• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alles over de AVA of Norway

Leuk dat AVA daar ook goed bevalt maar kom op, ten eerste, the sun, ten tweede, ze staat daar in dat filmpje met een vuil frees op iets van een meter van de grond een beetje heen en weer te wapperen :joy:
 
  • Verdrietig
  • Grappig
Reactions: RedCat en Quantoxx
Is het normaal dat je bij het foamen een rechte harde straal schuim krijgt of moet het meer een waaier effect hebben? Zo ja hoe kan ik dat instellen op een P57?
Hij schuimt prima nu hoor, maar vind de straal nogal hard en recht
 
Ik ben aan het kijken voor een vervanger voor mijn Karcher K5. Nu lijkt mij AVA een mooie vervanger maar twijfel tussen de P57 en P60 evolution. De evolution series worden op youtube in elk geval erg geprezen door handigheden zoals de opbergrol voor de stroomkabel.

De p57 ziet er voor de prijs dan weer wat completer uit, maar ben beetje bang dat de 12m kabel gaat krullen doordat deze niet met staal versterkt is. Hoe zijn de ervaringen daar mee?

En verder zie ik laatste maanden wat meer nativiteit op oa trustpilot mbt garanties en kapotte machines. Is dit doordat ze groter aan het worden zijn en verwaarloosbaar in het geheel? Of gaat het daar downhill?
 
uhm, ik heb mijn ava Evolution P80 nu een jaar of 3. (4? geen idee eerlijk gezegd)

Staalversterkte slang is geweldig. hele machine is eigenlijk niks op aan te merken. behalve.....
Het oprol mechanisme van het spanningssnoer is het net niet. die gebruik ik ook niet...

Nu heeft een kennis de P50 gekocht bij de praxis, en daarin vind ik de slang niet storend.
 
En verder zie ik laatste maanden wat meer nativiteit op oa trustpilot mbt garanties en kapotte machines. Is dit doordat ze groter aan het worden zijn en verwaarloosbaar in het geheel? Of gaat het daar downhill?
We zien elk jaar een piek in bepaalde periodes zoals na de winter wanneer vorstschade aan het licht komt. Uiteraard is de uitval niet nul maar we zien ook dat machines regelmatig zakelijk gebruikt worden en daar zijn ze niet voor gemaakt. Dan moet je echt richting Kranzle gaan en de modellen die daar wel voor geschikt zijn hebben een heel ander prijskaartje.

Garantie verloopt bij de winkel waar je hem koopt en laten wij nou daar een goede naam in hebben gelukkig. De 10-20 garantie verloopt wel via AVA zelf. Wij verzorgen de wettelijke garantie. Zelfs daarbuiten zijn wij heel coulant maar het hangt ook af hoe iemand met zijn materiaal is om gegaan. Wij kunnen je ook helpen met servicebeurten en de benodigde onderhoudssets. De 5 jaars sets hebben we al binnen maar we zijn aan het kijken hoe we deze aan kunnen bieden.
Wij willen ze namelijk alleen aanbieden aan klanten die de machine bij ons hebben aangeschaft en dat is lastig in te stellen in een webshop. Er zit namelijk nauwelijks marge op de onderhoudssets. Dat hoeft ook niet maar dan is het niet de bedoeling dat wij de service gaan verlenen voor apparaten die niet bij ons zijn gekocht omdat zij de moeite daar niet voor willen doen.
 
@Dibbuz kun je ze niet een tientje oid duurder maken en klanten die bij jullie een ava hebben gekocht dat weer als korting geven? Dan verdien je er in ieder geval nog wat op bij klanten die de machine elders hebben gekocht.

Hebben jullie overigens enig idee of jullie de grote bekers met deksel op voorraad gaan krijgen? Om er meteen een complete foamcanoon bij te kopen voor de bekers vind ik wat overdreven.
 
Goed idee maar het moet vooral technisch uitvoerbaar zijn en dat maakt het lastig.

Grote bekers zijn er helaas nog niet, zodra ze er zijn bestellen we die mee.
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
bedankt voor de uitgebreide info.

En nog mensen die destijds ook twijfelden tussen de P57 en P60 die misschien nog een briljante tip hebben welke van de twee de beste keus gaat zijn?
 
De easy heeft een 12 meter slang.
De evolution en master een 8 meter slang.

Easy is kleiner/compacter.

Master en evolution hebben een 4 cilinder die in theorie een langere levensduur heeft en beduidend stiller is tijdens gebruik.

Prestaties van de p57 en p60 is vergelijkbaar/identiek.

Ze hebben vrijwel dezelfde accesoires. De master heeft een 1000ml beker onder de foamer. Dat werkt wel fijn, want het slangetje van de foamer is te lang voor de 500ml beker die bij de easy en evolution wordt meegeleverd. (Losse foambekers komen volgens bovenstaande bericht).

Easy heeft een patioreiniger meegeleverd die de master en evolution niet hebben.

Lagere prijs, compacter formaat, 12 meter slang en extra patioreiniger zouden voor mij de doorslag zijn om voor de easy te gaan.
 
  • Leuk
Reactions: volvopilot
Thanks voor je toevoegingen. Zeker die 2 vs 4 cilinder was mij een beetje ontgaan in de vergelijking. Zeker geluid is voor mij ook belangrijk. Dit is iets wat je niet later kunt upgraden namelijk.

12m vs 8m slang is wel een dingetje, als ik voor de P60 zou gaan denk ik dat ik voor een upgrade zal gaan naar een 12 of 20m hose die ze los verkopen a +€100,-.

patio cleaner is inderdaad ook een ding, maar heb liever de 'premium' patio cleaner waarbij afstand instelbaar is ivm kwetsbare tegels. En dan kan je in een setje ook nog die andere borstel kopen met 3 60 graden sproeikoppen. Ook weer +€80,-.

Dus het verschil is dan wel een goede 75% duurder voor de P60 met deze upgrades. Ik zal er nog eens goed over denken. Misschien dat black friday wel een mooi moment gaat zijn.

edit: P80 heeft 10m hose, dat zal prima compromis zijn tussen 12 of 8. Maar meerprijs van een P80 is minder dan voor een losse 12m kabel.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Drifter
@Nick Bakker heeft een p80 en vindt mijn p55 go met de 3 cilinder veel stiller. Mijn buurman heeft de p60 evolution en die is weer veel stiller dan mijn p55 3 cilinder. Dus het maakt schijnbaar ook wel uit hoeveel druk hij levert voor het geluid dat hij produceert.

Bij de meestenkortingsacties zijn de ava machines uitgesloten van de korting. Ik weet niet hoe dat met black friday is.
 
interessante bevindingen. Soms maakt het type geluid ook uit voor hinder beleving natuurlijk.

Nadeel van een P60 is lengte van de slang en de upgrade naar de P80 is een kleiner kosten verschil dan de verlengde slang kopen. Dus dat is ook weer zonde.
 
Ik heb zelf een 8 meter slang. Dat is voldoende voor de meest auto's om omheen te kunnen werken zonder de machine te hoeven verplaatsen. 2 meter extra was wel beter geweest. 12 meter is zelfs bij grote busjes ruim voldoende.

Vwb het geluid, daar heb je helemaal gelijk in. Het ene geluid is het andere niet en iedereens perceptie kan verschillen.