• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

All metal polysh niet voor geborsteld alluminium?

TonCoronel

Detailing rookie
14 nov 2008
147
0
Ik wilde net even proberen de, op het eerste oog, niet zo heel vieze AMG instaplijst schoon te maken met all metal polysh van Meguiars. Maar tot mijn grote verbazing werd het doekje heeeel erg zwart, ook het alluminium sloeg helemaal zwart uit:weetniet . Ik moest flink blijven boenen om de zwarte plekken uit het allumium te krijgen.

Ik heb het nog een keer geprobeerd op het zelfde stuk maar met het zelfde resultaat. Doe ik iets verkeerd of is de metal polysh niet bedoeld voor geborsteld alluminium?

Zo ziet de instaplijst er uit na 2 keer gedaan te hebben, op het eerste oog schoon dus....
PICT0078.jpg


Zo ziet het doekje er uit na 2 x een halve instaplijst te hebben behandeld!
PICT0076.jpg
 
Dit is normaal..Als het niet zwart wordt moet je normaal stoppen.

Maar ik weet wel niet of je het op mat Aluminium moet gebruiken..?
 
zo zag mijn doek er ook uit na een heel klein stukje proberen, staat ook op de verpakking (van mothers in iedergeval)
 
phew gelukkig maar:D het zag er zo gek uit, metaal was niet echt vies en dan pikzwarte troep die er af gaat...
Op de verpakking van de meguiars staat het volgens mij niet.

Lijkt me wel dat dit ook voor alluminium gebruikt kan worden toch? heet niet voor niks ALL metal polysh lijkt me.
 
ghehe ja klopt, je schrikt je dood in het begin, maar op t potje mothers staat ook (uit mijn hoofd)

"if there is no black residu coming of the metal then stop. Then it is not a polishable metal"

dus het moet zwart worden. is met de amg uitlaten ook. pas nog gedaan, en kwam ook bagger vanaf, maar daaronder... GLIM GLIM:cool:
 
TonCoronel zei:
Lijkt me wel dat dit ook voor alluminium gebruikt kan worden toch? heet niet voor niks ALL metal polysh lijkt me.

Ja maar ik bedoel van dat speciaal Mat Aluminium dus niet een gewoon vlak oppervlak ,maar er zitten precies van die hele lichtje groefjes in en het blinkt niet ,als je weet wat ik bedoel..? Op de foto lijkt het zo ,maar het zal wel niet..Want het resultaat ziet er wel goed uit..:)^
 
ja dat kan wel, zolang je maar met de geborstelde richting mee doen, ga je er haaks op zitten poetsen werkt het niet echt lekker.
 
dat zal niet zo snel gebeuren als je niet lomp doet. en anders doe je het gewoon safe, pak wat apc met een mf en maak het daarmee schoon
 
had ik ook, met een motor van mijn vader, mat aluminium, all metal polish van meg, doek bleef maar zwart worden, maar het aluminium werd wel een spiegel
 
Volgens mij is het zwarte gewoon een gevolg van een reaktie die ontstaat tijdens het polijsten. Correct me if I'm wrong.. :-"
 
Het zwart worden van je doek en het ontstane residu is volkomen normaal. Er komt inderdaad een reactie van de AMP met het metaal/aluminium en er wordt als het ware een heel dun laagje van het geoxideerde metaal weggenomen. Goed nawrijven met een schone doek en je materiaal moet er als nieuw onder vandaan komen.
 
Mat metaal wil zeggen dat het oppervlak 'ruw' is. Met een metal polish maak je d'r een glad oppervlak van en of dat de bedoeling is... Mat aluminium zou ik niet polijsten.
Zwart op doekje is aluminumoxide. Aluminium oxideert namelijk net als alle andere niet-edele metalen, alleen is het roestlaagje heel dun. Je haal de 'roestlaag' wel weg en - zonder beschermlaag - gaat het aluminium opnieuw roesten.
 
B.K. zei:
Dat is wat ik ook bedoelde Hans..

Ja, dat begreep ik ook al... Maar ja, vroeger niet voor niks uit al die schei- en natuurkundeboeken zitten leren. Blijft leuk om te zien dat veel dagelijkse 'problemen' altijd weer naar de basis chemie en fysica zijn te herleiden.