• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Andere waxen uitproberen

yanneske123

Detailing chief
24 nov 2014
131
100
Op dit moment gebruik ik als wax Chemical Guys – 50/50 en ben ik wel vrij tevreden van, standtijd +- 4 maanden , alleen is deze ook bijna op en wil ik deze vervangen.

Voor mijn eigen auto geen probleem om dit elke 4 maanden opnieuw aan te brengen , wagen van de vrouw is een lease en daar wil ik een andere wax voor gebruiken, langere standtijd , ik gebruik wel regelmatig monello aquafobia. Op deze auto heb ik wel al verschillende waxen gebruikt.

Welke wax kan ik voor mezelf aanschaffen, welke voor de vrouw of zou ik eerder naar een coating gaan maar dan een die vrij "simpel" aan te brengen is?
 
Vaste waxen.
Voor mezelf standtijd max 4 maanden kan ik mee leven. Budget +- 150€

Voor de leasewagen langere standtijd budget +- 70€

Ik heb er nu ook geen probleem mee om een coating te gaan gebruiken , ik heb liever een propere wagen zowel prive als lease.
 
De Collinite waxen doen het, in mijn ogen in ieder geval, ook goed. De 845 haalt wel 5 maanden hier, en de 476s zit nu nog op de auto vanaf oktober 2019 (met in beide gevallen nog redelijke beads)
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
Je zou ook kunnen kijken naar een product als gyeon cancoat, of sonax polymer netshield voor een langdurige bescherming.

Een waxaddict (bijvoorbeeld graphene of Quartz) of dodo supernatural is een erg mooie wax, met een goede standtijd en goede glans.
 
cancoat had ik ook al eens gelezen , leek mij ook vrij interessant.
Ik heb wel de fusso al besteld om eens te testen op de leasewagen, deze wordt sowieso wekelijks met de handgewassen en elke wasbeurt zet ik er nog aquafobia over.
 
Wekelijks Monello Acquafobia is wel een beetje overdreven hoor.

Ik zou het alleen gebruiken om de waxlaag wat te boosten.
Met de Fusso haal je de door jou gewenste standtijd wel, dus tussendoor nog een keertje met de Monello boosten is dan ruim voldoende denk ik hoor.
 
Wekelijks Monello Acquafobia is wel een beetje overdreven hoor.

Ik zou het alleen gebruiken om de waxlaag wat te boosten.
Met de Fusso haal je de door jou gewenste standtijd wel, dus tussendoor nog een keertje met de Monello boosten is dan ruim voldoende denk ik hoor.
Dan ga ik proberen dit af en toe eens te boosten en dan ben ik benieuwd naar het resultaat. Alvast bedankt voor al de nuttige info
 
ik gebruik wel regelmatig monello aquafobia
Voor mezelf standtijd max 4 maanden kan ik mee leven. Budget +- 150€

Voor de leasewagen langere standtijd budget +- 70€

Als je regelmatig de bestaande waxlaag een boost geeft met Aquafobia, dan heeft zelfs de slechte wax een oneindige standtijd. :p

Persoonlijk let ik nooit op standtijden en dergelijke. Een wax moet simpel te verwerken zijn (aanbrengen/afnemen), prima werking en een goede prijs. (Dan kom ik uit op Fusso Coat / Collinites) Vervolgens boost ik de boel toch om de paar weken met wetcoats (Aquafobia/Wetcoat) of iets als Bathe+ foam.

Naast het feit dat je met boostende producten de standtijd verlengt, houd je ook de beading/sheeting up-to-date.
 
Zelf gebruik ik overwegend ceramische of Sio2 waxen ,mooie hydrofobische eigenschappen en wat langere standtijd.