• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alternatieven voor klei

Ik ben me de laatste dagen behoorlijk aan het inlezen over kleien als beginner en ben tegen de Speedy Surface Prep Towel aangelopen.
Mijn interesse was gewekt en inmiddels heb ik er veel over gelezen en gezien op YouTube. Ook vergelijkingen met verschillende klei oa meguiars en de reacties zijn allemaal positief.
Enige nadeel in Amerika is de prijs die schijnbaar veel hoger is dan klei, er word gesproken over $5 a $10 voor klei en $50 voor de Speedy Surface Prep Towel maar die laatste zou ongeveer 100 auto's moeten kunnen doen.
Kortom ik denk dat ik als beginner dan toch maar eens voor die Speedy Surface Prep Towel ga kijken want dat klinkt eg interessant.
Zijn er hier soms mensen die hem al gebruikt hebben en er iets meer over kunnen vertellen of niet?
 
Ik heb een paar weken geleden mijn auto voor het eerst gekleid en dat was heel goed te doen. Ik zou het zelf eerst bij de klei houden. Met die "towel" zijn hier nog niet zo veel ervaringen mee en met de traditionele klei wel. Maar dat is mijn mening.
 
Ok maar iemand moet het eigenlijk toch eens proberen denk ik dan zo $$)
Moet alleen eens informeren want er schijnen 2 soorten te zijn, een light versie en een variant die vergelijkbaar is met medium tot heavy clay.
Zou dan toch graag de light variant proberen.
Zal eens kijken wat er te koop is in den lande en mocht ik er een aanschaffen laat ik het het hier, en de resultaten, natuurlijk weten.
 
Ik zou het eerst proberen op een slooppaneel alvorens ik ermee op mijn auto aan de slag ging. De schade die het ding zou kunnen aanrichten zou zomaar groter kunnen zijn dan gewenst. Met klei (zeker de zachte - Mothers/ AF) weet je dat je geen problemen gaat krijgen mits genoeg lube wordt gebruikt natuurlijk.
 
Inge, heb op wat filmpjes gezien dat ze er expres heel veel kracht op hebben uitgeoefend en dat zelfs toen geen krassen of marring ontstond.
Ik wacht even met aanschaffen omdat ik toch nog meer info wens en anders word het gewoon klei.
 
Ook ik ben me meer aan het verdiepen in het kleien van de auto, maar ben erg huiverig voor het resultaat ... althans het resultaat zal absoluut erop vooruit gaan maar meer bang voor krasjes/marring. Ik heb ook wel oren naar "Speedy Surface Prep Towel" die vooral in Amerika erg veel gebruikt wordt. De reviews zijn ook lovend en men wil eigenlijk niet meer terug naar het traditionele kleien. Hou kijken jullie hier tegenaan? Is er inmiddels iemand met ervaring?
 
Er is een nagenoeg identiek topic dat wat meer info geeft :
https://forum.Carclean.com/cc_postst4477/Wie-heeft-ervaring-met-clayblocken.aspx
;)
 
Bedankt grandscenicman, maar dat topic gaat over clayblocks ... ik ben specifiek op zoek naar (nederlandse/belgische) ervaringen met een Speedy Surface Prep Towel.
 
Ik koppel nog graag even terug dat enkel huishoudfolie geen goed idee is. Ik wou vandaag de doek nog een keer gebruiken, maar de folie kleefde helemaal in de klei ....

IMG00243-20130817-1328_zps92704beb.jpg


Ga hem nog laten weken, maar vrees het ergste. De klei komt mee van de doek. Als ik hem nog kan redden probeer ik het met aluminiumfolie.