• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

All in one of losse polish en sealant?

Fluffy

Detailing rookie
30 aug 2008
293
0
Binnenkort ga ik de Mazda van m'n vriend doen: een 323 uit 1993, licht metallic groen en ranzig...
Volgens mij is de lak nog in redelijke staat maar zit er vooral heel veel vuiligheid op :-&
Doel is om de auto schoner te krijgen en een beschermingslaag te geven.
Gezien het gebruik en de leeftijd wil ik het eenvoudig houden.
Nu kan ik daar een All-in-one voor gebruiken, zoals de PB Polish with Sealant of een losse polish en sealant,
bv: PB Professional Polish + PB EXP.
Gaarne jullie visie op wat beter zou zijn, andere merken mag natuurlijk ook ;)

Plan van aanpak:
2 x wassen met PB Super Slick & Suds
kleien met Meg's Quickdetailer kit
PB Pro Polish/PB PwS met witte LC pad op excenter
PB Pro Polish/PB PwS met zwarte LC pad op excenter (of met de groene?)
PB EXP met 't handje (en welke pad?)

Thanx!
 
Die polish met sealant is een voedende polish volgens mij.(Ben niet zeker)
Dus veel correctie zal die niet doen.
Als het gewoon de bedoeling is om er wat leven in te krijgen en de tijd beperkt is zou ik het hiermee doen.
Maar ik denk dat je met de Prof Polish betere resultaten gaat krijgen en dan Ex-p handmatig aanbrengen.
Polish pad hangt af van welke resultaten je wil. Testen op de auto welke het beste / makkelijkst werkt.
Ex-p met een megs/carclean padje werkt goed voor mij .(De lake country rode handpad moet ook goed werken ,zelf nog niet getest)
 
De PwS : Bij aanbrengen met de hand werkt het als een Sealer of glaze. Bij machinaal gebruik kan je er kleine swirls alsmede kleine krasjes en lichte vervagingen mee verwijderen, terwijl je een sealer aanbrengt ter bescherming van je voertuig.

Als ik het goed begrijp neem ie de cuttingfactor van je pad over.
De Pro Polish doet dit ook, alleen zit daar geen sealant in.
Tenminste zo begrijp ik het.

Iemand ervaring met de houdbaarheid van de bescherming van PwS?
Volgens mij zit dat bij de Ex-p zowiezo wel goed.

De tijd die ik er in ga steken maakt mij niet uit, ik vind het een onstpannende bezigheid :cool:
Moet alleen m'n vriend nog opvoeden om wat liever te zijn voor zijn auto...
 
Bij twijfel zou ik altijd voor losse 'dedicated' producten kiezen, dan kun je gerichter werken. Ik vrees echter dat je voor een auto uit '93 méér nodig hebt...

Misschien het volgende:

SSR 2.5
SSR 1 (of Professional Polish)
EX-P
 
Thanx, druk bezig om het hele forum te lezen, veel nuttige info ,^^
Ik ga voor een losse polish icm de exp.

Wat is nu het verschil tussen ssr1 en pro polish?
De ssr1 is heeft diminishing abrassives en de pro is een chemische polish?

Aangezien het de eerste keer is dat ik ga poetsen met een excenter (en kwaliteits polish) merk ik dat ik wat koudwater vrees heb.
Als ik met de ssr 2.5 ga werken 't eerst maar eens op m'n witte Alto uitproberen...
 
Met een excenter kan je niet veel kwaad aanrichten.
Of het nu SSR1 of SSR2.5 is ,het is het gewoon worden aan de machine en pads wat een beetje onwennig voelt in het begin ,maar je leert snel hoor.

Trouwens de losse polish en de Ex-p zijn goede keuzes.

De prof polish wordt meestal nog na de SSR1 gebruikt als finish ,of als 1 stap cleaner.
Neemt de cutting waarde van de pad over.
 
Pff, valt niet mee om te kiezen =-o
Ik heb al een witte, groene en blauwe LC pad voor op de excenter.
Misschien hier nog een oranje en/of zwarte bij?

Dan de ssr1 of de pro polish.
Ik zou dus ook de ssr1 en dan ex-p kunnen doen?
Eventueel daarvoor nog ssr 2.5.

Eens kijken wat ik binnen m'n budget in mn winkelwagentje gepropt krijg...
 
Een oranje pad is m.i. wel handig voor de 2.5, dan heb je wat meer 'cutting', denk dat je dit wel kunt gebruiken op een wat oudere lak. Als het budget het toelaat zou ik zelfs de SSR3 toevoegen, ik heb zo'n idee dat je hem anders toch gaat missen. De SSR1 is een hele fijne polish, die is voor nabewerking van de zwaardere SSR's of op (nagenoeg) nieuwe lak. De Professional Polish is nog weer iets fijner dan de SSR1. (Ik gebruik hem dan ook weer ná de SSR1).

In dit geval zou ik de SSR1 nemen als nabewerking na de 2.5, daar heb je denk ik iets meer aan en hij is ook iets goedkoper. En je kunt zonder meer na de SSR1 een sealant als EX-P aanbrengen. Die gaat met de hand, dus daar heb je alleen een foam applicator voor nodig.

De zwarte pad wordt pas handig als je een glaze á la Black Hole gaat gebruiken, of een vloeibare wax o.i.d.
 
Goed, het word dus de ssr serie.
De ssr 3 laat ik denk ik nog even want moet ook nog iets hebben voor de kunstof delen/dashboard.
Ga daar de PB trim restorer voor gebruiken, 1 produkt voor binnen en buiten.
Komt dan nog een witte en een oranje pad bij,
dan heb ik een witte en oranje voor de ssr2.5 en een witte en groene voor de ssr1.

Later kan ik dan altijd nog weer aanvullen met ssr3, white diamond, natty's, natural look etc...:grinning: