Gisteren heb ik samen met de buurman zijn Alpine A310 V6 eens goed onder handen genomen.
De auto waar het om gaat is de laatste A310 die in NL geleverd is in 1985. In de jaren '90 is de body van het chassis af gehaald om het chassis te galvaniseren. De body is toen opnieuw gespoten in de originele kleur (een soort champagnekleurige paarlemoerkleur, die afhankelijk van de lichtval tussen net-niet-wit en lichtbruin zit)
De eigenaar was vroeger zelf ook erg met detailen bezig, maar kan door een recente operatie niet meer alles zelf. Voornamelijk de stukken laag bij de grond zijn voor hem lastig. Hierdoor was hij sinds de aankoop enkele maanden geleden er nog niet aan toegekomen de auto in de wax te zetten o.i.d.
Uiteindelijk zijn we met 2 man en een DAP een dag bezig geweest.
Het interieur had hij zelf al gedaan, net als de motorruimte en bagageruimte.
Na wassen en kleien kwamen we er achter dat de lak er eigenlijk nog fantastisch uit zag. Hier en daar een beetje steenslag, 1 plekje waar de blanke lak een keer bijgewerkt was, en op het rechter voorscherm + onder de zijspiegel wat zwarte pitjes (vermoedelijk spuitnevel) die we niet weggekleid kregen. Die pitjes gingen uiteindelijk met polijsten wel weg.
Aan de achterkant zit 1 diepere kras, tot in het polyester van de body. Verder hier en daar een oppervlakkig krasje en wat lichte swirls.
De productkeuze was eenvoudigweg wat hij zelf nog had staan (behalve de PB Prof Polish)...
Wat hebben we gedaan:
* Wassen met Meguiar's NXT generation car wash shampoo
* Kleien met Meguiar's klei en ultimate quik detailer
* Polijsten met Meguiar's Ultimate compound (waar nodig, hiermee gingen de zwarte pitjes weg)
* Poorboy's Prof. polish (hele auto)
* Meguiar's ultimate polish pre-waxing glaze
* Meguiar's NXT generation tech wax 2.0 vloeibaar
Ook de "zwarte" voor- en achterbumper in de tech wax gezet, deze zijn antraciet gespoten, en geen kunststof
Daarnaast nog wat zwarte lak van raamlijsten en deursloten bijgetipt met een fijn penseeltje, en uiteraard de wielen niet vergeten schoon te maken. Een bandendressing wilde hij niet, en velgenwax was ook niet nodig omdat deze set vervangen wordt door een set die in betere staat is.
Helaas geen voor / tijdens foto's gemaakt. Wel achteraf een paar plaatjes geschoten.
De auto waar het om gaat is de laatste A310 die in NL geleverd is in 1985. In de jaren '90 is de body van het chassis af gehaald om het chassis te galvaniseren. De body is toen opnieuw gespoten in de originele kleur (een soort champagnekleurige paarlemoerkleur, die afhankelijk van de lichtval tussen net-niet-wit en lichtbruin zit)
De eigenaar was vroeger zelf ook erg met detailen bezig, maar kan door een recente operatie niet meer alles zelf. Voornamelijk de stukken laag bij de grond zijn voor hem lastig. Hierdoor was hij sinds de aankoop enkele maanden geleden er nog niet aan toegekomen de auto in de wax te zetten o.i.d.
Uiteindelijk zijn we met 2 man en een DAP een dag bezig geweest.
Het interieur had hij zelf al gedaan, net als de motorruimte en bagageruimte.
Na wassen en kleien kwamen we er achter dat de lak er eigenlijk nog fantastisch uit zag. Hier en daar een beetje steenslag, 1 plekje waar de blanke lak een keer bijgewerkt was, en op het rechter voorscherm + onder de zijspiegel wat zwarte pitjes (vermoedelijk spuitnevel) die we niet weggekleid kregen. Die pitjes gingen uiteindelijk met polijsten wel weg.
Aan de achterkant zit 1 diepere kras, tot in het polyester van de body. Verder hier en daar een oppervlakkig krasje en wat lichte swirls.
De productkeuze was eenvoudigweg wat hij zelf nog had staan (behalve de PB Prof Polish)...
Wat hebben we gedaan:
* Wassen met Meguiar's NXT generation car wash shampoo
* Kleien met Meguiar's klei en ultimate quik detailer
* Polijsten met Meguiar's Ultimate compound (waar nodig, hiermee gingen de zwarte pitjes weg)
* Poorboy's Prof. polish (hele auto)
* Meguiar's ultimate polish pre-waxing glaze
* Meguiar's NXT generation tech wax 2.0 vloeibaar
Ook de "zwarte" voor- en achterbumper in de tech wax gezet, deze zijn antraciet gespoten, en geen kunststof
Daarnaast nog wat zwarte lak van raamlijsten en deursloten bijgetipt met een fijn penseeltje, en uiteraard de wielen niet vergeten schoon te maken. Een bandendressing wilde hij niet, en velgenwax was ook niet nodig omdat deze set vervangen wordt door een set die in betere staat is.
Helaas geen voor / tijdens foto's gemaakt. Wel achteraf een paar plaatjes geschoten.
Laatst bewerkt: