• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

APC op Lak / Wax

dionio

Detailing rookie
26 jan 2009
59
0
Ik heb een fles Poorboys APC ontvangen vandaag. Vooral om de trims te cleanen ( Vriendin vond die witte vlekken, waarschijnlijk van Black Hole, niet zo mooi op de ongespoten stootlijsten :confused: Deze zin klinkt beetje vreemd :D ). en daarna behandelen met PB Trim Restorer.
Ook wil ik de sponningen ermee gaan doen. 1:5 of 1:20....
Haal ik mijn wax eraf indien ik dit ga gebruiken op de lak? Dus bij het ontdoen van waxresten op logo's / kiertjes en het schoonmaken van de sponningen.. Ook wil ik mijn velgen ermee schoonpoetsen, maar verdwijnt mijn Wheel Sealant dan niet?
 
Heel lichte mix zou kunnen werken ,maar dat is afhankelijk van de wax. Maar ik zou er vanuit gaan dat je wax laag eronder gaat lijden.. Je velgen zou je normaal gewoon met shampoo moeten proper krijgen.
 
Maar ik heb velgen met een gepolijste RVS rand. Dus ik wil niet altijd wachten tot ik de auto ga wassen. Vandaar dat ik nu met de spray van mijn kleisetje ( meguiars ) en een microvezel de rand om de paar dagen een beetje extra bijpoets. Maar dit flesje gaat nu redelijk snel leeg en daar is die detailspray te duur voor. ( Bedenk me net :idee . Misschien is GW wel een oplossing... Gewoon Water :p )
 
Om hier ook even in te haken.

Als ik mijn auto ga wassen ter voorbereiding van het 5 stappen plan.
Heb ik begrepen dat je dit het beste doe met een apc om de ouwe wax te verwijderen ect.

Hoeveel van de APC + van meg gebruik je hier voor? dus verhouding.

Plus is het geen probleem als je stopt na de klei behandeling en de dag er na verder gaat.
Hij staat dan buiten, eerst wassen en dan polieren?
 
@ Tha Bird:

Heb je de gewone APC of de APC Plus?

Die laatste is namelijk alleen geschikt voor het interieur of stoffen delen.

Op de CC site staat ook een tabelletje voor de mengverhouding. ;)
Indien je de eerste hebt, deze kun je naargelang de vervuiling zelf verdunnen in 1:4, 1:10, 1:15 of zelfs nog lichter.
 
Heb alleen de plus ]-0
Dacht dat het voor alles was en het enige verschil zou zijn dat het niet schuimde :(

Nou dan heb ik met een gallon wel genoeg :D
 
Ik heb de normale Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser van Poorboys.
Loat et moar schoeemen.