• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alles volgens het boekje, maar dan welke wax?

FRchippie

Detailing guru
18 nov 2008
100
120
Ik zit met een dilemma en dacht dat jullie me wel zouden kunnen helpen.
Binnenkort hoop ik dat de winter voorbij is en dan wil ik mijn auto weer even goed onder handen nemen. De auto is in prima staat (beter dan nieuw ;-) ) Lakkleur is zilvergrijs.
Dus: foam, wassen, kleien, SSR1 (indien nodig), PB White Diamond, PB EX-P, en dan de wax.......
(tot zover gaat het nog goed toch?)
Welke wax moet ik hier nu overheen gaan smeren om het mooiste effect te krijgen op een zilvergrijze lak?
Ik dacht zelf aan Dodo Diamond white, lees goeie verhalen over Collonite en over PB Natty's. Qua budget vind ik die 45 Euro voor de Dodo wel genoeg. Daarboven wil ik echt niet gaan.
Dus, tips anyone?

Ik zou zelf dan voor de Dodo Light Fantastic soft wax gaan of de Natty's. Natty's is misschien leuker omdat je dan een hele Poorboy's behandeling hebt ;-)

Je zou een wax als de autobalm of M16 kunnen zetten voor een goede bescherming. Daarna een laagje natty's (white) voor de glans!

Ik heb met de Dodo DiamondWhite en de light fantastic op een zilvergrijze auto voor mij het beste resultaat op een lichte lakkleur kunnen bereiken. overigens wel vooraf behandeld door de Lime prime

Maar ik heb de natty's en de collonite nog nooit gebruikt.

Zoals Dennis en Arjan al zeggen, lekker voor de Dodo Juice gaan. Ze hebben speciaal waxen voor lichte kleuren, 2 laagjes over elkaar en je kunt er een hele tijd tegenaan! ;)

Dodo Light Fantatic is een zeer goede wax en ruikt super. Maar de Collinite 915 is ook zeker zo goed. Afhankelijk van je zelf ,wil je iets speciaals dan ga voor de Dodo.

Okee, bedankt allemaal. Ik heb zojuist de Dodo fantastic besteld (en nog wat speelgoed). Als ik het zo lees krijg ik daar vast geen spijt van. Foto's van de behandeling volgen dus hopelijk binnenkort.