• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Anabasis stelt zich voor (Prelude BB6)

Anabasis

Detailing rookie
16 mei 2008
240
0
Tim heeft mij gevraagd om mee te doen in dit forum en wie ben ik om het verzoek van zo'n toffe gozer te weigeren?

Enfin, ik ben klant sinds november vorig jaar en ben op Carclean.com terecht gekomen omdat ik op zoek was naar iets anders dan Meguiars.
Niet omdat de producten van Meguiars niet goed zijn -verre van dat- het zijn superproducten, maar ik ben altijd op zoek naar "het andere bijzondere".
Dat blijkt denk ik ook wel uit de keus van mijn auto die ik sinds juni 2006 bezit, mijn Honda Prelude Vti-S uit 1998. De minder (minst) populaire Honda/Prelude welke wel uitgerust is met een actief differentieel (dus geen gebruikelijke LSD).

Momenteel gebruik ik voornamelijk producten van Poorboy's World, Cobra en natuurlijk Meguiars, maar in principe sta ik open voor elk goed product.

EDIT: n.a.v de vele complimenten en vragen over mijn Lude tijdens de detailingdag in Bergschenhoek, heb ik hier nog even wat details over de auto zelf genoteerd

-5e (laatste) generatie Prelude
-VTi-S staat voor Variable Timing Injection - Sports (option), in de praktijk betekende dit de toepassing van een actief differentieel (géén LSD) zoals dit begin jaren negentig door Honda werd toegepast in de Formule 1
-ATTS (logo op mijn grille) = Active Torque Transfer System, oftewel het actieve differentieel.
-Het ATTS systeem kan echter niet gecombineerd worden met de meesturende achteras, vandaar dat de VTi-S deze niet heeft, maar dit alleen bij de "gewone" 2.2 VTi.

Mods list:
-JDM air intake
-USDM grille
-ATTS emblem
-Chrome cluster rings
-Carbon gauge cluster
-Black Indiglo gauges (white, but more like lightcyan)
-JDM fog lights
-JDM Type S front sway bar
-JDM Euro R manifold
-Goodridge SS brake lines
-DBA 4000 front discs (front)
-Ferodo DS2500 brake pads (front)
-Brembo slotted discs (rear)
-Axxis Ultimate brake pads (rear)
-ATE Super Blue brake fluid (DOT4)
-JDM Type S front lip
-5 Zigen LX9000 (ET/off set 48+)
-Falken ZE912 215/45/17 91W
-TSS tuning rear lip
-custom axle back exhaust with 2 dual DTM style exhaust tips

Wish list:
TEIN Super Street (with pillowball uppermounts) coilovers
Projector head lights (with xenon lighting, street legal for Europe)


Tot slot een paar pics van mijn auto:
P4270006.jpg

IMG_0080a.jpg

IMG_0084a.jpg
 
Welkom :party:
Mooie Prelude! Precies goed niet dat overdreven gedoe :)^
 
Anabasis zei:
Tim heeft mij gevraagd om mee te doen in dit forum en wie ben ik om het verzoek van zo'n toffe gozer te weigeren?

Enfin, ik ben klant sinds november vorig jaar en ben op Carclean.com terecht gekomen omdat ik op zoek was naar iets anders dan Meguiars.
Niet omdat de producten van Meguiars niet goed zijn -verre van dat- het zijn superproducten, maar ik ben altijd op zoek naar "het andere bijzondere".

Kan ik me helemaal in vinden... Werkt heel verslavend als je eenmaal met het goede spul werkt, en je wilt altijd nóg beter...

Fraaie Prelude btw.
 
Welkom Anabasis!

Ik zal trouwens van de week even die voor en na foto posten.

We hebben een deel van zijn voorscherm met SSR1, Black Hole, EX Sealant en daarna Natty's Blue gedaan. We bleven ons maar verbazen wat voor bizar verschil dat maakte.

Opeens kwam er een mooie blauwe metallic vlok naar boven die eerst nagenoeg niet zichtbaar was. Echt heel bijzonder!

Dus we zijn zeer benieuwd als je tijd hebt gehad om hem helemaal te behandelen.

Groeten,

Tim
 
Aan allen die mij tot nu toe welkom hebben geheten, dank voor jullie hartelijke groeten. :)
Ik hoop als beginner veel van jullie op te steken en hoop zelf ook mijn steentje bij te kunnen dragen aan dit forum ;)

Groet,
Ruben
 
Kwam je toevallig tegen in 1 v/d toppics... en moest natuurlijk
even naar de voorstel pagina van deze collega Honda rijder.
Helemaal top die Prelude van je!!!

Complimenten en groetjes van Hybrid
 
Even een ander draadje promoten :-" , zie mijn signature hieronder m.b.t. 1 jarig bestaan Carclean.com !!! :party:


EDIT: signature is inmiddels weer veranderd
 
tsunami69 zei:
welkom op het forum, mooie auto heb je

.....is momenteel wat minder mooi Wilco.....

4404287786_dcd5018546_o.jpg

4404287872_aeff48cde8_o.jpg

4403523055_149e6a02b4_o.jpg


Schade rondom het linkerportier is ontstaan na een slippartij eind januari bij Borne.
De c-stijl is oude schade van de vorige eigenaar, die nu wel professioneel wordt hersteld.
.
Verder voor gekozen om de hele auto weer helemaal in orde te maken (steenslag motorkap, hagelschade dak etc.) en natuurlijk opnieuw spuiten.
Kleur wordt weer Starlight black (maar dan een wat blauwere variant van Lesonal).
.
 
8-())

Waaaah, das even schrikken! Nou ja, een troost, hij is straks weer helemaal strak, ook die C stijl, zat daar toch een deuk o.i.d. achter zoals we al vermoedde?
En als ie strak is... niet meer schade rijden he? ;)
 
zo de knetters wat een nare schade.
Maar het is al weer bijna in orde.
Ben benieuwd hoe die er straks weer bij staat.

Maar Borne, dan was je wel een beetje ver van huis.
 
D20VT zei:
Heeft de auto wel eens een nieuw linker achterscherm gehad??
.
C-stijl is (nu blijkt) idd ooit gerepareerd door de vorige eigenaar (import uit Duitsland).
Adrie gaf al aan dat wij begin vorig jaar een barst in de lak hadden ontdekt en aan de hand vd lakdiktemeter geconcludeerd hadden dat er iets niet goed zat (dikke laag plamuur).
Ik weet de eenheid niet meer, maar de waarde schoot van gemiddeld 200 naar 1300 op de c-stijl.

Huidige schadehersteller gaf aan dat het zacht gezegd slordig/gehaast was uitgevoerd.
 
Hopelijk is ie weer snel terug naar een mooie en goede staat !
Zoals ie voorheen er uit zag vind ik echt een topper, niet over de top .... echt een beauty