• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Antivries tegen Provision Rain Clear

Marijn

Detailing addict
28 jul 2010
760
62
Utrecht
Hallo allemaal,

Even een vraagje nu de winter in de buurt gaat komen.

Ik vraag me namelijk af, nu ik alle ramen van de auto heb behandelt met Provision rain clear, of de antivries(goedje waardoor je dan niet hoeft te krabben) de laag rain clear niet aantast.

Hoe doen jullie dit anders in de winter, of welk spul gebruiken jullie ervoor om de ruiten te ontdooien?

Ik hoor graag de tips van jullie:-b

Groet,

Marijn
 
hmmm, als ik hier lees wat mensen allemaal moeten doen om rainx of provision van hun ruit af te krijgen, dan zal antivries ook wel niet veel doen denk ik.
Maar zelfs als het aantast, so be it, een spuitbus ijsvrij is toch makkelijker/veiliger in gebruik dan een krabber als je voorruit onder het ijs zit lijkt me. Ik heb in de winter meer last van de ijs op mijn voorruit dan van een beetje regen.
 
@rfm

Nouja die rainclear stoot water af, en het ijs is toch water, dus waarschijnlijk helpt het wel iets. Maar vraag juist of mensen tips hebben of ervaringen om op een andere manier hun auto ijsvrij te krijgen.
 
Mijn ervaring is dat ijs minder hecht op een ruit met een sealant.
Daarnaast helpt het om de ruit goed schoon te houden.
Als je ijs met vuil eraf gaat krabben heb je gegarandeerd meer schade dan zonder vuil.

Hans
 
Afgelopen winter heb ik de De-icer van Autoglym gebruikt, het jaar ervoor die van Sonax. In beide gevallen deed dat niets met de Provision Rain Clear die ik op m'n ruit had zitten.
 
zou best kunnen dat rainx of provision helpt tegen ijsvorming, maar betwijfel het een beetje (als het eenmaal ijs is is het lastig afstoten). Toen ik mijn auto vorig jaar kocht zat er ook al een dergelijk goedje op de voorruit, maar afgelopen winter bleef het ijs er net zo hardnekkig op zitten als anders.
Maar ben benieuwd komende winter, misschien dat ik nog wat extra provision erop doe voordat het echt gaat vriezen, om het eens te testen.
 
Mensen, doe nu niet zo moeilijk.. haal gewoon een ruit "dekentje" bij de halfords o.i.d. Kosten een paar euro en je hebt er veel plezier van, je voorruit bevriest niet. Gebruik dit al jaren naar volle tevredenheid! :)^
 
+1 ik heb zo een rol volgens mij dient die voor onder een tent of opblaasbed, deze heeft aan 1 zeide folie en de andere zeide schuim, werkt perfect voor mijn voorraam:ja