• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

alternatief monello kompressorpads

Peter1980

Detailing addict
24 mrt 2011
56
55
44
Nu via een lid van dit forum van carclean een dap 500 gekocht. Erg blij mee moet ik zeggen.
Maar nu nog wat pads e.d. bestellen.
Nu blijkt dat de kompressorpads voorlopig niet leverbaar zijn.(antwoord vanuit carclean)
Dat is wel jammer.

Is het beste alternatief dan de monello smartpads of kan ik beter andere bestellen?

Ik zie graag de reacties van jullie komen.

De CSS pad's zijn ook absoluut niet verkeerd, echter doen de kompressors het net even makkelijker op rondere vormen.
Ook verbruiken ze wat minder product waardoor je net even langer met je middelen kan doorwerken.

zou ik dan als beginner kunnen starten met de oranje, witte en de zwarte pad?

Deze pads heb ik dan nodig om te polishen en om Pb black hole aan te brengen.

Oranje is een vrij grove pad.
Ik zou gaan voor:
witte pad -> mezzo
(licht) groene pad -> finale
zwarte pad -> sealant/glaze
"gouden" pad -> wax

Dat is de volgorde die ik aan hou.

okee, allereerst bedankt voor de snelle reacties.

Dan ga ik denk ik de witte, licht groene, zwarte en de gouden pad bestellen.
Waxen is inderdaad ook wel makkelijk met de dap te doen lijkt me.
Alleen zie ik dat de licht groene niet meer voorradig is. Hmm. Dat is vervelend.

Moet ik toch maar even geduld hebben tot ze weer leverbaar zijn.

oranje+wit+lichtgroen+zwart voor de correctie, een rode voor de glaze en dan fingermitts voor de wax.
Reden is dat je OF niet exact weet hoe je lak het beste op de pad ( en middel uiteraard ) reageert en daardoor een 'verschuiving' noodzakelijk is,
OF je een andere auto gaat doen en dan weer meer cut nodig hebt dan wel een andere finish-mogelijkheid
Dit is een beetje mijn redenatie cq mijn voorkeur ( voor zover het wat waard mag zijn ).
Later uitbouwen door van alles 2 te hebben en daarna een gele + wol.
Mag ook uiteraard allemaal in 1x maar kan niet in je portemonai kijen.

Jullie zijn goed bezig zeg. Linkjes erbij zetten naar het juiste produkt en een goede tips geven.

Het stappenplan had ik al doorgelezen . Erg leerzaam en handig voor een beginner.

Ondanks dat men soms niet helemaal op 1 lijn zitten qua ( zelfde ) werkwijze, is men hier wel aanwezig om elkaar zo goed mogelijk te helpen en dat is een lekker warm bad waar je in terecht komt :)

ja, klopt helemaal. Ervaringen van jullie is altijd fijn om mee nemen met het bestellen van produkten.
Er is ook zoveel te krijgen dat je af en toe door de bomen het bos niet meer ziet.

Verder heb ik geen enkele ervaring met de dap dus bestel ik liever wat meer verschillende pads zodat ik mooi wat kan gaan experimenteren om de auto weer mooi te krijgen. Meerdere pads is inderdaad wel handig. Dus ik denk dan toch van ieder twee te bestellen.