• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Angélique's collectie poetsspullen - update 05-06-2009

Angelique

Detailing chief
25 sep 2008
714
75
3 x Deluxe Mega-Mega Towel - Koraal - 40x68cm
2 x Mega Plush - Groen - 39x39cm
1 x Deluxe Mega-Mega Towel - Groen - 40x68cm
1 x Mega Mega Plush - 40x68cm

1 x SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad
1 x SmartPads CCS 5.5 inch Blue Final Finishing Pad
1 x SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad

1 x Poly - Elastic Clay - 200gr
1 x Spray and Wipe - 473ml
1 x QD+ Quick Detailer Plus - 473ml
1 x Polish with Sealant - 473ml
1 x SSR2 Medium Abrasive Swirl Remover - 473ml
1 x Trim Restorer - 473ml
1 x Spray and Rinse Wheel Cleaner - 946ml

En wat ik daarvoor al had en nog redelijk vol zit:
1 x Turtle Wax banden zwart
1 x Autoglym bumpercare
1 x Autoglym interior shampoo

Niet op de foto aanwezig:
- Pex 400 AE
- Valma shampoo
 
Mooie collectie, meteen al een rib uit je lijf....:D

Al enig idee voor een wax ??


Verder mooie site van je droomauto........:)^
 
JPeG zei:
Mooie collectie, meteen al een rib uit je lijf....:D

Al enig idee voor een wax ??


Verder mooie site van je droomauto........:)^

Bedankt allemaal tot zo ver voor complimenten!

Ik begreep dat de PB Polish with sealant een syntethische wax is, is dat niet voldoende? :schaam
Moet behoorlijk wennen met PB en de rest van de spullen die hier worden aangeboden. Ik leer elke keer weer.
Dus lach a.u.b. niet als ik domme vragen stel :schaam
Al het advies en alle uitleg is welkom!
Inderdaad een rib uit mijn lijf. Maar als je noodgedwongen de hele dag thuis zit/ligt dan is het toch super om trots te kunnen zijn op zo'n mooie glimmende auto. :heart_eyes: (al moet hij natuurlijk nog wel ff gepoetst worden)
Enne daarnaast moet Tim toch ook aan het eten blijven ;)

Super service hoor, in een week tijd twee keer iets besteld aan het eind van de middag en ondanks dat toch de volgende dag in huis!! Dat is nou service :cool: Bedankt!!!!
 
De PB Polish with sealant heeft idd een wax in zich.. een All in 1 product. alleen zou ik voor echte bescherming toch nog een (vaste) wax erbij nemen...
 
Angelique zei:
Ik begreep dat de PB Polish with sealant een syntethische wax is, is dat niet voldoende? :schaam

Super service hoor, in een week tijd twee keer iets besteld aan het eind van de middag en ondanks dat toch de volgende dag in huis!! Dat is nou service :cool: Bedankt!!!!

De sealant is inderdaad een synthetische wax en is aardig duurzaam. Je kan de sealant echter weer toppen met een wax voor nog meer glans en bescherming. Maar dat is optioneel.

En graag gedaan, we doen ons best om snel te leveren.
 
Oké weer wat geleerd :party:
Zojuist aan het rondkijken geweest welke wax ik het beste kan gebruiken. Vooral omdat niet alleen mijn Twingo alleen er mee wordt gedaan maar ook de bedrijfsauto van mijn pa, de auto's van mijn broer, zus, schoonzus en zwager.
Dus allemaal andere kleuren.
Heb al zitten kijken om twee soorten te nemen eentje voor lichte kleuren en eentje voor donkere kleuren. Op dit moment zit ik qua merk te twijfelen tussen Mequairs en PB maar wat en welke daar ben ik nog niet precies uit.
Als jullie advies hebben.....HEEL GRAAG !!!!!!
 
Angelique zei:
Moet behoorlijk wennen met PB en de rest van de spullen die hier worden aangeboden. Ik leer elke keer weer.
Dus lach a.u.b. niet als ik domme vragen stel :schaam
Al het advies en alle uitleg is welkom!

Een groot pluspunt op dit forum is dat iedereen in z'n waarde wordt gelaten. Uitlachen is uiteraard not done. Wij hebben allemaal dezelfde vragen gehad, maar dergelijke vragen komen ook nog geregeld van de die hard detailers bij bijv nieuwe producten. Domme vragen zijn het zeker niet!

Ik gebruik zelf de Natty's Blue van Pb, maar je zou kunnen beginnen met de gewone Natty's (de witte). Of je neemt ze gewoon allebei. Aanrader is de Natty's Red, alleen al vanwege de aardbeiengeur :grinning: . Aanbrengen met een rode LC pad en uitwrijven met een DMT. Voordeel van de Natty's is dat het gemakkelijker in de zon / warm plaatwerk gebruikt kan worden dan Meg's. Zeker omdat je aangeeft diverse auto's te doen ben je dan minder afhankelijk van het weer. Of je moet een mooie overdekte locatie hebben.
 
De Natty's werk inderdaad erg prettig en kan op elke kleur. Als wax voor donkere kleuren kun je misschien de Gold class overwegen. Duurzaam, prijstechnisch aantrekkelijk en doet het erg goed op donkere kleuren.
Ik weet natuurlijk niet hoeveel je te besteden hebt maar de Dodo's vind ik ook erg lekker werken en het is een topmerk! Je hebt voor elke kleur in principe een harde en een zachte wax. Voor donkere kleuren zijn dit bijvoorbeeld de Purple haze en Blue velvet.
 
DKBM zei:
Een groot pluspunt op dit forum is dat iedereen in z'n waarde wordt gelaten. Uitlachen is uiteraard not done. Wij hebben allemaal dezelfde vragen gehad, maar dergelijke vragen komen ook nog geregeld van de die hard detailers bij bijv nieuwe producten. Domme vragen zijn het zeker niet!

Ik gebruik zelf de Natty's Blue van Pb, maar je zou kunnen beginnen met de gewone Natty's (de witte). Of je neemt ze gewoon allebei. Aanrader is de Natty's Red, alleen al vanwege de aardbeiengeur :grinning: . Aanbrengen met een rode LC pad en uitwrijven met een DMT. Voordeel van de Natty's is dat het gemakkelijker in de zon / warm plaatwerk gebruikt kan worden dan Meg's. Zeker omdat je aangeeft diverse auto's te doen ben je dan minder afhankelijk van het weer. Of je moet een mooie overdekte locatie hebben.

Bedankt voor jullie adviezen!
Zojuist heb ik de Natty's Red besteld (samen met een LC hand applicator Red en LC Smartpad Red en omdat ik toch aan het bestellen was ook maar gelijk de Velvett Smooth glass towel erbij ..... ;) )
 
En vandaag zijn de spullen binnen gekomen! Weer zeer vlotte en goede service!
En wat ruikt die Natty's Red lekker zeg!! ,^^ ,^^
 
Ik moet bekennen dat ik regelmatig de diverse potten wax even opendraai om weer even te ruiken als ik in de garage ben... Vooral de Natty's Red, Pete's 53 en de diverse Dodo's zijn favoriet. ,^^

Aromatherapie en detailing in één... :grinning:

Mooie collectie Angelique, en van harte welkom!