• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aluminium velgen beschermen

Met een grijze of goudkleurige scotch-brite over het gelakte gedeelte gaan, niet als een zot duwen, gewoon lichtjes overgaan tot ze mooi mat zijn. Ontvetten kan je met wasbenzine of kuisthinner, alles mooi afplakken en nadien zou ik er nog eens over gaan met watergedragen ontvetter. Dan met je kleefdoek erover en klaar om te spuiten.
 
Inmiddels zijn de velgen voorzien van een blanke laklaag van Motip (in meerdere keren aangebracht). Nu kwam ik er later achter dat ik wellicht beter voor een 2K-lak had kunnen gaan voor betere bescherming. Is het aan te raden deze nu alsnog aan te brengen als een soort toplaag ofzo?
 
@Kevin_96 dat was inderdaad de betere keuze geweest. Je kan dit wel over de motip heen spuiten maar dan moet je eerst weer gaan schuren en grondig ontvetten. Zorg wel dat de motip blanke lak zeker helemaal is uitgehard.