• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alle stappen deze auto of niet?

Bravo_Joe

Detailing rookie
31 aug 2011
13
0
hallo allemaal,

ik had de vraag per ongeluk al in me voorsteltopic gezet ...
maar nu even in het daarvoor bestemde gedeelte ....

Ik heb sinds vd week de DAP500 en het Monello pakket (mezzo en finale) en de orange, white en light green pad ...

En nu vroeg ik mij af .....
als jullie onderstaande foto's bekijken ....
.... moet ik dan alle stappen doen qua polijstwerk ?

Ik bedoel wordt de eerste keer dat de auto echt helemaal onder handen genomen wordt ...
Was van plan de auto eerst natuurlijk te wassen ...
.. dan Iron-X erop te spuiten
... daarna afspoelen en kleien ....

En dan het polijsten en na het polijsten natuurlijk weer het waxen ...

Maar mijn vraag was dus ... moet ik eerst polijsten met mezzo en orange
gevolgd door mezzo en white
daarna met Finale en light green ....

(en dan als finishing liquid wax icm Gold Concorso pad)

Of zouden jullie anders beginnen?

hier de foto's

IMAG0122.webp

IMAG0162.webp

IMAG0166.webp

hartstikke bedankt alvast ....

PS mijn motorkap is gewrapt (mat silver) kan dit ook licht gepolijst worden (dus finale icm light green) of gewaxt worden? iemand die dat weet toevallig?

Groetjes Bravo_Joe

Op deze foto's kun je niet zien of de auto gepolijst moet worden of niet, beter een close up foto laten zien met een goede lichtbron.

Vervolgens zal iedereen hier waarschijnlijk zeggen... TESTSPOT.

Maar ik zou eerst beginnen met mezzo op wit ipv mezzo op oranje, zwaarder kan daarna alsnog;)

Hallo,

testspot idd, als je auto echt bijna geen swirls zou hebben,kom je er vanaf met enkel de finale...lijkt me wel erg optimistisch,maar hoe minder stappen,hoe sneller klaar en hoe sneller wij de foto's kunnen zien :-"

Danny

kijk ook ff in het topic "polijsten enz..." en zoek het schema met welke pads voor welk polijstmiddel,is zeker handig.

(vind het zelf ff niet,maar anderen kunnen het misschien ook wel in hun antwoord vermelden...:-b )

https://forum.Carclean.com/cc_postst7369/Welke-pads-kan-je-combineren-met-welk-polijstmiddel-een-overzicht.aspx

gevonden!!

Ik denk dat je zelf het beste antwoord kan geven op de vraag..

Mijn auto wordt zeer goed bijgehouden, maar bevat hier en daar mini swirls. Echter zijn deze met zonlicht bijna niet zichtbaar (waarschijnlijk door de kleur?). Hierdoor ga ik niet heel mijn auto polijsten. Ik klei wel zo nu en dan en dan wordt de auto behandeld met een licht groene pad en DJ Need for Speed. Daarna Collinite 915 erover en dan is ie weer als nieuw..! Deze behandeling is voor mij prima en ben er erg content mee.

Als je je auto in absolute concours staat wilt hebben, dan zal je moeten polijsten.

Dus... :-)

Robert

Zie hier een voorbeeld van ruim 2 jaar niet volledig polijsten. Alleen maar behandeld met Need for Speed enz enz.. Let even niet op de lokatie!

5528325623_c7d5c7af5d_z.webp