.
 
  • Leuk
Reactions: VW-fan
Welkom Alfred, ik herken je situatie en ik heb me gefocust op de stappenplannen van Dibbuz en Quantoxx. Dit zou ik als leidraad aanhouden en dan komt het goed.
 
Welkom Alfred, hier nog een nieuw lid die nog heel veel nodig heeft :)
Ja dat is een ding dat zeker is.
Polijstmachine heb ik al maar de kennis over welk product voor welk onderwerp het beste is.

en testen kost veel geld ben ik bang voor.

Maar we gaan het zien met tip van leden op dit forum komt het vast goed
 
  • Leuk
Reactions: DennisS205