• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alternatief voor Procar Clean ´n Seal

GTS DTI

Detailing rookie
14 mrt 2010
30
0
Na het wassen met Mequiars Carwash Shampoo spuit ik altijd Procar Clean ´n Seal met behulp van een Gloria rugspuit, zoals gebruikt wordt bij onkruidbestrijding.
Vervolgens spuit ik het af met de tuinslang.
Dit heeft een zelfde effect als de ´waslaag´ die in wasstraten over auto´s wordt gespoten,
teer zit niet zo vast, de echte waslaag (Collonite 845) heeft een langere standtijd en geeft een beetje extra glans. Het levert ook mooie waterdruppels op.
De glans is ook handig bij bijvoorbeeld mijn motor, zo kan ik
makkelijk het blok en het frame opfrissen.
Procar Clean ´n Seal is voor mij lastig verkrijgbaar. Heeft Carclean een passend alternatief in huis?
Detailersprays om de waslaag te ´boosten´ vind ik geen goed alternatief, want te tijdrovend.

Dennis
 
Poorboys QD+

Als je de auto gewassen hebt voor het drogen op een natte auto spuiten en dan gewoon afdrogen.
 
Als je niet aan de detailerspray wilt ...
Glansprotector :ja
Is wel heel vergelijkbaar met de krasstraat nabehandeling

Hans
 
Wouter B zei:
Poorboys QD+

Als je de auto gewassen hebt voor het drogen op een natte auto spuiten en dan gewoon afdrogen.
Euhhh, je gebruikt de QD+ ná het afdrogen van de auto.
Er zit wax in. Een normale wax breng je ook niet aan als de auto nog nat is.
Voor het afdrogen gebruik je de DJ Time to Dry


Je kan bijvoorbeeld ook een shampoo met een waxtoevoeging gebruiken.

Meguiars Ultimate Wash & Wax
Mothers Wax California Gold Carnauba Wash & Wax
Poorboys World Super Slick & Wax - Limited Edition]
Dodo Juice Sour Power gloss-enhancing shampoo]
Valet Pro Poseidon's Carnauba Wash]
 
Ik heb vanmiddag de auto van de buren nog gewassen en het op de bovenstaande manier met de QD+ gedaan. Auto had hiervoor nooit enige bescherming gehad en water lag er altijd plat op nu na de QD+ is er beading en sheeting aanwezig...
 
Logisch dat er na een behandeling met QD+ sheeting en beading aanwezig is.

Dit omdat er wax in de QD+ zit ;)

Breng de ultieme glans aan met Poorboy’s quick detailer plus (QD+). Poorboy’s World Quick Detailer PLUS is een easy on, easy off formule. Aan te brengen in zon of schaduw, zoals je van Poorboy's gewend bent. Simpelweg sprayen en opwrijven om de lak te reinigen en de glans te verhogen! QD+ is de ideale detailspray om tussen de waxbeurten in snel en eenvoudig de glans te boosten en de lakbescherming te verhogen, waar je ook bent. De unieke formule bevat natuurlijke Braziliaanse carnauba wax en supergladde polymeren om je auto te beschermen en te laten glanzen. Poorboy's QD+ is perfect om snel even wat vingerafdrukken of vegen weg te werken. Hij helpt bij regelmatig gebruik oxidatie en het verkleuren van de lak te voorkomen. Na verloop van tijd zal de lak schoner en gladder blijven tussen de detailbeurten in. Je auto blijft langer en beter beschermd. Gebruik QD+ na het wassen om watervlekken te verwijderen. Na het drogen wat QD+ vernevelen over de lak, daarna even opwrijven, en de carnauba en polymeren herstellen de glans terwijl de watervlekken worden verwijderd.

Review I
Review II

Maar hey, wie ben ik om te zeggen dat je het niet tijdens het drogen mag/kan gebruiken? Als jij je er lekker bij voelt, gewoon gebruiken. :ja
 
Ik heb Glansprotector Nano besteld, na hierop gezocht te hebben in het forum. Eerder waxte ik mijn auto ook maandelijks, maar omstandigheden veranderen en daar is geen tijd meer voor.
Weet iemand een goede dosering voor de Glansprotector?
 
@Patrick

Ja dat snap ik, maar hoe ik het gebruik is het toch in principe hetzelfde als een shampoo met waxtoevoeging. Dan is de lak ook nat. Wellicht is het effect sneller weg op mijn manier maar scheelt toch weer een extra rondje rond de auto lopen met een doek ;)

Zal er wel even op letten hoelang de QD+ effectief aanwezig is op de auto vd buren
 
Hallo,

mijn bevindingen met de QD+ zijn niet zoals bij de vorige schrijvers.

als ik mijn auto gewassen en afgedroogd heb , dan vind ik het best lastig om de QD+ uit te wrijven/op te blinken vermits ik altijd zie waar je hebt ingewreven met de QD+ en het dus best lang duurt eer dit uitgewreven is.

misschien gebruik ik te veel QD+ ?? , maar als ik te weinig gebruik dan kan ik evengoed niets gebruiken.


ik heb ondervonden dat S&W veel sneller werkt ,maar dan heb je natuurlijk niet die "+" van de QD+ er in natuurlijk en dan is de auto zeker

streeploos maar blinkt toch wat minder dan met de qd+


de fx synwax-spraywax is in dat opzicht beter , maar is (vind ik)toch vrij duur als je elke keer met die spray je hele auto moet doen


misschien is red mist een alternatief??, weet wel niet zeker of je deze ook kan gebruiken op een niet-afgedroogde wagen , maar deze is ook niet zo goedkoop vind ik en deze staat dan al lang op mijn verlanglijstje
(weten de andere forumleden ongetwijfeld ivm dat nat gebruiken of ff opzoeken :-b )


@wouter B : ...auto gewassen en QD+ opgezet....., is de auto dan ook gekleid of is ie enkel gewassen en dan die QD+ ??
(als ik mijn buur z'n auto zou wassen dan is de lak zo stroef dat ik er enkel met een kleiblok over kan ipv met iets anders)

Danny
 
Heb hem alleen gewassen en na het afspoelen de QD+ erop gespoten en vervolgens gedroogd met dat bekende oranje doekie