• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Allerdaagse krasjes

Tiago van P

Detailing addict
Tester of Bling
23 okt 2011
67
55
Goedeavond lezers!

Kan iemand mij vertellen hoe je het beste allerdaagse krassen wat vager kunt maken of zelfs weg kunt krijgen.
De auto zit compleet onder met een mix van eigenlijk alle soorten krassen, van schaafkrasjes tot en met stukken waar iemand leuk met de sleutel is langs geweest. Uiteraard ook vol met waskrassen en dergelijke.
De krassen moeten niet allemaal weg want dan kunnen ze net zo goed de auto overspuiten maar de bedoeling is om een aantal van die krassen toch wel te verminderen.

Ik heb op de site hier erg veel keuze maar wat is jullie ervaring hiermee en is er een mooi middel voor waar ik een aantal van de krassen mee weg kan krijgen/ verbergen. Ik doe alles handmatig dus machinaal werken zit er helaas niet in anders had ik me op deze auto mooi uit kunnen leven maar omdat het handmatig moet ben ik graag even op de hoogte ivm aanschaf van de nodige spulletjes.

Alvast bedankt:jippie

Ik denk niet dat je een redelijk resultaat zal behalen met de hand (op een auto waarvan de lak aardig verwaarloosd is zoals jouwe omschrijving doet vermoeden)

Als ik zo naar je plaatje kijk dan gaat het om een Audi (A6 ?).

Dit automerk staat bekend om zijn keiharde lakken.
Met de hand zal je hier 0,0 correctie aan aan gaan brengen, gezien de omschrijving die je zelf al geeft.

Wil je toch wat gaan proberen, vergeet de polijstmiddelen van Poorboys, vergeet Mequairs : Monello is het merk wat jij moet hebben qua polijstmiddelen.

Ow foutje vergeten erbij te zetten om wat voor auto het gaat.
Het gaat om een glans zwarte alfa romeo 156.
Er zijn ook veel diepe krassen maar ook oppervlakkig en ook swirls/waskrassen. aan deze 2 laatste is met de hand toch ook wel flink verbetering in te brengen lijkt me ?

iig bedankt alvast, ga ik naar de monello kant kijken =]

Mischien handig om te weten waar je vandaan komt???

Mischien is er een detailer bij je in de biirt die je opweg kan helpen???

Hulst, het afgesloten en verbannen deel van NL. LOL!

Serieus: ik ben bang dat je weinig tot geen resultaat gaat behalen met het handje.
Als de stap naar machinaal te groot is voor je, kan je er aan denken om het een keer uit te besteden.

Er zijn vast een hoop detailers in de buurt die je eer keer willen helpen!

Hulst afgesloten... Jup gelukkig woon ik zelf niet in Hulst maar is wat meer herkenbaar voor jullie denk ik haha:-b
Bedankt voor de reacties in ieder geval ben nu wel aan het overwegen om toch een mooi machine aan te schaffen met nodige spullen.

Bedoel je met 'glans zwart' dat het een niet-metallic lak is? In dat geval: maak je borsten maar nat :-d . Daar heb je een heleboel aan te polijsten. Bovendien is een kras al snel door de kleurlaag heen en heb je een witte streep van de grondlak zichtbaar. Overigens is ook dat wel weer aardig te verbloemen als je de scherpe randje van de kras wegpolijst.

Heb zelf een uni-zwarte Golf met -intussen- nog maar weinig krasjes. :cool

Ja gelukkig is hij voor een groot gedeelte kras vrij, sommigen waren toch te diep maar hij is toch weer mooi gaan blinken.
Ik heb het wel met de dap900 gedaan en ondertussen een clinic gevolgt dus die kennis is goed van pas gekomen!